واکنش هاشمی‌ها به شکست

دختر هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که دیروز برای روزنامه ایران به مناسبت سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نوشت دوباره ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد.

مادر و دختری که نظام را متهم به تقلب کردند

به گزارش گلستان 24 ،  اتهام تقلب در انتخابات سال 88 موجب بحران آفرینی سیاسی و اردوکشی خیابانی شد و هشت ماه فضای سیاسی کشور را با چالش‌ امنیتی روبرو ساخت.

ادعایی که ضد انقلاب و منافقین را به کف خیابان‌ها کشید تا بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران دست به تحرکاتی بزنند، متاسفانه از سوی برخی بلندگو‌هایی داخلی و بیت برخی از سیاسیون نیز مطرح شد.

نظام را متهم به تقلب

عفت مرعشی، همسر هاشمی رفسنجانی یکی از کسانی بود که برای اولین بار موضوع تقلب در انتخابات سال 88 را به میان کشید. وی پس از اینکه رای خود را به صندوق انتخابات ریخت، خطاب به خبرنگاران و حضار گفت که اگر کاندیدای مورد نظر او انتخاب نشود به معنای تقلب در انتخابات است و مردم را تشویق به حضور در خیابان‌ها کرد.

این درحالی بود که پیش از این در بحبوحه تبیلغات انتخاباتی هاشمی رفسنجانی نیز نامه‌ بی‌سلامی به رهبر انقلاب نوشت و از «آتش‌فشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند» سخن گفت. البته این نامه از سوی رهبرمعظم انقلاب بی پاسخ ماند.

هاشمی البته در دیدار با حزب اراده‌ی ملت، به نحو بی‌سابقه‌ای به صورت رسا، بی‌مهابا، ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری را مطرح کرد؛ البته این بار تقلب از دیدگاه او نه در انتخابات ۱۳۸۸ بلکه در دور دوم انتخابات ۱۳۸۴ صورت پذیرفته بود.

وی در جمع اعضای حزب اراده‌ی ملت، درباره‌ی دور دوم انتخابات نهم ریاست‌جمهوری، اظهار می‌دارد‌: «حتی مرحله‌ی دوم، استاندارها کار را به کلی رها کردند، اصلاً کاری نداشتند به انتخابات؛ هر چه خواستند در صندوق ریختند و هر چه خواستند خواندند.»

اما این روند توسط خانواده هاشمی کماکان ادامه دارد و دختر هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که دیروز برای روزنامه ایران به مناسبت سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نوشت دوباره ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد اما اینبار بیان داشت که تقلب انتخابات سال 92 را تهدید می‌کرده است. وی دراین‌باره نوشت: «روز رأی‌گیری تندروها مطمئن شدند که قافیه را باخته‌اند و تلاش شد در شمارش آرا و اعلام نتیجه انتخابات را به دور دوم بیندازند که با مراقبت افرادی مؤمن و دلسوز به نتیجه نرسید. دکتر روحانی رئیس جمهور شد و تندروها خواب چنین روزی را هم نمی‌دیدند. ولی مسئولان و جامعه فهمیدند که آرای مردم چیست؟ و چه می‌خواهند؟ مردم با رأی خود نشان دهند به دنبال تغییر اساسی و اصولی هستند.»

ارسال نظر

آخرین اخبار