جدیدترین اخبار یمن؛ بمباران مردم بی‌دفاع

هر روز که یمن به کنفرانس صلح «ژنو» نزدیک‌تر می‌شود، جنگ و درگیری در برخی جبهه‌های این کشور تشدید می‌شود؛ جنگی که رویترز از آن به نام عملیات شکست خورده عربستان یاد کرد.

ارتش و انصارالله، القاعده در «تعز» را محاصره کردند

به گزارش گلستان 24،  عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل) پس از 27 روز بمباران یمن، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد. این حملات بیش از 3 هزار کشته بر جای گذاشته اما هنوز هیچ هدفی از ریاض را محقق نکرده است. خبرگزاری رویترز روز 12 ژوئن اعلام کرد که عملیات عربستان شکست خورده و گذر زمان به نفعش نیست.

 



* شلیک دهها موشک به پایگاه‌های نظامی عربستان

یک مقام مسئول نظامی به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی، امروز جمعه، چندین مرکز نظامی سعودی را در منطقه «علب» با موشک هدف گرفتند.

همچنین در این حملات مرکز فرماندهی گارد مرزی عربستان در ظهران الجنوب و دارالاماره با موشک‌های «النجم الثاقب» هدف گرفته شد.



* نفوذ مجدد یمنی‌ها به پایگاه نظامی «الدود» عربستان / یک منبع نظامی در ارتش یمن به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ نت) گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی امروز جمعه وارد پایگاه نظامی الدود شدند و تعدادی از ادوات نظامی سعودی‌ها را منهدم کردند. به گفته این منبع، معدود نظامیان سعودی در این پایگاه نیز فرار کردند.


* افق تیره نشست صلح یمن؛ آشکار شدن اختلافات سران دولت مستعفی


 
ارتش و انصارالله، القاعده در «تعز» را محاصره کردند

خبرگزاری فارس: ارتش و انصارالله، القاعده در «تعز» را محاصره کردند

 

 یک مقام نظامی به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت که ارتش و نیروهای کمیته مردمی، در مناطق «عصیفره»، «جبل العریش» و «وادی حدید» در استان تعز پیشروی‌های چشمگیری کردند.

این مقام نظامی که هویتش فاش نشد افزود: ارتش و نیروهای کمیته مردمی عناصر القاعده و شبه نظامیان وابسته به حزب (اخوانی) الاصلاح را در منطقه «الروضه» در شهر «تعز» محاصره کرده‌اند.

به گفته این منبع نظامی، این درگیری‌ها در روز جمعه رخ داد و چندین عضو القاعده از جمله چند فرمانده میدانی آنان کشته شدند و از طرفی دیگر، مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آنان که هواپیماهای عربستانی برای آنان پرتاب کرده بودند، به عنیمت گرفتند.ژ

همزمان با این درگیری‌ها جنگنده‌های سعودی برای پشتیبانی از عناصر القاعده و حزب الاصلاح، مواضع متعدد ارتش و کمیته‌های مردمی را هدف گرفتند تا مانع پیشروی آنان شوند.

این مقام نظامی همچنین به خبرگزاری سبأ گفت که نیروهای یمنی عزم خود را جزم کرده‌اند تا شهر تعز و همه شهرهای یمن را که تروریست‌ها در آن حضور دارند، پاکسازی کنند.

 


* اوضاع انسانی در چندین استان یمن از جمله «ضالع» و «تعز» بحرانی است

ارسال نظر

آخرین اخبار