منابع خبری بامداد چهارشنبه از حمله موشکی به پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار عراق خبر داده‌اند.

لحظه به لحظه|مقام آمریکایی: تمام پایگاه‌هایمان مورد حمله قرار گرفته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ برخی منابع خبری از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به  پایگاه «عین‌الاسد» در عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است خبر می‌دهند.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

 

در ادامه تحولات مربوط به این حمله به صورت لحظه به لحظه آمده‌اند: 

۰۳:۰۳- خبرنگار نظامی المانیتور به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گفته نه فقط عین الأسد، بلکه تمام پایگاه‌هایمان در عراق هدف حمله گسترده قرار گرفته است. در این حملات از موشک‌های کروز و بالستیک کوتاه‌برد استفاده شده است. 

۰۲:۵۰- واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع در وزارت دفاع آمریکا حمله به عین‌الاسد را تأیید کرده است. یک مقام ارشد پنتاگون نیز در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز این حمله را تأیید کرد. او گفت: «از طرف ایران، مورد حمله موشکی قرار گرفته‌ایم. موشک‌ها، موشک‌های کروز یا موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد هستند.»

۰۲:۳۰- در همین حال، منابعی دیگر از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در «اربیل» خبر داده‌اند. گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز این شهر هستند. 

۰۲:۱۰- منابع خبری مدعی شده‌اند دست‌کم ۵ راکت در این پایگاه یا در نزدیکی آن فرود آمده است. برخی منابع تعداد راکت‌های اصابت‌کرده را ۶ فروند عنوان کرده‌اند. «کارلا باب»، خبرنگار امور نظامی شبکه «صدای آمریکای انگلیسی» به نقل از منابع مطلع از حدود ۳۰ اصابت به پایگاه عین الأسد خبر داده است. 

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار