ادعا شده سامانتا لوتویت ملقب به «بیوه سفید» پس از اینکه به یکی از اعضای کلیدی گروه تروریستی «الشباب» تبدیل شد، قتل ۴۰۰ تن را طراحی کرده است.

«بیوه سفید»، طراح قتل ۴۰۰ نفر +عکس

به گزارش گلستان 24،  گمان می‌رود لوتویت به سرعت به درجات بالا رسیده و در حال حاضر به احمد عمر، رهبر گروه تروریستی الشباب بسیار نزدیک است.

عکس «بیوه سفید»، طراح قتل ۴۰۰ نفر

به گفته یکی از افسران نیروی امنیتی سومالی، بیوه سفید که فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن است در حال حاضر حملات انتحاری و بمب‌گذاری در خودروها را در سومالی و کنیا هماهنگ کرده و تلاش می‌کند کودکان را به عنوان افراط‌گرایان به خدمت گیرد.

این افسر دایره مبارزه با تروریسم گفت، لوتویت که مادر چهار فرزند محسوب می‌شود یک فرد شیطانی اما یک تروریست باهوش است که پس از کشته شدن بسیاری از رهبران الشباب در حملات پهپادی، به سرعت از نظر درجه ارتقاء یافته است.

وی افزود، این افراط‌گر ۳۱ ساله به خانواده‌های فقیر پیشنهاد می‌کند در ازای دریافت ۳۰۰ پوند از زنان و کودکان خود به عنوان عاملان انتحاری استفاده کند. ما تمامی اطلاعاتمان را با ماموران انگلیسی در موگادیشو به اشتراک می‌گذاریم. این ماموران در اینجا هستند تا بیوه سفید و دیگر افراط‌گرایان انگلیسی را زیرنظر بگیرند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه انگلیس هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

لوتویت در پی حملات هفتم ژوئیه سال ۲۰۰۵ میلادی خانه خود در باکینگ همشایر را ترک کرده و پس از توطئه برای کشتن گردشگران در مومباسا به مدت چهار سال است که فراری است.

ارسال نظر

آخرین اخبار