تروریست‌های داعش با نصب کمین در مناطق جنوب شهر رفح به نیروهای ارتش مصر حمله کرده و شماری از نظامیان و غیرنظامیان را کشتند.

کشته شدن شماری از نیروهای ارتش مصر در کمین تکفیری‌ها + تصاویر(۱۸+)

گروه تروریستی داعش مسؤولیت حملات مسلحانه به منطقه شمال سیناء در روز گذشته که به کشته شدن یک افسر ارتش مصر و ۱۴ نظامی دیگر و دو غیر نظامی منجر شد را برعهده گرفت.

به گزارش گلستان 24 ، داعش در بیانیه خود که در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده از استفاده از موشک و سلاح‌های دیگر در حملات به هفت مرکز امینتی در جاده ساحلی میان شهر العریش مرکز شمال سیناء و شهر مرزی رفح با غزه خبر داد.

به گفته یک منبع امنیتی مصر، تروریست‌ها با نصب کمین در مناطق الوفاق و ولی لافی در جنوب شهر رفح و قبرعمیر و البوابه در جنوب شهرک شیخ زوید به نیروهای امنیتی حمله کرده‌اند.

این منبع افزود این حملات با انفجار ۳ مهاجم انتحاری سوار بر خودروهای آمبولانس، شروع شد و سپس ۶ تروریست دیگر با شلیک آرپی جی به مواضع نیروهای ارتش حمله کرده و درگیری‌های سختی بین دو طرف به وقوع پیوست که در آن، ۶ مهاجم کشته شدند.

مقامات پلیس محلی گفتند که تروریست‌ها با مسلسل و شلیک ۵ گلوله خمپاره به مواضع ارتش در جنوب شیخ زوید در ۱۵ کیلومتری شرق العریش بزرگ‌ترین شهر استان شمال سیناء حمله کردند.

منابع نظامی مصر نیز از کشته شدن ۱۰۰ فرد مسلح در حمله ۲۴ ساعت اخیر نیروهای ارتش این کشور به منطقه شمال سینا خبر دادند.

این منابع تاکید کردند نیروی هوایی مصر در عملیاتی بر ضد مواضع گروه داعش از بامداد روز پنج‌شنبه تا جمعه شب روستاهای جنوب شهر شیخ زوید را با بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های میگ و اف ۱۶ هدف قرار دادند که به کشته شدن ۱۰۰ فرد مسلح از جمله ۴ خارجی منجر شد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر بار‌ها از کشورهای عربی و غربی خواستار کمک برای رویارویی با گروه‌های تروریستی شده است که از سال ۲۰۱۱ در این منطقه رشد کرده‌اند.

این حملات در حالی رخ می‌دهد که قاهره تلاش می‌کند یک نیروی عربی مشترک برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهد.

به گفته مقامات مصر، ۵۰۰ تن از نیروهای امنیتی و نظامیان مصر از شروع درگیری‌ها در استان شمال سینا در سال ۲۰۱۳ تاکنون کشته شده‌اند.

داعش مصر

...............

ارسال نظر

آخرین اخبار