معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات و از نزدیکان خانواده سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به صحبت‌های آن سردار شهید به طور ضمنی گفت که وی از نزدیک بودن و نحوه شهادتش اطلاع داشته و از رسیدن آخرین نامه و امانتی‌های سردار دل‌ها به دخترش خبر داد.

واکنش سردار سلیمانی به پذیرش سمت‌ بالاتر | امانتی‌ سردار به دخترش رسید | چرا انگشتر سردار با پیکرش دفن می‌شود؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: شاید برای کسی باورش سخت باشد اما رفتارها و صحبت‌های چندین روز قبل از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، حتی نگارش نامه در سوریه برای دخترش و نیز اهدای انگشتر و تسبیح خویش که تا قبل از این، این‌گونه حرکات از ایشان سابقه نداشت، همگی حکایت از سفر بی‌بازگشت داشت ولی ما متوجه رفتنش نبودیم.

افضلی با بیان این‌که در آخرین جمع خانوادگی سردار قبل از سفر ایشان به سوریه و عراق سخنان شهید حاج قاسم به مراتب با گذشته تفاوت‌های عجیبی در خصوص فانی بودن دنیا داشت، به نقل از آن شهید بزرگوار گفت: اگر شهید شدم، مرا در گلزار شهدای کرمان و در کنار قبر شهید یوسف الهی به خاک بسپارید. 

وی ادامه داد: شهید حاج ‌قاسم حتی در مورد خودش در وصیتنامه خطاب به همسرش آورده است که در این مورد به محمود (برادر همسر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) نیز گفته‌ام که مرا پس از شهادت در کجا به خاک بسپارید.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: به همراه سردار بارها برای قرائت فاتحه بر سر مزار شهید یوسف الهی حاضر شده بودم و می‌دانستم فضای کنار این شهید والامقام جایی برای دفن یک پیکر را ندارد. به شهید حاج قاسم عرض ‌کردم که حاج‌آقا فضای اینجا بسیار کوچک است و جای شما نمی‌شود که حاج قاسم در پاسخ به من گفت افضلی! از من گفتن بود.

وی افزود: حال که با پیکر تکه‌تکه شهید حاج قاسم روبه‌رو شده‌ایم و شواهد امر حاکی از این است که برای دفن پیکر مطهر سردار فضای زیادی نیاز نیست، متوجه صحبت‌های آن روز شهید حاج قاسم شده‌ام.

افضلی گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پدری مهربان، دلسوز و مسئولیت‌پذیر و فرمانده دل‌ها بود. در طول سال‌های گذشته به یاد ندارم حتی یک نفر از زیرمجموعه‌های خودش را به دلیل اشتباهات تنبیه کرده باشد.

وی ادامه داد: شهید حاج قاسم همچنین پیش از سفر به سوریه، در سفر به قم و زیارت حضرت معصومه(س)، گفت که اگر شهید شدم انگشترم را به همراه خودم دفن کنید زیرا به دلیل قرائت همه نمازهای من و تبرک حرم‌های مطهر ائمه(ع) و دیگر مکان‌های مقدس که به همراهم بوده، ارزش معنوی بسیار بالایی برای من دارد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: در یکی از ماموریت‌های اعزامی به غرب کشور از حاج قاسم سوال کردم اگر به شما پست و مقام بالاتری پیشنهاد کنند چه تصمیمی خواهید گرفت و ایشان گفت فرماندهی نیروی قدس سپاه آخرین مسئولیت من است.

وی با تاکید بر این‌که سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی  پایه‌گذار ستاد بازسازی عتبات عالیات برای توسعه و ترمیم و بازسازی حرم‌های مطهر ائمه(ع) بود، افزود: پس از سقوط صدام و زیارت حرم غبارگرفته حضرت علی(ع) در شهر مقدس نجف اشرف، ایشان با تشکیل ستاد بازسازی عتبات عالیات تصمیم به توسعه، بازسازی و ترمیم حرم‌های مطهر در عتبات عالیات گرفت. در این خصوص تاکنون خدمات بسیار ارزشمندی از ایشان به یادگار مانده است.

افضلی گفت: با توجه به تحولات اخیر عراق نیز از حاج قاسم در مورد ادامه روند فعالیت ستاد سوال کردم که وی گفت کار برای اهل بیت(ع) دارای آثار ماندگاری است و حتی یک روز هم نباید تعطیل شود.

 

ارسال نظر

  • ثنا
    0

    عالی سپاس

آخرین اخبار