وحید جاهدی، فعال فرهنگی شهرستان رامیان، در گفت و گو با گلستان24؛

مسئولین در هر جای ایران اسلامی به فکر جوانان باشند. ماه رمضان است اما، مساجد و اماکن مذهبی رها شده است. چرا جوانان ما کالاهای فرهنگی که جامعه ما هیچ نیازی به آن ها ندارد را استفاده کنند؟

برای جذب جوانان تلاش کنیم/ رمضان است اما مساجد خالیست

 وحید جاهدی، فعال فرهنگی شهرستان رامیان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، از دغدغه هایش برای جذب جوانان به دین و فرهنگ اسلام می گوید:

 

سلام. لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید:

با سلام. وحید جاهدی هستم، متولد 1370 و ساکن شهرستان رامیان. روحانی هستم.

 

مشغول به چه کاری هستید؟

من مشغول به کارهای تبلیغی هستم.

 

چی شد که به عرصه فرهنگ را انتخا کردید؟

دوست داشتم بین این همه هجمه دشمن، کارهای فرهنگی را در مساجد و  سطح شهرستان و در ادارات و پایگاه ها انجام دهیم و باعث روشنایی در دل مردم شویم که بتوانند را از چاه پیدا کنند.

 

به نظر شما جای چه کار فرهنگی در استان خالی است؟

باید کاری کنیم که جوانان جذب شوند. با هدیه دادن، اردو بردن و زیارت بردن، باعث شویم که جوانان جذب کارهای فرهنگی شوند. باید برای جذب جوانان در استان تلاش بیشتری شود.

 

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

گاهی خوب بوده است، اما برخی مواقع سستی هایی در این زمینه انجام می شود. بدون کمک ها و حمایت های مادی، انجام کارهای فرهنگی بسیار مشکل است. خودمان هم این قدرت را نداریم که هر روز از جیب خود برای این فعایت ها هزینه کنیم.

 

آیا توصیه ای برای ارتقای سطح فرهنگ استان دارید؟

به نظر من باید زمینه ای ایجاد کنیم تا کودکان و جوانان شاد باشند. با همین شادی می توانیم آن ها را به مساجد بکشیم. حتی کلاس ها را می شود در اردوها تشکیل داد. می شود در زیارت ها کلاس بذاریم. این گونه خیلی بهتر است.

 

به نظرشما چطور می توانیم از مردم مظلوم یمن و فلسطین اشغالی حمایت کنیم؟

باید با تبلیغات صحیح، به مردم آگاهی بدهیم و از ترویج ازدیاد حامیان رژیم صهیونیستی در جهان جلوگیری کنیم.

وحید جاهدی رامیان فعال فرهنگی

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

تنها تلاشم برای جذب بیشتر جوانان به مساجد است. آگاهی دادن به پدر و مادران نیز، باعث می شود جوانان سالمی تحویل اجتماع داده شود.

 

حرف آخر؟

مسئولین در هر جای ایران اسلامی به فکر جوانان باشند. ماه رمضان است اما، مساجد و اماکن مذهبی رها شده است. جوانان این روز ها فقط به کار های بیهوده و نا مفهوم چسبیده اند. کلوپ های بازی امروزه هجمه دشمن است.

خودمان کاری کنیم که جوانان استفاده کنند. چرا  جوانان ما کالاهای فرهنگی که جامعه ما هیچ نیازی به آن ها ندارد را استفاده کنند؟

ارسال نظر

آخرین اخبار