فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت:‌ عاملان شهادت مامور نیروی انتظامی کرج در خرم‌آباد دستگیر شدند.

جزئیات‌دستگیری عاملان شهادت مامور نیروی‌انتظامی

به گزارش گلستان 24، سردار محمد قنبری دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روابط ما با رسانه‌ها شفاف است، اظهار کرد: بین نیروی انتظامی و اصحاب رسانه در لرستان شفافیت و صداقت وجود دارد.

وی عنوان داشت: نیروی انتظامی در استان لرستان اشرافیت خوبی در رابطه با جرم و مجرمین دارد که سعی و تلاش ما ارتقاء این اشرافیت است.

قنبری گفت: هفتم اسفندماه سال گذشته در محله اسدآبادی خرم‌آباد یک درگیری مسلحانه رخ داد که در این حادثه محمود ولی‌پور سپه‌وند با ضرب گلوله به قتل رسید و بلافاصله پلیس در صحنه حضور یافت و با شناسایی قاتل متواری شد.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان گفت: با توجه به اینکه قاتل تخلفاتی دیگری داشته و به استان‌های دیگر مهاجرت کرده بود، ما نتوانسته‌یم آن را دستگیر کنیم، اما یک ماه و نیم پیش یک متهم از زندان خرم‌آباد به قصد بازجویی به دستگاه قضایی در حال انتقال بوده که تیم این باند قصد داشتند در حین انتقال این مجرم به دستگاه قضایی فرد را فراری دهند، اما به محض اطلاع نیروی انتظامی فرد متهم از زندان انتقال داده نشد و این موضوع را به جد پیگیری کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: محل مجرمان شناسایی شد و این تعقیب و گریز تا شب ادامه داشته و در حوزه پلیس راه لرستان درگیری مسلحانه بین نیروی انتظامی و مجرمان رخ داد که در این درگیری سردسته این باند زخمی و دوباره از استان لرستان خارج و در کرج در منزل یک زن که ما دسترسی به آن پیدا نکرده‌ایم، تحت مداوا قرار گرفته بود.

این مسئول عنوان کرد: این باند در کرج قصد سرقت یک طلافروشی را داشته که با چهار قبضه اسلحه، سه قبضه کلاشینکف و یک قبضه کلت کمری یک دستگاه پراید را به سرقت برده که بلافاصله راننده پراید شماره ماشین را به پلیس آگاهی کرج می‌دهد و افسر پلیس آگاهی کرج به محض مشاهده پلاک ماشین متوجه می‌شود که همان سارقان هستند.

قنبری اظهار کرد: افسر نیروی انتظامی کرج با چند مرتبه ایست به خودروی سارقان هشدار می‌دهند که سارقان شلیک به سمت وی می‌کنند و وی را به شهادت می‌رسانند.

وی افزود: به محض شهادت این افسر وظیفه‌شناس اسلحه‌های خود را داخل ساک می‌گذارند و فرار می‌کنند که جا دارد از عوامل پلیس آگاهی استان لرستان که به صورت شبانه‌روزی در این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند، تقدیر کرد، چراکه به محض اینکه این افراد در یکی از مناطق شهرستان خرم‌آباد مستقر شدند، شناسایی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی لرستان تصریح کرد: پلیس آگاهی استان 35 دقیقه با آنها مذاکره کرد تا خود را تسلیم کنند، اما این کار صورت نگرفت و عرصه را برای آنها تنگ کردند و در نهایت چهار نفر از این عوامل دستگیر شدند.

قنبری اظهار کرد: به محض دستگیری این چهار نفر، دو نفر آنها اعلام کردند ما به قصد خودکشی قرص خورده‌ایم، اما بازجویی‌های اولیه و اظهارات آنها گرفته شد که در این بازجویی‌ها به قتل مرحوم محمدولی‌پور سپه‌وند در مورخ 7 اسفند 93 در خرم‌آباد، دستگیری مسلحانه با پلیس آگاهی استان، سرقت به عنف رانند پراید، اجرای پروژه سرقت طلافروشی در کرج و شهادت افسر پلیس، سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در دزفول و هفت فقره تیراندازی به منازل اشخاص در خرم‌آباد، بروجرد، دورود اعتراف کردند.

وی افزود: در حین انتقال این چهار نفر به بیمارستان برای مداوا، دو نفر از آنها به علت مصرف قرص که از این دو نفر یک نفر سردسته باند بوده، جان باختند و دو نفر دیگر در بیمارستان تحت مداوا هستند.

این مسئول سن این افراد را بین 22 تا 26 سال عنوان کرد و یادآور شد: پیام من به خانواده‌ها این است که مراقب فرزندان خود باشند و پیام ما به مجرمان این است که راه کج به منزل نمی‌رسد و هر جرمی یک نقطه پایانی دارد./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار