شمخانی: می‌خواهید بدانید که سرنوشت نیروهای آمریکایی که به پناهگاه‌ها خزیده‌اند، چیست؟

سیزده سناریوی انتقام ایران

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های داخلی ایران، دریادار علی شمخانی اعلام کرد که سناریوهای انتقام کابوس تاریخی برای آمریکا خواهد بود. فعلاً براساس برخی ملاحظات، نمی‎توانیم اطلاعات بیشتری به رسانه‌ها ارائه کنیم اما در همین حد به ملت قهرمان وعده بدهیم که عملیات انتقام خون قهرمان بزرگ ملت ایران قرار نیست در قالب یک تک‌عملیات صورت بگیرد.

دریادار علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در این خصوص گفت: «تابه‌حال در مصاحبه اعضا با رسانه‎ها ندیدم که کسی این موضوع را مطرح کند و لذا این اولین مصاحبه رسانه‌ای است که این مسائل در آن مطرح می‌شود، می‌گوییم که آمریکایی‌ها بدانند تاکنون 13 سناریوی انتقام در شورا مطرح شده و حتی اگر بر ضعیف‌ترین سناریو هم اجماع صورت بگیرد اجرای آن می‌تواند یک کابوس تاریخی برای آمریکایی‌ها باشد.

در واقع، این را با صراحت بگویم که آمریکایی‌ها از اساس نباید مرتکب این جنایت می‌شدند و اکنون که دست به خون سلیمانی عزیز آلوده کردند، مسئولیت تمام عواقب احتمالی برعهده خود آنها خواهد بود.

در مقام تصمیم‎گیری استراتژیک نمی‌توان برپایه احساسات موضع‎گیری بین‌المللی یک کشور را تعیین کنیم و صدها عامل دیگر در این حوزه نقش‌آفرین هستند.شورای عالی امنیت پیگیری مسئله را در دستورکار قرار داده و اگرچه تصمیم‌سازی مبتنی بر ملاحظات امنیتی و بین‌المللی خواهد بود اما رویکرد اصلی ما این است که احساسات پاک مردم نیز اطفاء شود.

در مجموع 19 پایگاه، شامل 11 هِدبِیس که پایگاه‌های فرماندهی آمریکایی‌ها در منطقه به‌شمار می‌روند و کمترین فاصله را با مرزهای شرقی و غربی کشور دارند، به همراه 8 پایگاه نظامی آمریکا در شمال و جنوب کشور در وضعیت آماده‌باش هستند که از آمار دقیق نفرات و تجهیزات نظامی‌شان مطلع هستیم و کوچکترین تحولات آنها را هم زیرنظر داریم.

آمریکایی‌ها می‌دانند که در مواجهه با واکنش جمهوری اسلامی بسیار آسیب‌پذیر هستند و به همین دلیل، طبق آخرین اخبار میدانی، از تعداد گشتی‌های آنان کاسته و نیروها عمدتاً در پایگاه‌ها متمرکز شده‌اند؛ همین تغییر تاکتیک آمریکا، فی‌نفسه نشان می‎دهد که آنها از قدرت دوربرد جمهوری اسلامی اطلاع دارند و می‌دانند که واکنش ایرانی‌ها به احتمال زیاد، با موشک‎های برد متوسط و برد بلندی صورت می‌گیرد که بیش از همه، گشت‎های پراکنده آنها را تهدید خواهد کرد.»

آمریکایی‌ها دلخوش به این تغییر استراتژی نباشند، چون رویکرد سناریوهای انتقام، اساساً این است که ملت آمریکا به گونه‌ای ملموس نسبت به هزینه‌های سنگین اقدامات تروریستی کشور متبوع خود در منطقه ما آگاه شود لذا واکنش ما به هر ترتیب متوجه نیروهای آمریکایی در منطقه است و تأکید داریم که نیروها حذف شوند؛ حالا اگر نیروها بخواهند در پایگاه‌ها سنگر بگیرند، علاوه بر نیروها، پایگاه‌ها را هم نابود می‌کنیم.

می‌خواهید بدانید که سرنوشت نیروهای آمریکایی که به پناهگاه‌ها خزیده‌اند، چیست؟ پاسخ، روشن است؛ آنهایی که به پناهگاه‌ها می‌خزند، امیدوار به فرار از انتقام ما، درها را می‌بندند؛ غافل از اینکه جمهوری اسلامی درهای جهنم را به رویشان بازخواهد کرد.»

در رسانه‌های آمریکایی به این نکته اشاره شده بود که درصورت مقابله اساسی ایران، آمریکا وارد جنگ خواهد شد و مراکز نفتی ما به عنوان اهداف از پیش‌تعیین‌شده مطرح هستند. گرچه اولین بار نیست که شاهد تهدیدهای سبک‌سرانه گاوچران‌ها هستیم اما باید اذعان کرد که برای اولین بار است که یک تروریست، اقدام خرابکارانه انجام می‎دهد و پس از آن، تهدید هم می‎کند! چهل سال است که آمریکایی‎ها در آرزوی منافع بربادرفته‌شان در ایران، بر طبل جنگ می‌کوبند اما تلخی خاطره‌ای که از صحرای طبس دارند، آنها را از تکرار اشتباه‌شان باز می‌دارد.»

به نظرم دوران بررسی و ارزیابی تهدیدات آمریکا دیگر به سر آمده و وقت آن است که «ما» از تهدیدات خود صحبت کنیم؛ از سناریوهایی که لرزه بر اندام آنان می‌اندازد و در حال بررسی این هستیم که کدام بلا را بر سرشان نازل کنیم.

پیام جمهوری اسلامی روشن است؛ آمریکا عامل ترور قهرمان ملی ایران است و غرور ما اجازه نخواهد داد که بی‎تفاوت باشیم لذا اگر نیروهای آمریکایی با پای خودشان و عمودی از منطقه ما بیرون نروند، ما کاری می‌کنیم که جنازه‌هایشان به صورت افقی بیرون برود.»

 

ارسال نظر

آخرین اخبار