ایران و حزب الله ممکن است در یک آن تصمیم بگیرند که باید به این حملات اسرائیل پایان دهند و در این زمان است که دیگر کنترل از دست همه خارج می شود

خط قرمز خطرناک اسرائیل برای ایران

به گزارش گلستان 24، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) در تیتر یک خود در تحلیلی با عنوان "خط قرمز جدید برای ایران" به سیاست رژیم صهیونیستی در حملات هواپیماهای ارتش به سوریه، اشاره کرد و نوشت: «در صورتی که رسانه های عرب زبان، بار دیگر از حمله نیروی هوایی ارتش اسرائیل به سوریه خبر دهند، باورش برای همه آسان است اما باید گفت این حملات اسرائیل به سوریه، باید طور دیگری معنا شوند.»

 

این روزنامه در تحلیل حمله هواپیماهای اسرائیلی به سوریه نوشت: « باید گفت حملات اسرائیل به سوریه پیام واضحی برای ایران و حزب الله است تا دست از برنامه های خود در منطقه بردارند. سیاست این حملات بر این است تا خطر قرمزی برای ایرانی که به شدت برای ایجاد هژمونی منطقه ای عجله دارد ترسیم بشود.

تاکنون برنامه های دیپلماتیک و عملیات های مخفیانه اسرائیل همه علیه برنامه هسته ای ایران بوده است و به نظر می رسد که تمام تلاش مقامات اسرائیل بر این است که از برنامه هسته ای ایران جلوگیری کند. باید گفت کاملا واضح است که دیپلماسی اسرائیل برای متقاعد کردن آمریکا و جامعه بین المللی در زمینه این که توافق اخیر آمریکا با ایران یک توافق بد بوده است، شکست خورده است.»

 

 

جروزالم پست در ادامه افزود: «اکنون اسرائیل هر روز خود را برای واقعیت ایران آماده می کند و این واقعیت این است که ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای است و نفوذ ایران از اقیانوس هند تا دریای سرخ مدیترانه گسترش یافته است.
برای کند کردن این برنامه ایران، اسرائیل نیازمند این است تا با گروه ها و نیروهای دیگر متحد شود، مانند عربستان و کشور های حاشیه خلیج و مصر و با آنها همکاری کامل انجام دهد. اکنون یکی از اصلی ترین نگرانی ها اسرائیل افزایش نفوذ ایران و حزب الله است و در مقابله این جبهه اکنون اسرائیل تنهاست.»
 

 

این روزنامه در پایان افزود: «به هر حال اکنون اسرائیل با این حملاتی که برخی از اوقات انجام می دهد، به دنبال این است تا هر طور شده جلوی برنامه های ایران را بگیرد و ایران و حزب الله نیز اصلا نمی خواهند که وارد جنگ با اسرائیل شوند. البته باید گفت این بازی اسرائیل هم ممکن است به بازی خطرناکی تبدیل شود و این حملات آغازگر جنگ خطرناکی باشد.

ایران و حزب الله ممکن است در یک آن تصمیم بگیرند که باید به این حملات اسرائیل پایان دهند و در این زمان است که دیگر کنترل از دست همه خارج می شود

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار