عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت می تواند قیمت ارز را سال ۹۷ کاهش دهد اما نمی تواند آن را تک نرخی کند.

پیش بینی هزارجریبی از وضعیت تک نرخی شدن ارز در سال ۹۷

به گزارش گلستان24؛  نبی هزارجریبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با ارزیابی عملکرد دولت در زمینه مدیریت بازار ارز  در سال 96، بیان داشت:  دولت برنامه اقتصادی منسجمی ندارد و سرمایه های بخش خصوصی خود جوش به دنبال بازارهایی برای سرمایه گذاری هستند و هجوم پول مردم به بازار ارز باعث ایجاد تورم شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نوسان بازار ارز در ماه های اخیر باعث شد تولید داخل زمین گیر شود، بنابراین روند نوسانی بازار ارز به هیچ وجه به نفع سرمایه گذار بخش خصوصی و تولید داخلی نیست.

نماینده مردم گرگان در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مافیای پشت پرده بازار ارز وجود دارد، بیان داشت: با توجه به اینکه دست مافیا در بازار ارز وجود دارد نمی توان همه نوسانات ارز را به ضعف دولت متصل کرد، افرادی می خواهند به ارکان نظام ضربه بزنند و باید حواسمان به چنین رفتارهایی باشد.

وی گفت: برای مدیریت بازار ارز و بریدن دست مافیا از بازار ارز باید با صادرات کالا این خلاء را برطرف کرد اما متاسفانه در حال حاضر کشور به سمت واردات رفته است که به معنای خروج ارز و گران شدن اقلام است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه برای ساماندهی امورات اقتصادی باید دست مافیا را از بازارها برید، اظهار داشت: باید با متخلفین سریع و قاطع برخورد کرد، دولت باید حکومت شمشیر علوی را پیاده کند و با هیچ متخلفی با مدارا رفتار نکند.

هزارجریبی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه باید با متخلف برخورد قهری شود تا مردم به حقشان برسند، گفت: سال 97 دولت می تواند بازار ارز را مدیریت و قیمت ها را کاهش دهد اما هیچ وقت نمی تواند آن را تک نرخی کند چرا که عهده ای از شناور بودن قیمت ارز سود می برند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر شناور بودن قیمت ارز باعث می شود به سود دولت است چرا که هر روز ارز بیشتری را به بازار تزریق می کند، در واقع بازار ارز تیغه دو لبه است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار