سعیدجلیلی در گرگان:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای راهبردی روابط خارجی گفت:گزینه نظامی اولین گزینه آمریکا بر علیه ایران بود

اگر انرژی هسته ای موضوع مهمی نیست پس چرا نگران هستند؟
سعید جلیلی گلستان
به گزارش گلستان24، سعید جلیلی شامگاه سه شنبه15 اردیبهشت در همایش ولایت و بصیرت با موضوع گفتمان انقلاب، فرصت و تهدیدها،   و با حضوردر جمع مردم ولایت‎مدار شهرستان گرگان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیان داشت: اولین گزینه روی میز آمیرکا در قبال جمهوری اسلامی ایران"گزینه نظامی" بود که 8 سال جنگ را به کشور ما تحمیل کرد.
 
جلیلی بیان داشت: یکی از افتخارات یک ملت تجارب ارزشمندی است که در طول تاریخ پیدا کرده و هر ملتی تجربه‌های تلخ و شیرین متناسب با رویدادهایی که در طول تاریخ پیش آمده دارد، که یک سرمایه است.
وی گفت:یکی از ازرشمندترین تجربه ملت ما این است که توانسته آنچه را باور داشته تجربه هم بکند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید دید چه اتفاقی در ایران افتاده است که در سایر کشوره با افتخار و با عزت از کشور عزیزمان نام برده می شود.
 
وی گفت:مگر در ایران چه خبر است،که چند سال است 6کشوری که خود را فرمانروا و قلدر جهان میدانند این را هنر خود بدانند که همه ما در یک طرف باشیم و در طرف دیگر ایران باشدتا او را مجاب کنیم که یکی از خواسته های ما را اجابت کند.
 
جلیلی افزود:باید دید چه شده است که این کشورها در مقابل ایران اظهار عجز می کنند و مقامات رسمی آمریکا اعلام کرده اند که برخی از مسائل بدون حضور ایران حل نخواهد شد.
 
وی بیان داشت:ملت ما باید بداند که تجربه باورهای دینی ما بسیار مهم است و اینکه ما دعوت خداوند و پیامبر را اجابت کرده و آن را تجربه می کند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود:اولین گزینه روی میز آمیرکا در قبال جمهوری اسلامی ایران"گزینه نظامی" بود که 8 سال جنگ را به کشور ما تحمیل کرد.
در 8 سال جنگ تحمیلی تنها صدام با ما نمی جنگید،بلکه همین کسانی که امروز جزو تحریم کنندگان ما هستند آن روزها صدام را حمایت و کمک می کردند،باید دید الان صدام کجاست و ما کجا هستیم.
جلیلی گفت: امروز کشور ما تجربه کرده است که طبق فرموده قرآن کریم دشمن می‌تواند اذیت و آزار برساند اما نمی‌تواند آسیب جدی برساند و همه تلاش دشمن در این است این پیروزی‌ها را بپوشاند و نگذارد ملت ایران نقاط قوت خود را پیدا کند و به آن اشراف داشته باشند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: چرا مقامات ۶ کشور بزرگ دنیا درباره مسائل هسته ای ایران مذاکره می کنند در حالی که خودشان از آن بهره مند هستند؟ و خودشان صریحا اعلام کرده اند که هزاران  کلاهک هسته ای دارند؟
سعید جلیلی افزود: کشور جمهوری اسلامی پاکستان از سلاح هسته ای استفاده می کند اما چرا علیه این کشور قطعنامه ای صادر نمی شود؟ یا کشور هند هم سلاح هسته ای دارد ، چرا علیه این کشور قطعنامه ای صادر نمی شود؟حتی با او روابط هسته ای هم دارد.چرا تمام توجه خود را معطوف ایران کرده اند و تمام وجهشان به کشور ماست؟
امروز این تجربه ملت ما یک تجربه گران‌سنگ به نام ایمان و باور است ، که هرقدر به آنچه باور داشته عمل کرده همان میزان موفق بوده است.
 
وی به راه اندازی و برنامه سازی ۱۷۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان اشاره کرد و گفت: چرا دشمنان هزینه های هنگفتی انجام می دهند و علیه برنامه هسته ای ایران برنامه می سازند؟ اگر انرژی هسته ای موضوع مهمی نیست پس چرا نگران هستند؟
این شبکه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت مردم ما ایجاد نشده‌اند و دشمن این شبکه‌ها را تغذیه می‌کند و می‌داند دارد یک تمدن بر مبنای اسلام ناب شکل می‌گیرد و می‌خواهد مانع این امر شود و می‌داند اگر این تمدن شکل بگیرد چه آثار و برکاتی دارد.
 
وی تصریح کرد:دشمن می‌فهمد که باید در این دنیا مانع این شود که این تمدن شکل بگیرد و این گفته مقام معظم رهبری که ما به آمریکا اعتماد نداریم بر مبنای تجربه ما است که شیطان و شیاطین قابل اعتماد نیستند.
 
جلیلی با اشاره به غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم توسط دانشمندان هسته‌ای کشور تاکید کرد: 850 هزار بیمار در کشور برای تامین داروهای خود به این غنی‌سازی نیاز داشتند و جوانان دانشمند و فیزیکدان و نماز شب خوان ایستادند و جان خود را دادند تا این غنی‌سازی به سرانجام برسد.
 
عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: ایجاد انصراف و سپس انحراف از مبارزه از روش های دشمن است. دشمن می خواهد هزینه های مبارزه را زیاد و فرصت های ما را به تهدید تبدیل کند که نقطه مقابل این عمل شناخت خوب نقاط قوت ما است.مبارزه ای که باید علیه امریکا و رژیم صهیونیستی شکل بگیرد توسط پیاده نظام های آنها مانند القاعده و داعش علیه کشورهای مسلمان صورت گرفته است و این کار مطلوب دشمنان است.
سعید جلیلی به ظرفیت بی نظیر اتحاد اقوام در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از الگوهای بزرگ ما وحدت اقوام حول اسلام ناب و ولایت فقیه است که زمینه ساز پیروزی های زیادی شده است.
 
عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود:تحریم و فشار اقتصادی آخرین سنگر دشمن است و در مقبال اگر همان تفکری که در دفاع مقدس بوجود آمد یعنی ایمان و عمل صالح و اتکا به استعداد جوانان ما در سایر عرصه های علم،فناوری،کشاورزی و اقتصادی ظهور پیدا کند دشمن نمیتواند کاری از پیش ببرد.
اینکه رهبر معظم انقلاب می فرماید:ما در پیچ تاریخی هستیم،ما در موقعیت خیبر هستیم،یک تحلیل دقیق واقع بینانه است و باید هوشیار باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری با ایمان و تکیه بر ظرفیت داخلی و اتکا به استعدادهای جوانان ما در حوزه های اقتصادی و صنعت دشمنان خلع سلاح می شوند.
 

با بیان اینکه دشمن هرچه می‌توانست درباره ایران به‌کار برد، گفت: فکت‌شیتی که منتشر کردند تمام تاکیدشان این استکه  همه کارها هم که انجام شود باید تحریم‌ها حفظ شود.و در مقابل ما به فضل خدا و با همدلی و همراهی همه آحاد ملت، دولت و مجلس حول ولایت فقیه و با اتکا به ظرفیت های درون کشور پیش برویم به پیروزی های بزرگی دست خواهیم یافت.

ارسال نظر

  • مقاومت
    0

    درود بر مرد مقاومت

آخرین اخبار