مجازات 10 سال حبس اجرا خواهد شد؛

هاشمی رفسنجانی از سال 1989 تا سال 1997 رئیس جمهور ایران بوده است و این کهنه کار سیاسی ایران در سال 2003 به خاطر بالا بودن سنش از کاندیداتوری در انتخابات منع شد، و او حمایت خود را در آن انتخابات از حسن روحانی اعلام کرد.

گاف فاحش خبرگزاری فرانسه در پی حکم مهدی هاشمی

به گزارش سرویس گلستان24 خبرگزاری فرانسه (AFP) که یکی از معتبرترین خبرگزاری های بین المللی جهان محسوب می شود، در خبری به حکم مهدی هاشمی پرداخت و نوشت: معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حکم بدوی پرونده مهدی هاشمی تأیید شده است، گفت: بالاترین حکم مجازات که 10 سال حبس است، اجرا خواهد شد.

 

این خبرگزاری در پایان در اشتباهی فاحش انتخابات ریاست جمهوری گذشته ایران را با اختلاف ده سال اعلام کرد و سال 2013 را با سال 2003 اشتباه کرد و  نوشت: هاشمی رفسنجانی از سال 1989 تا سال 1997 رئیس جمهور ایران بوده است و این کهنه کار سیاسی ایران در سال 2003 به خاطر بالا بودن سنش از کاندیداتوری در انتخابات منع شد، و او حمایت خود را در آن انتخابات از حسن روحانی اعلام کرد.

 

این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در سال 2013 به خاطر بالا بودن سن نتوانست نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود. نکته مهم این است که بسیاری از سایت ها و خبرگزاری های معتبر دیگر نیز این اشتباه را تکرار کرده اند که می توان به یاهو نیوز، بیزینس اینسایدر اشاره کرد.

 

 

 

 

 

جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار