پایگاه خبری گرگان خبر که از مبدا استان گلستان هدایت می شود، درباره سفر نوه حضرت امام راحل به این استان با دکتر صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت و گو کرد.

اظهار نظر صادق زیباکلام درباره سفر سیدحسن خمینی به استان گلستان

به گزارش گلستان 24، دکتر زیباکلام سفر سیدحسن خمینی به گرگان را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت 'هر چقدر که می گذرد خوشبختانه جناب سیدحسن خمینی بیشتر و بیشتر در مسیر مردم و اقشار و لایه های تحصیلکرده جامعه قرار می گیرند و در حقیقت به جریان دموکراسی خواه نزدیک تر و نزدیک تر می شوند و این جای امیدواری است که به هر حال از خانواده مرحوم امام به این جریان توجه نشان داده می شود.

طبیعی است که هر کس در جریان دموکراسی خواهی قرار بگیرد افراطی ها رفتار بسیار تندی با وی داشته باشند. ما شاهد هستیم که با آقای هاشمی چگونه برخورد می کنند و شاهد هستیم که سیدحسن خمینی را تهدید کردند که ایشان نباید به گرگان بیاید و اگر بیاید همان کاری را با ایشان می کنند که با دکتر مطهری در شیراز کردند یا به آقای ناطق نوری نیز هم همینطور.

اقلیت تندرو بزرگترین دغدغه اش جریان اصلاح طلبی و اعتدال گرا است چرا که متوجه شدند بزرگترین مشکل آن ها در آینده همین جریان است که واقعا نمی توانند در برابرش بایستند و یا آن را از بین ببرند و خوشبختانه روز به روز هم چهره ها و شخصیت های بیشتری در این مسیر قرار می گیرند جدا از جناب سیدحسن خمینی ما شاهد هستیم که ناطق نوری هم از مواضع گذشته فاصله گرفته و به جریان اعتدال گرا و اصلاح طلب نزدیک تر شده است'.

این تحلیلگر تحولات سیاسی و اجتماعی ایران افزود 'آمدن جناب خمینی به گرگان را به فال نیک می گیرم و امیدوارم که ایشان سفرهای بیشتری داشته باشند. امیدوارم ایشان حضور بیشتری را در محافل دانشگاهی داشته باشند و یقین دارم که بسیاری از اقشار و لایه های تحصیلکرده گرگان از ایشان استقبال خواهند کرد. یقین دارم هزاران نفر از مردم گرگان برای استقبال ایشان خواهند آمد. 

گرگان همواره یکی از جلودارهای جنبش دموکراسی خواهی در ایران بوده و آیت الله نورمفیدی پرچمدار آزادی خواهی در منطقه گرگان هستند'. 

وی در پایان گفته 'قطعا آمدن ایشان به گرگان به نیروهای مترقی و اصلاح طلب کمک می کند. در عین حال طبیعی است که ما انتظار مخالفت های شدید از سوی اقلیت تندرو را داشته باشیم ولی به نظر من ما نباید خیلی نگران این گونه واکنش ها باشیم به هر حال تندروها منافعی دارند و وقتی می بینند منافعشان به هم می خورد می خواهند در مقابل قرار گیرند ولو این که نوه امام باشد برابر او هم می خواهند بایستند'./ایرنا
 

 

ارسال نظر

  • یاحسین جان
    0

    تهدید آقای سید حسن خمینی،شایعه ای بود که از طرف افرادی امسال آقای زشت کلام در گرگان پخش شده بود.

    وآیا مادرکشور آزادی نداریم؟!!!!!

آخرین اخبار