رییس کمیته ورزش‌های هوایی گلستان:

رییس کمیته ورزش‌های هوایی گلستان گفت : فقط امکانات و استانداردهای لازم در سایت "سرزمین پرواز" رامیان به دلیل داشتن مالک شخصی برای انجام ورزش‌های هوایی فراهم است.

امکانات یک سایت از ۵ سایت ورزش هوایی موجود مطلوب است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، امین حزینی اظهار کرد: این استان با توجه به داشتن جریانات هوایی مطلوب و رطوبت نسبی تنها نقطه مناسب در کشور برای انجام تمرینات ورزش‌های هوایی است.

وی بابیان اینکه پنج سایت رسمی برای انجام ورزش‌های هوایی در شهرستان‌های رامیان، مینودشت، گرگان و کردکوی وجود دارد، افزود: فقط امکانات و استانداردهای لازم در سایت "سرزمین پرواز" رامیان به دلیل داشتن مالک شخصی برای انجام ورزش‌های هوایی فراهم است.

حزینی اضافه کرد: در سایت "ترسه" مینودشت، "درازنو" کردکوی و "نرو و هزارپیچ" گرگان پیگیری از طریق منابع مربوطه برای واگذاری زمین به کمیته ورزش‌های هوایی استان به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در حال انجام است.

ویبا تاکید برلزوم تسهیل شرایط واگذاری و اجازه زمین‌های دولتی به کمیته ورزش‌های هوایی گلستان، تصریح کرد: در صورت واگذاری زمین، اقدامات لازم در سایت‌های پروازی رسمی برای ساماندهی فضای فعلی، استقرار یک فرد کارآزموده برای کمک به افراد حاضر و ایجاد برخی امکانات مانند سرویس‌های بهداشتی، سنگ فرش جاده و مرمت نقاط مورد نیاز انجام می‌شود.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی گلستان همچنین گفت که این استان تنها نقطه‌ای است که باید مسیر آموزش و یادگیری ورزش‌های هوایی از آن بگذرد به این معنی که هر فرد علاقمند به این ورزش باید ۲۰ ساعت اول آموزش خود را در سایت‌های پروازی این استان شمالی انجام دهد که این مساله به جریانات هوایی مناسب و رطوبت نسبی حاکم می‌گردد.

حزینی افزود: همچنین ۲۰ سایت غیر رسمی در مناطق کوهستانی سخت‌گذر گلستان وجود دارد که از جمله می‌توان به بلندترین سایت پروازی ایران به نام "نرو" در روستای زیارت گرگان با ارتفاع ۲ هزار و ۹۵۰ متر و سایت‌های پروازی دهنه‌ توسکستان، محمدآباد و زرین گل، پارک ملی گلستان و کلاله اشاره کرد که فقط افراد خبره و حرفه‌ای از آنها برای پرواز استفاده می‌کنند.

وی اظهارداشت: با وجود ظرفیت فراوان موجود در گلستان برای انجام تمرینات ورزش‌های هوایی و اجرای تکنیک‌های مختلف در رشته‌های پاراگلایدر سواری، پاراموتور، کوهنوری پروازی و پرواز تفریحی ۲ نفره، باز هم شناخت مردم کشور نسبت به این استان در بحث ورزش‌های هوایی در حد مطلوب نیست.

حزینی با اشاره به وجود سه مربی رسمی و بیش از ۶۰ ورزشکار فعال در رشته ورزش‌های هوایی در گلستان، گفت: تا کنون در سایت‌های مینودشت و رامیان ۶ دوره مسابقات ورزش‌های هوایی در سطح ملی و استانی برگزار شده که خود به تنهایی می‌تواند معرف بخش کوچکی از ظرفیت‌های این استان باشد.

رییس کمیته ورزش‌های هوایی گلستان ادامه داد: امسال هفتمین دوره مسابقات ورزش‌های هوایی با عنوان "لیگ قهرمانی فرود دقت" به میزبانی سایت پروازی رامیان از هفته آینده برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: گلستان با استانداردسازی سایت‌های رسمی ورزش هوایی می‌تواند زمانی که در اروپا مردم درگیر سرما هستند، به محلی مناسب برای حضور گردشگران اروپایی با هدف یادگیری، آموزش و تفریح در این رشته‌ها تبدیل شود.

حزینی ادامه داد: تحقق این مهم مستلزم همکاری مسوولان در واگذاری زمین مورد نیاز سایت پروازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار