هزاران نفر از مردم قم، صبح امروز و در آستانه سالگرد قیام 19 دی با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب: ملت ایران، امروز در برابر زورگویان عالم مجهّز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ هزاران نفر از مردم قم، صبح امروز و در آستانه سالگرد قیام 19 دی با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

گزیده‌هایی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در ادامه می‌خوانید:
ـ مردم سراسر کشور چشمشان به مردم قم است. در روز 19 دی به مناسبت آن حادثه بسیار مهم و تاریخ‌ساز
ـ درباره 19 دی باید درس بگیریم. اکثر شما آن روز را ندیدید ولی خاطره‌اش زنده است که ما از آن خاطره باید درس بگیریم.
ـ به خاطر دفاع از مرجعیت و رهبر عظیم‌الشان انقلاب مردم قم به خاطر دفاع از ایشان در مقابل نیروهای مسلّح و بی‌رحم رژیم طاغوت سینه سپر کردند.
ـ مردم با دست خالی آمدند. چه چیزی آن‌ها را به وسط میدان کشاند؟ ایمان و غیرت دینی.


ـ همان حرکت، منشاء یک انقلاب بزرگ شد. حرکتی که به خاطر غیرت دینی انجام شد خدا به آن برکت داد و ادامه پیدا کرد و پشت سر هم،‌ اربعین‌ها مردم را به وسط میدان کشاند و امام بزرگوار هم رهبری کرد و منتهی شد به قیام عظیم سال بعد یعنی بهمن 57
ـ می‌توان به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای مهمی انجام داد. آن روز مردم دستشان خالی بود ولی امروز دست ما پر است و مجهز است در برابر زورگویان عالم.
ـ نگذاریم درس 19 دی فراموش شود. چه مسئولین تبلیغاتی کشور، چه علمای معظّمی که در قم و سایر مناطق هستند. چه جوان‌های فعال در حوزه فرهنگی چه آحاد مردم. نگذارید این درس بی‌نظیر که جلوی چشم ما اتفاق افتاد فراموش شود.
ـ درس شروع مظلومانه متکی به ایمان و غیرت دینی و برکتی که خدای متعال به اینطور حرکات می‌دهد و این حماسه عظیم را پشت سر هم ایجاد کرد.
ـ خداوند در قرآن، این نکته را که فراموشی به سراغ ما نیاید،‌ به مناسبت امم گذشته تکرار کرده است.


ـ بنی‌اسرائیل یک روزی آنچنان قدرت معنوی پیدا کردند که با این که زن و فرزندانشان زیر شکنجه فرعون بودند توانستند فرعون را مغلوب کنند تا اینکه خدای متعال راه را برای آن‌ها باز کرد و فرج را با غرق فرعون به آن‌ها عطا کرد.
ـ همین بنی‌اسرائیل بعد از مدتی با گذشت زمان از آن حالت اول خارج شدند. دل‌ها سنگین شد و آن توکل و اعتماد به خدا و آن صبر و استفامت را از دست دادند.

 

در حال تکمیل

 

ارسال نظر

آخرین اخبار