۳۰ سال در نوبت مجازات اعدام

یک شهروند سیاهپوست آمریکایی پس از تحمل سه دهه زندان بی‌گناه شناخته شد و گفت: ما سیستمی داریم که بر مبنای مسائل نژادی شکل گرفته است و زمانی که حق با شما است هیچ دفاعی از شما نمی‌کند.

یک سیاهپوست آمریکایی پس از تحمل ۳۰ سال زندان، بی‌گناه شناخته شد! + تصاویر

یک مرد سیاهپوست آمریکایی که مدت ۳۰ سال را در نوبت مجازات اعدام بود سرانجام آزاد شد.

به گزارش گلستان 24 ، «آنتونی ری هینتون» ۵۸ ساله، که نیمی از عمر خود را در زندان آلاباما گذرانده است و ۳۰ سال در انتظار اجرای حکم اعدام خود بوده است روز جمعه بعد از آزادی از زندان با چشمانی اشکبار گفت در طول این ۳۰ سال من مادرم را از دست دادم و همه چیز در بیرون از زندان تغییر کرده است و بسیاری از زندانیان در برابر چشمان من به محل اعدام منتقل شدند و من بعد از ۳۰ سال از زندان آزاد شده‌ام.

وی تاکید کرد اتهام قتلی که به من نسبت داده شده بود بی‌اساس بود. من هیچ قتلی را مرتکب نشده‌ام.

این شهروند سیاه‌پوست با اشاره به اینکه نباید سه دهه را در زندان می‌گذراند گفت: تنها کاری که باید انجام می‌دادند این بود که بروند و اسلحه را آزمایش کنند.

این شهروند سیاهپوست آمریکایی گفت ما سیستمی داریم که اگر ثروتمند باشید با شما برخورد خوبی می‌کند و اگر فقیر باشید شما را محکوم می‌کند و پرونده من این واقعیت را اثبات می‌کند. ما سیستمی داریم که بر مبنای مسائل نژادی شکل گرفته است و زمانی که حق با شما است هیچ دفاعی از شما نمی‌کند. بازرسان باید سال‌ها قبل بی‌گناهی مرا اثبات می‌کردند.

آنتونی پیش‌تر در ارتباط با قتل دو مدیر رستورانی در شهر بیرمنگام ایالت آلاباما در سال ۱۹۸۵ محکوم شده بود.

سال گذشته با بررسی مجدد پرونده هینتون مشخص شد که گلوله‌های کشف شده در صحنه جنایت با اسلحه‌ای که در خانه او پیدا شد ارتباطی نداشته است.

بر اساس این تحقیقات تازه، دادستان‌ خواهان مختومه شدن پرونده هینتون شد.

برایان استیونسون وکیل هینتون با اشاره به حکم دادگاه گفته است موکلش پیش‌تر محکوم به اعدام شد زیرا نتوانسته بود از مشاوره تیم حقوقی بهتری بهره‌مند شود.

گلوله‌های کشف شده در صحنه جنایت تنها شواهد موجود در پرونده بود که آقای هینتون را با این قتل‌ها مرتبط می‌ساخت.

به گفته دادستان پرونده، با استفاده از روش‌های جدید علمی، ارتباطی بین گلوله‌ها و سلاح کمری که در خانه هینتون کشف شد به دست نیامد.

وکیل هینتون گفت: هر روز، هر ماه، و هر سالی که از این مرد دریغ شد قابل بازگرداندن به او نیست.

در جریان محاکمه اولیه، هینتون فقط هزار دلار در اختیار داشت تا کار‌شناسی را برای پاسخگویی به سوالات قضات درباره گلوله‌های کشف شده استخدام کند.

سیاهپوست آمریکایی

ارسال نظر

آخرین اخبار