حضور دو کاراته کار در تیم ملی، مسابقات پرس سینه قهرمانی، بانوی کونگ فوکار، بدمینتون بزرگسالان، دو ومیدانی و داوری فوتبال از جمله خبرهای ورزشی استان گلستان در دو روز اخیر بود.

چند خبر ورزشی از استان گلستان

به گزارش گلستان 24 مهران قربانعلی پور کاراته کار گلستانی با شکست دادن حریفان و با نظر کمیته فنی به عضویت تیم کاتای کشور درآمد.
در آخرین مرحله اردوی تیم کاراته کشور که 13 مرداد در سالن کبکانیان تهران برگزار شد، مهران قربانعلی پور با شکست حریفانی از استان های تهران، کرمان و اراک جواز حضور در مسابقات آسیایی 2015 ژاپن را به دست آورد.
قربانعلی پور دارنده مدال برنز کاراته در رقابت های امید های جهان می باشد. 
پیش از این ایمان سنچولی کاراته کار دیگر گلستان در بخش کومیته موفق به عضویت در تیم ملی شده بود.
***
مسابقات پرس سینه قهرمانی استان گلستان در فضای باز سایت ورزشی ناهارخوران گرگان برگزار شد.
براساس اعلام هیات بدنسازی و پاورلیفتینگ گلستان در اولین دوره مسابقات پرس سینه قهرمانی استان ورزشکارانی از شهرهای گرگان، علی آباد، گالیکش، کردکوی و بندرگز در 4 رده وزنی 70-،80-،90- و 90+ آن شرکت کردند که در پایان نتایج ذیل بدست آمد:
رده وزنی 70-
نفر اول:محمد باقرنژاد
نفر دوم:مهدی حکم آبادی
نفر سوم:محمد کابلی
رده وزنی 80-
نفر اول:فرهاد شادنام
نفر دوم:بابک شعبانی
نفرات سوم مشترک:علی اکبر خسروی و اکبر عباس آبادی
رده وزنی 90-
نفر اول:محمدرضا بابایی
نفر دوم:سعید ستایش
نفر سوم:جلال نقی پور
رده وزنی 90+
نفر اول:کورش صلبی
نفر دوم:احسان سلمانی
نفر سوم:امید چوری
در قسمت پیشکسوتان نیز محمدرضا برزعلی و عین الله تجری به ترتیب به مقامهای اول و دوم دست یافتند.
***
بانوی رزمی کار گلستانی، عنوان سوم مسابقات قهرمانی کشور را به دست آورد. 
هیات کونگ فو و هنرهای رزمی گلستان اعلام کرد: مسابقات کونگ فو قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان بانوان و در بخش نیمه آزاد به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد.
در این رقابت ها، گلستان با هفت ورزشکار شرکت کرده بود که مهسا اسدی از شهرستان گرگان موفق شد در وزن منهای 52 کیلوگرم مقام سوم مسابقات را به دست آورد.
این مسابقات با شرکت 250 ورزشکار از 29 استان کشور و به مدت سه روز در کرمانشاه برگزار شد.
تیم های فارس، آذربایجان شرقی و قزوین به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.
همچنین تیم جوانان کونگ فو استان گلستان به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که در تاریخ 28 تا 31 شهریورماه در سمنان برگزار می شود، اعزام خواهد شد.
***
مسابقات بدمینتون رنگینک بزرگسالان کشورباحضور198ورزشکار از سراسر کشور در زنجان برگزارشد و تیم گلستان مقام سوم را درقسمت دونفره کسب نمود. 
براساس اعلام اداره ورزش وجوانان گلستان در این مسابقات که در دو قسمت یک نفره ودو نفره برگزارشد، تیم دونفره گلستان که متشکل از مسعودپیروزی ومحمدیازرلو بود توانست بابرتری بر تیم های دونفره اصفهان،یزد و قم راهی مرحله نیمه نهایی شود، اما در این مرحله در مقابل تیم دونفره تهران که قهرمان این رقابتهاشد، باخت و در پایان گلستان مقام سوم رنگینک بزرگسالان کشور را کسب کردند.
***
در اولین مرحله از لیگ دو و میدانی قهرمانی بانوان کشور که به مدت دو روز و طی هفته جاری به میزبانی میزبانی استان فارس برگزار شد، ورزشکاران شهرستان کردکوی در استان گلستان مقام کسب نمودند.
در این رقابت ها لیلا کوهکن در رشته پرتاب چکش با ثبت رکورد43/15 و امینه کشیری با رکورد 42/78 سانتی متر به ترتیب مقامهای اول و دوم و سمانه کوهکن در رشته های پرش طول و سه گام به ترتیب با ثبت رکوردهای 5/20 و 11/46 مقام دومی هر دو رشته را از آن خود نمودند.
***
دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در نظر دارد کلاس توجیهی داوران لیگ برتر فوتبال بانوان کشور را به مدت سه روز از تاریخ 21 الی 23 مردادماه در محل اکادمی ملی فوتبال واقع در ورزشگاه آزادی برگزار کند.
الهام مهری و فاطمه گزمه داوران فوتبال گلستان و بهناز نقوی جهت شرکت در کلاس ناظری در این دوره شرکت می کنند.
استان گلستان افزون بر 53هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار