با نگاه طنز

فردو یک نیروگاه هسته ای است که در عمق 30 تا 40 متری زیر زمین است و دور آن هم از 80 تا 120 متر کوه وجود دارد. این یعنی یک موقعیت استراتژیک که با حمله موشکی دشمنان هم قابل نابودی نیست.

تغییر کاربری هسته ای در فردو

به گزارش گلستان 24، فردو یک نیروگاه هسته ای است که در عمق 30 تا 40 متری زیر زمین است و دور آن هم از 80 تا 120 متر کوه وجود دارد. این یعنی یک موقعیت استراتژیک که با حمله موشکی دشمنان هم قابل نابودی نیست. به همین خاطر فردو بسیار با ارزش برای نگهداری و تولید سوخت هسته ای کشور است. جایی دور از دسترس دشمنان!

با توجه به بیانیه اخیر ایران و گروه 1+5 در لوزان سوئیس، فردو بسیار حائز اهمیت از طرف هر دو طرف آمد و تصمیم گرفته شد که آن را تغییر کاربری دهند. چرا که زحمت بسیار برای ساخت آن کشیده شده و هزینه های زیادی هم برده است. به همین دلیل حیف است که به همین زودی از آن استفاده شود و زود فرسوده شود.

براساس این بیانیه این مرکز همچنان قابلیت هسته ای خود را حفظ می کند و فقط یک تغییر کاربری کوچک در تولید هسته ای در آن رخ می دهد که هیچ جای نگرانی برای ملت عزیز ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ما در لوزان سوئیس، بیانیه می گوید در فردو باید به جای تولید انرژی هسته ای، آلبالوی هسته ای بعنوان ماده اولیه وارد سانتریفیوژها شود وپس از چرخش در سانتریفیوژ آلبالو بی هسته از سانتریفیوژها خارج شود. و هسته آلبالوها هم دخیره سازی شوند تا در مواقع قعطی برق از انرژی هسته آلبالو استفاده کرد.

تغییر کاربری فردو

بدین ترتیب سانتریفیوژها هم می چرخند و آسیب نم بینند و از همه مهم تر سوخت هسته آلبالو هیچ خطری ندارد. این 1+5 های محترم هم اینقدر نگران کودکان اسرائیلی نمی شوند که یک روز در برابر آماج بمب های هسته ای ایران قرار بگیرند و سوخاری بشوند! در ضمن از کابوس های شب نتانیاهو هم کاسته می شود و می تواند با فراغ بال به نحوه نابودی کودکان غزه فکر بکند!

به این می گویند توافق دوسر سود! هم نیروگاهی که این قدر استراتژیک و مهم است تعطیل نمی شود هم این آمریکایی ها دست از سر ما برمی دارند و دیگر نمی گویند شما در حال ساخت بمب هسته ای هستید.

عمار 2015

ارسال نظر

آخرین اخبار