گزارش رسانه های فارسی زبان خارج از کشور؛

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی «تحریف» رفتار و گفتار آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، را «خطری بزرگ» و «منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران» توصیف کرد.

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور +تصاویر

به گزارش گلستان 24، رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بلافاصله بعد از سخرانی مهم رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) گزیده ای از مطالب ایراد شده را در خروجی وب سایت های خود قرار دادند.

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه ها

وب سایت "بی بی سی " در این خصوص نوشت: «آیت‌الله  خامنه‌ای، رهبر ایران، در اظهاراتی در خصوص آنچه که وی "خطر تحریف امام [آیت‌الله خمینی]" خواند هشدار داد. رهبر ایران که به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی در آرمگاه وی در نزدیک تهران سخن می‌گفت تاکید کرد: "موضوع تحریف شخصیت امام نافذ در دل‌های مردم، خطر بزرگی است."

او گفت: "در داخل هم بعضی شخصیت امام را تحریف می‌کردند. آنها حتی در زمان حیات امام، حرفی که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می‌دادند. بعد از رحلت امام هم همین جریان ادامه داشته، حتی تا آنجا که امام را به صورت یک آدم لیبرال معرفی می‌کنند." آیت‌‌الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به "شیطان بزرگ" خواندن آمریکا از سوی آیت الله خمینی تاکید کرد که آقای خمینی "تا آخرین روز حیات خود، همین احساس را نسبت به آمریکا داشت و ضمن آنکه تعبیر 'شیطان بزرگ' را به کار می برد، از بن دندان هم به آن اعتقاد داشت."

همچنین وب سایت "رادیو زمانه" نیز درآورده است: «آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی «تحریف» رفتار و گفتار آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، را «خطری بزرگ» و «منحرف کردن صراط مستقیم ملت ایران» توصیف کرد.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین با اشاره به بعضی تلاش‌ها برای «تحریف» آیت‌الله خمینی در زمان حیات او، همچنین گفت که بعد از مرگ آیت‌الله خمینی، در «بعضی حرف‌ها و اظهارات» او به عنوان فردی «لیبرال» معرفی می‌شود که «هیچ قید و شرطی در رفتار و حتی در زمینه‌های فکری و فرهنگی» ندارد.

سایت "دویچه وله" هم همسو با دیگر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نوشته است: «آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در سخنانش به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، به ذکر هفت جنبه از شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت.»

وی بنای سخنانش را بر موضوع "تحریف امام" قرار داد و متذکر شد که چه در دوران زندگی او و چه پس از مرگش عده‌ای به دنبال تحریف شخصیت روح‌الله خمینی بوده‌اند. آیت الله خامنه‌ای گفت کسانی که معتقدند "خمینی رفت و روزگار او تمام شد" هم در حقیقت شخصیت او را تحریف می‌کنند، چرا که به گفته وی آیت‌الله خمینی "راهی را آغاز کرده که پایان ندارد و برای شناخت شخصیت او باید این راه را شناخت."

 

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه ها

 

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه ها

 

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه ها

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار