بازتاب سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش در رسانه ها؛

فرمانده نیروی زمینی ارتش به عربستان توصیه کرد که از جنگ و برادرکشی در یمن دست بردارد، زیرا اگر با یک جنگ فرسایشی مواجه شود، باید آماده دریافت ضربات مهلکی باشد.

شیطنت رسانه‌های غربی در انعکاس مصاحبه امیر پوردستان

به گزارش گلستان 24،  امیر سرتیپ "احمدرضا پوردستان" روز یکشنبه در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم گفت: توصیه من به ارتش عربستان این است که دست از جنگ بردارد چرا که مردم یمن مردم بزرگی هستند.

 

امیر پوردستان ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری و فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران فرمودند رژیم صهیونیستی در برابر غزه که یک باریکه ای است ، نتوانست مقاومت کند. یمن کشوری با پیشینیه تاریخی است و جالب این است که عربستان تجربه جنگ با یمن را هم دارد و یمنی ها در جنگ های سال‌های گذشته توانستند خیلی از پایگاه های عربستان را تصرف کنند. پیشینه مردم یمن نشان می دهد که مردمی جنگجو ، مقاوم و شجاع هستند و من به عربستان توصیه می کنم که از برادرکشی دست بردارد.

 

در همین راستا برخی رسانه های فارسی زبان غرب نیز در سر تیتر خبرهای خود به بازتاب این مصاحبه پرداختند و با گزینش قسمت هایی از این مصاحبه، سعی کردنداین سخنان را به نوعی تهدید عربستان توسط ایران جلوه دهند.

 

رادیو فردا با نقل  گزینشی  این مصاحبه و قرار دادن قسمت های انتخابی خود در کنار برخی خبر های جعلی و بدون سند از جمله دستگیری دو عضو سپاه قدس ایران در یمن، سعی در القای ادعای دخالت ایران در تقابل با عربستان سعودی نموده است. همچنین در همین راستا، با بیان پیش بینی ها و اظهارنظرهای مقامات ایرانی درباره شکست عربستان در یمن از جمله اظهارات دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به صورت ناملموسی تلاش در اثبات ادعای خود دارد.

 

رادیو فردا آورده است؛ «آقای پوردستان روز یک‌شنبه درباره احتمال درگیری میان ایران و نیروهای عربستانی در ساحل یمن نیز گفت: "جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به درگیری با کشور عربستان نیست چون دوست و هم‌پیمان ما است؛ وابسته نظامی عربستان در کشور ما است و ما از وی دعوت کردیم در روز نیروی زمینی ارتش شرکت کند."

گفته‌های این فرمانده ارتش ایران در حالی بیان می‌شود که حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنج‌شنبه، ۲۷ فروردین، در پاسخ به پرسشی مشابه گفته بود: "ما از گذشته بسیار دور به این مسئله توجه داشته‌ایم که احتمال دارد با چالش‌های امنیتی و تهدیدهای قدرت‌های بزرگ بشویم... بنابراین سیستم دفاعی ما برای کنترل چنین چالش‌هایی آماده‌است."»

 

البته مقایسه ناشیانه رادیو فردا میان سخنان امیر پوردستان و سردار سلامی، این سوال را به ذهن متبادر می کند که در کجا عربستان سعودی به عنوان یک قدرت مطرح شده که  ایران برای مقابله با آن سیستم های دفاعی خود را تجهیز کند؟!

 

 

بی بی سی نیز در اقدامی مشابه با نقل سخنان امیر پوردستان و دیگر مقامات ایرانی، درصدد تشدید توهم دخالت ایران در موضوع یمن برآمد.

 

این سایت در گزارش خود با اشاره به توصیه های امیر پوردستان و دیگر مقامات ایرانی به عربستان درباره یمن آورده است: «دولت عربستان مقام‌های ایران را به دخالت در امور داخلی یمن از طریق پشتیبانی تسلیحاتی از انصارالله (حوثی‌ها) متهم می‌کند و می‌گوید که حملات هوایی علیه حوثی‌ها تا تسلط یافتن دوباره دولت عبدربه منصور هادی ادامه خواهد یافت.

 

ایران و رهبران انصارالله همواره اتهام‌های عربستان سعودی را رد کرده اند.

 

راجح بادی، سخنگوی دولت یمن در گفتگویی تلفنی از قطر به خبرگزاری رویترز گفته است: "ما پیشنهاد ایران را رد می‌کنیم زیرا هدف این طرح فقط مانور سیاسی است."

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های غربی و عرب در مقر سازمان ملل متحد از طرح چهار ماده‌ای ایران استقبال نکرده اند زیرا تهران را در امور یمن بی‌طرف نمی‌دانند.»

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار