واکنش جامعه زنان استان به هتاکی اخیر؛

چندی پیش یکی از بازیگران سینما در صفحه شخصی اش به مقایسه امام حسین (ع) و دخترآبی به ساحت امام سوم شیعیان اهانت کرد؛ اما دیری نپایید که با اعتراض مردم رو به رو شد.

انتخابات مجلس نزدیک است مراقب پرژوه حواس پراکنی باشیم/احترام به ارزش های مردم یک وظیفه ست/مردم اعتراض شان را به گوش مسئولین برسانند

 

به گزارش گلستان24؛ فاطمه جعفری ، فعال مجازی و فرهنگی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:تحرکات این چنینی را هم می توان ناشی از جهالت افراد و هم سازماندهی شده دانست، اگر کسی جاهل نباشد از کسی کورکورانه پیروی نمی کند و کسانی که گاها توهین هایی به اهل بیت (ع) و دین مقدس ما می کنند، نشات گرفته از  پیروی کورکورانه از کسانی ست که بویی از آزادگی و انسانیت نبرده اند.

مراقب حواس پراکنی نمایندگان مجلس باشیم

دانشجوی رشته فیزیک افزود: در هتاکی اخیر اصلا هدف امام حسین (ع) نبود، هدف و مقصود از متن دختر آبی بود، این پروژه راهی است که نمایندگان مجلس رقم زدند.

جعفری با اشاره به نزدیک بودن انتخابات و فریب نخوردن از حواشی ها مسئولین تصریح کرد: نزدیک انتخابات است و باید منتظر قربانی های این چنینی برای جلب توجه مردم به این نمایندگان و پرت کردن حواسشان از مسائلی مثل شفافیت آرا مجلس و... باشیم .

این فعال مجازی اظهار کرد:ما باید دقت کنیم و در امتحانات پیش رو مبادا احساسی و باندی و با تکرار رای داد، اجازه دهیم افراد معلوم الحالی چون پروانه سلحشوری و علی مطهری که امتحان خود را پس داده اند به خانه ملت راه یابند.

جعفری افزود: طبیعی است که وقتی دشمنان اسلام این رشد اسلام رو می بینند ساکت ننشینند،آن ها از راه های مختلف تلاش می کنند ک ذهنیت ها را از دین اسلام و اهل بیت (ع) و خاصه امام حسین و محرم خراب کنند، یکی از این راه ها تحت تاثیر قراردادن سلبریتی های بی فکر و اندیشه است.

سبقه تاریخی سلبریتی ها

آمنه نصرتی مدرس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار گلستان 24 با اشاره به سابقه تاریخی سلبریتی ها گفت :بحث سلبریتی و افراد مشهور سابقه تاریخی و دیرینه ای دارد، به عنوان نمونه عمر بن عبدود که یکی از افراد مشهور به تعبیر امروزی یک سلبریتی در صدر اسلام بود که در مواجه با امیرالمومنین (ع) به دست حضرت کشته می شود؛ عبدود طرفداران خودش را داشت و هرچه به آنها گفته میشد، راه و روش عبدود با پیامبر و اسلام منافات دارد؛ اما آنها طبق تاثیری که از عبدود پذیرفته بودند برطرفداری خودشان باقی ماندند. 

وی شهرت را در صورت استفاده درست راهی برای اثرگذاری در جامعه دانست و افزود: فرد مشهور میتواند اثر مثبت داشته باشد؛ به عنوان نمونه یک بازیگر متعهد می تواند طبق ضوابطی از شهرت خود استفاده کند تا بانی رفع مشکلات سیل زده ها شود و خیلی از موارد دیگر و یا برعکس تاثیر منفی برجامعه داشته است؛ متاسفانه چند سالی است که افرادی با سخنان و موضع گیری های غیر عالمانه و از روی بی سوادی  کمک به جبهه باطل  می کنند و سخنانی که یا ریشه در عناد دارد و یا جهالت.

نصرتی خطاب به سلبریتی ها افزود:توصیه ای که میتوان به این دسته کرد این است که سخن باید آگاهانه باشد؛ خداوند در قرآن کریم فرمودند( لا تَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ). کدام عقل می پذیرد که یک بازیگر یا ورزشکار یا... در مورد مسائلی نظر بدهند که هیچ تخصصی ندارند! آن هم نظراتی که کاملا در مقابل دین قراردارد.

وی ادامه داد:اسلام که به پیروان خود اجازه نمی دهد به هرگونه که میلشان بود سخن بگویند و رفتار کنند. آن بازیگری که به خود اجازه می دهد در امور دینی یا سیاسی و یا اجتماعی بدون ذره ای تخصص و علم و آگاهی دخالت کند دقیقا در جبهه دشمن قرار دارد. دشمنانی چون آمریکا و اسرائیل که سالهاست به دنبال از بین بردن اسلام هستند.

نصرتی خاطرنشان کرد:از مردم انتظار می رود که طبق دستور خداوند به گفتار نیکو گوش دهند «فَبَشِّرْ عِبادِالَّذینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُنه به گفتار کسانی که حرف هایشان جز رسیدن به خواسته های شیطانی نیست»

این کارشناس تلویزیونی تصریح کرد: افرادی که با اظهار نظرهای بی سوادانه و غیر دینی توهین به شعور ملت می کنند و فکر می کنند می توانند ملت فهمیده را ملعبه خواسته های نفسانی خود کنند، لذا انتظار می رود موجی از اعتراض ها ازسوی مردم صورت بگیرد و اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند، تا جلوی این اظهار نظر های شرم آور و دین ستیزانه افراد گرفته شود.

زهرا گرزین طلبه سطح 3حوزه علمیه الزهرا در گفتگو با گلستان 24 گفت :این توهین ها نشات گرفته ازعدم شناخت ما انسانها صورت می گیرد، کسی که امام حسین(ع) را واقعا بشناسد و نسبت به مقام و شخصیت ایشان معرفت بدست آورد، در دلش آنچنان شور و حرارتی ایجاد می شود که هرگز خاموش نمی شود، هر چند که همه یزیدان زمان قصد از بین بردن این شور وحرارت را داشته باشند.

گرزین هتاکی ها را اتفاقی ندانست و تصریح کرد: این توهین ها جدید نیست و خیلی قبل تر نیز به زبانهای مختلف و از حنجرهای افراد دیگر بیان شد، ولی می بینیم که شور حسینی هر سال  بیشتر و بیشتر می شود و گستره این شور حسینی مرزهای بیشتری از جهان را در می نوردد.

 فعال فرهنگی استان خطاب به این بازیگر هتاک اظهار داشت: اینکه شما چه میزان به ارزش ها و اعتقاداتتان پایبند هستید به خودتان ارتباط دارد؛ ولی احترام به ارزش ها و عقاید مردمی که با آنها زندگی می کنید یک وظیفه اجتماعی است، من و شما حق نداریم در فضایی که با افراد جامعه ارتباط داریم چه فضای حقیقی و چه فضای مجازی پا روی خط قرمزهای مردم بگذاریم ، مردمی که ادعا می کنیم حقوقشان  برایمان مهم هست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار