در پی جنجال‌آفرینی ضدانقلاب؛

بر اساس آنچه مستند به داده های شبکه های اجتماعی است سوال این است که حادثه مهاباد چرا باید توسط عربستان سعودی توئیت شود؟

عربستان از حادثه مهاباد چه سودی می‌برد؟

به گزارش گلستان 24، سقوط یک دختر مهابادی از طبقه چهارم یک هتل در این شهر، به بحث داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده است؛ خبری که دروغ نیست، اما در پیچ و تاب فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به شایعات گسترده تبدیل شده است.

 اما نکته مهم این است که این حادثه چگونه رسانه ای شد و چه سایت‌ها و رسانه‌هایی به آن دامن زدند؟

اگر به هشتگ های توئیت شده در توئیتر رجوع کنید، خواهید دید که ۳۲ درصد از هشتگ های توئیت شده از سوی عربستان سعودی اتفاق افتاده است. بعد از آن ایران با ۱۹ درصد در رتبه دوم، سوریه با ۷ درصد، آلمان ۶ درصد، عراق ۳ درصد و نروژ با ۵ درصد جزو کشورهایی هستند که در این مورد با هشتگ "مهاباد" توئیت کرده اند.


در این میان با مشاهده "موست اینفلونس" متوجه می شوید که تقریبا ۹۹ درصد از افرادی که بیشترین درگیری را در این مورد داشته اند، افرادی به ظاهر عرب‌ هستند که ادعاهای خیالی در مورد جدایی اهواز و تشکیل کشور "الاحواز" در سر دارند.


در خصوص وب سایت های دیگر نیز، فارغ از شبکه های خبری "بی بی سی" و شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک، وب سایت "کوموله" بیشترین درگیری را از نظر خبری داشته است.

 


از تعداد کل ۹۷۲ توئیتی که توسط ۶۴۰ کاربر با این هشتگ انجام شده، فقط ۳۱ درصد توییت اصلی بوده و ۶۸ درصد دیگر ریتوییت محسوب می شود.


در کنار هشتگ اصلی "مهاباد"،‌ هشتگ "کردستان_تلتحق_بالأحواز_وتنتفض" بیشترین استفاده را داشته که معنی فارسی آن چنین است: "کردستان به پاخواسته و به الاحواز پیوسته است."
 

بر اساس آنچه گفته شد که مستند به داده های شبکه های اجتماعی است سوال این است که حادثه مهاباد چرا باید توسط عربستان سعودی توئیت شود؟

 

ارسال نظر

آخرین اخبار