سخنگوی جدید قوه قضاییه گفت: آنچه اتفاق افتاد بنابر درخواست خود ایشان بود که از اقای رییسی خواستند ایشان را از سخنگویی معاف نمایند.

علت برکناری سخنگوی قوه قضاییه / اژه ای چرا رفت؟

به گزارش گلستان۲۴،«غلامحسین اسماعیلی»، سخنگوی جدید قوه قضاییه، در جمع خبرنگاران گفت: خداوند را سپاس دارم که بر من منت نهاد و از ریاست قوه قضاییه تشکر میدارم که به من اعتماد نمودند و باعث شدند که توفیق دیدار با خبرنگاران را داشته باشم. اهمیت کار رسانه و حساست آن برای آحاد جامعه مسلم است. در دستگاه قضایی تلاش کردیم که سختی شغل قضاوت را به اثبات برسانیم. خبرنگاری جز مشاغل سخت است‌. مردم زحمات خبرنگاران را در سیل اخیر و در جمع اسیب دیدگان و ایفای نقش خطیرتان در انعکاس این حادثه فراموش نخواهند کرد.

او ادامه داد: از استاد خودم اقای اژه ای معاون اول قوه و سخنگوی سابق که با تدبیر و به نحو احسن وظیفه سخنگویی را داشتند، تشکر می کنم. آنچه اتفاق افتاد بنابر درخواست خود ایشان بود که از اقای رییسی خواستند ایشان را از سخنگویی معاف نمایند.

او گفت: حضور من در جمع شما تقارنی با دهه پنجم انقلاب و آغاز چهل سالگی انقلاب و اجرای بیانیه گام دوم و آغاز ریاست جدید در قوه است. این ها را به فال نیک می گیرم و تازمانی که توفیق دارم امیدوارم بتوانم به نحو شایسته وظیفه ام را انجام دهم.

اسماعیلی اظهار کرد: حجت الاسلام مرتضوی مقدم به سمت دیوان عالی کشور منصوب شد. آیت الله رئیسی در 2 نشست طولانی با همه قضات دیوان عالی و مشورت های لازم و به علت بازنشستگی آقای کریمی، رییس جدید دیوان عالی را منصوب کردند.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: با عفوی رهبری در سال 97 و در چهل سالگی انقلاب، 100 هزار نفر زندانی مشمول عفو شدند که 60 هزار نفر از زندانیان آزاد و 40 هزار نفر دیگر محکومیتشان با تخفیف و تقلیل مواجه شد. این موضوع عنایتی از ناحیه نظام بود.

/برنا

ارسال نظر

آخرین اخبار