دعوت قایقران ملی پوش به اردوی تدارکاتی تیم ملی، احداث پروژه در استادیوم ورزشی بندرترکمن و نتایج مسابقات فوتبال لیگ دسته سوم استان

چند خبر ورزشی از استان گلستان

به گزارش گلستان 24، قایقرانی پاروزن گلستانی به اردوی تدارکاتی تیم ملی کانو کانادایی جوانان دعوت شد. 

بر اساس اعلام فدراسیون قایقرانی، حبیب مجللی قایقران ملی پوش گلستانی و شهرستان ترکمن به نهمین مرحله این اردو دعوت شده است. 

این اردو از 18 خرداد تا 7 تیر سال جاری به منظور حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی در دریاچه آزادی تهران برگزار می شود. 


*** 

پس از سال ها انتظار با پیگیری اداره کل ورزش و جوانان گلستان پروژه احداث رختکن و اتاق مدیریت رشته های ورزشی دو و میدانی و فوتبال استادیوم ورزشی قاندمی شهرستان ترکمن آغاز شد. 

این پروژه با اعتباری بالغ بر 128 میلیون تومان آغاز شده و تا قبل از برگزاری مسابقات فوتبال نوجوانان کشور تکمیل و افتتاح خواهد شد. 

*** 

مسابقات فوتبال لیگ دسته سوم گلستان (زیر گروه استان) در سه گروه در شهرهای گرگان، علی آباد و رامیان برگزار شد. 

بر اساس اعلام روابط عمومی هیات فوتبال گلستان، در مسابقات فوتبال زیرگروه استان در گروه یک به میزبانی رامیان، یک دیدار بین دو تیم همشهری رامیان جوان و پیروزی رامیان انجام شد که با نتیجه تساوی 1 بر 1 پایان یافت. 

در گروه دوم به میزبانی علی آباد دو دیدار برگزار شد که در اولین دیدار دو تیم شهدای سلطان آباد بهاران و وحدت بندرترکمن به مصاف هم رفتند که در نهایت بازی با نتیجه 2 بر 2 به تساوی رسید. 

اما در بازی دوم بین دو تیم سرخپوشان علی آباد و هامون فاضل آباد، تیم سرخپوشان توانست حریف را با نتیجه 5 بر 3 مغلوب کند. 

در گروه سوم مسابقات به میزبانی گرگان نیز دو دیدار برگزار شد که در دیدار نخست دو تیم شهدای محمدآباد گرگان و قزاق گرگان مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت دو تیم به تساوی 1 بر 1 رضایت دادند. 

در بازی دوم این گروه نیز تیم های شهدای گز بندرگز و آبی پوشان کردکوی به دیدار هم رفتند که در پایان تیم کردکوی توانست حریف خود را با حساب 3 بر 1 شکست دهد. 


*** 

طرح پژوهشی شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت و افول رشته های ورزشی مستعد در یک دهه اخیر در جلسه کمیته مطالعات و پژوهش های راهبردی گلستان ارائه شد. 

در این نشست که در اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور کلیه اعضاء برگزار شد دکتر سعید قربانی به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد گزارش پایانی این طرح پژوهشی را ارائه کرد. 

در این پژوهش هشت هدف شامل بررسی تأثیر عامل توسعه مربیان و نیروی انسانی، انگیزش و حمایت از منابع انسانی، استعدادیابی و آموزش و پرورش ورزشکاران، مسابقات و اردوهای ورزشی، راهکارهای مدیریتی، تجهیزات سخت افزاری، بودجه و امور مالی، هماهنگی و ارتباطات در موفقیت و افول رشته های ورزشی مستعد استان گلستان در یک دهه اخیر مد نظر قرار گرفت. 

روش تحقیق در پژوهش از نوع توصیفی و به صورت میدانی اجرا شد و جامعه مورد مطالعه نیز شامل مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان گلستان، رؤسا و کارکنان هیأت های ورزشی و مربیان و ورزشکاران رشته های ورزشی مستعد استان بود. 


*** 

دوره بازآموزی ویژه جامعه پزشکی با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و هیات پزشکی ورزشی استان در گرگان برگزار شد. 

در این کنفرانس علمی پزشکی ورزشی، 80 نفر از پزشکان عمومی، دندانپزشکان، داروسازان، کارشناسان فیزیوتراپی، پرستاران، ماماها و سایر رشته های پزشکی استان شرکت داشتند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار