دبیر فدراسیون تنیس گفت: فدراسیون آمادگی دارد اولین دوره مسابقات تنیس ساحلی سال جاری را در گلستان برگزار کند.

نخستین مسابقات تنیس ساحلی به میزبانی گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، سید کامیار کیمیایی  به طرح استعدادیابی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: طرح استعدادیابی یک برنامه جهانی به نام JTI است که برای کودکان ۸ تا ۱۲ سال اجرا می شود.

کیمیایی افزود: این برنامه علمی از سوی فدراسیون جهانی تنیس برای ما ارسال شده است و با همکاری وزارت ورزش توانستیم برنامه را به خوبی اجرا کنیم.

مسابقات تنیس ساحلی به میزبانی گلستان

وی خاطرنشان کرد: اولین پایلوت اجرای برنامه را گلستان در نظر گرفتیم و امیدوارم در استان های دیگر نیز بتوانیم با برنامه ای که کمیته استعدادیابی استان دارد این طرح را پیاده سازی کنیم.

وی ادامه داد: گزارش عملکرد ماهانه بازیکنان را به فدراسیون جهانی ارسال می کنیم و در آنجا پیشرفت تنیس ایران به ما گزارش داده می شود.

دبیر فدراسیون تنیس در مورد ادامه این فرایند توضیح داد: فدراسیون تنیس، افراد مستعد را در سه مرحله غربال می کند و کسانی که خوب کار کنند مورد حمایت فدراسیون جهانی قرار می گیرند و در مسابقات شرکت داده می شوند.

کیمیایی در ادامه در خصوص وعده میزبانی گلستان از رقابت های تنیس ساحلی کشور گفت: کمیته ساحلی فدراسیون قرار بود فعالیت بیشتری انجام دهد که فعالیت و برنامه ریزی را به بعد از ماه رمضان موکول کرده بود.

وی افزود: با همکاری و استعداد بالای هیات تنیس گلستان ما می توانیم اولین دوره مسابقات ساحلی در سال جدید را در این استان برگزار کنیم.

وی در ادامه از راه اندازی تیم ملی امید خبر داد و بیان کرد: بعد از پایان مسابقات دیویس کاپ تصمیم گرفتیم برای جبران فاصله بین رده زیر ۱۸ سال و بزرگسالان، تیم ملی امید را تشکیل دهیم.

دبیر فدراسیون تنیس تصریح کرد: بازیکنان مستعدی که به هر دلیلی نتوانستند در تیم ملی بزرگسالان عضو شوند در تیم امید قرار می گیرند و در مسابقات متعدد داخلی و خارجی شرکت می کنند.

کیمیایی در مورد سرمربی تیم ملی امید اظهار کرد: در یکی دو هفته آینده سرمربی تیم ملی امید انتخاب خواهد شد و یک مربی خارجی نیز برای رده های پایه به کارگیری خواهد شد.

کیمیایی از ابقای سرمربی تیم بزرگسالان خبر داد و گفت: مربی خارجی فقط مخصوص تیم پایه است و مربی بزرگسالان به کار خود ادامه خواهد داد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار