جدیدترین خلاف واقع گویی مدیران تدبیر و امید

در جدیدترین اظهارنظر خلاف واقع مقامات دولت یازدهم، سخنگوی دولت مدعی شد تجمعات صورت گرفته در شهرهای بزرگ در اعتراض به روند غیرقابل قبول مذاکرات هسته‎ای غیرقانونی و در مرتبه‎ای بالاتر، «غیر شرعی!» بوده است، در حالیکه پیش از این مقامات میانی دولت، از قانونی بودن تجمعات صورت گرفته خبر داده بودند.

سخنگوی دولت: تجمع‎های «اجازه نمی‎دهیم» غیرقانونی و غیر شرعی بود!
به گزارش گلستان 24، در جدیدترین اظهارنظر خلاف واقع مقامات دولت یازدهم، سخنگوی دولت مدعی شد تجمعات صورت گرفته در شهرهای بزرگ در اعتراض به روند غیرقابل قبول مذاکرات هسته‎ای غیرقانونی و در مرتبه‎ای بالاتر، «غیر شرعی!» بوده است، در حالیکه پیش از این مقامات میانی دولت، از قانونی بودن تجمعات صورت گرفته خبر داده بودند.
به گزارش رجانیوز، محمد باقر نوبخت در مصاحبه ای که امروز منتشر شد اظهار داشت:
« برگزاری این تجمعات غیرقانونی بود و اینها باید بدانند این کار علاوه بر اینکه غیرقانونی است  بر مبنای نگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری خلاف شرع هم هست. انتظار می رود گفته ها و رفتار این افراد با هم منطبق باشد وقتی به شرع اعتقاد داریم باید کار غیر شرعی انجام ندهیم.»
این موضع گیری دولتی ها در برابر خواست مردم در حالی است که بررسی مجوز این تجمعات حاکی از عدم انطباق این اظهارات با واقعیت دارد. چنانکه محمد گلستانی‌فر فرماندار مشهد درباره تجمع بزرگ مردم مشهد، با بیان اینکه مجوز اجتماع «ما اجازه نمی‌دهیم» از سوی فرمانداری صادر شده است، اظهار کرده بود: «اجتماع "ما اجازه نمی‌دهیم" با جهت‌گیری مردمی و با حمایت از سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و تیم مذاکره‌کننده بوده،  در نتیجه مشکلی برای برگزاری ندارد».
این در حالی است که حجت الاسلام محمدصادق صالحی استاندار قم در خصوص تجمع علما و فضلا حوزه های علمیه قم با عنوان "اجازه نمی دهیم" نیز به دلیل درون تشکیلاتی بودن این تجمع، بر عدم نیاز اخذ مجوز تاکید کرده و اظهار داشته بود:
« این تجمع در داخل فیضیه برگزار می شود و از آنجا که حوزه های علمیه مانند دانشگاه هستند برگزاری تجمعات در محوطه داخلی آنها نیازی به مجوز ندارد».
از سوی دیگر تجمع بزرگ «ممنوعیت مذاکره زیر شبح تهدید » که در هشت خرداد با حضور هزاران نفر از مردم انقلابی و ولایی اصفهان برگزار شده بود، در محوطه مسجد قدیمی و پر سابقه مسجد لسان‌الارض واقع در گلستان شهدای اصفهان برپا شد که بنا بر قوانین وزارت کشور، نیازی به اخذ مجوز از مراجع مربوطه نداشته است. 
در مجموع به نظر میرسد بر خودر گاز انبری دولت یازدهم با تجمعات اعتراضی، که با سخنان تند روز شنبه رئیس جمهور آغاز شده و با خط و نشان وزیر کشور برای تجمع کنندگان ادامه داشت، با بیان خلاف واقع سخنگوی دولت وارد فاز جدیدی شده است.
این در حالی است که رویه لغو سخنرانی های اساتید منتقد توافق ژنو در دانشگاه ها نیز که در ماه‎های گذشته کلید خورده بود این روزها به رویه ای دائمی در بدنه دولت مبدل شده است اما جای پرسش است که بر خورد با منتقدان با کدام قسمت از شعار «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» نسبت پیدا میکند؟/ رجا نیوز
 

ارسال نظر

آخرین اخبار