همایون بهزادی پیشکسوت تیم پرسپولیس پس از دوره طولانی بیماری درگذشت.

همایون بهزادی درگذشت؛سرطلایی، فوتبال ایران را تنها گذاشت

به گزارش گلستان24، همایون بهزادی حوالی ساعت یک بامداد روز جمعه در منزلش در تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

به این ترتیب در کمتر از یک هفته فوتبال ایران شاهد درگذشت یکی دیگر از پیشکسوتانش بود.پس از رضا احدی که ملقب به رودی فولر بود، فوتبال ایران همایون بهزادی ملقب به سرطلایی را از دست داد. بهزادی در زمان بازی اش در پرسپولیس و تیم ملی، یکی از بهترین مهاجمان زمان خودش بود و در قدرت سر زنی نظیر و مانند نداشت. به خاطر قدرت سرزنی و گلزنی اش و همچنین پرش های بلندش به همایون سرطلایی معروف شده بود.

همایون بهزادی که مدت‌ها بود از بیماری ریوی و قلبی رنج می‌برد و چندین بار تا مرز وخامت حال خویش پیش رفته بود و مجددا سلامتی نسبی خود را بازیافته بود درنهایت امشب و لحظاتی پیش دار فانی را وداع گفت.

سرطلایی فوتبال ایران که چندی پیش در جشن تولد خویش که توسط دوستانش برایش ترتیب داده‌شده بود حضور داشت، 73 سالگی خود را از سر  گذرانده بود، وی که از مکتب شاهین رشد کرده بود سال‌ها برای این تیم، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران هنرنمایی کرد.

همایون بهزادی

بهزادی در سال ۱۹۶۷ به تیم پیکان پیوست و پس از آن در بهار سال ۱۹۶۸ به پرسپولیس منتقل شد. در همان سال به خاطر مصدومیت شدیدی که از جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ به جا مانده بود به صورت قرضی از پرسپولیس به پیکان بازگشت. در نهایت و قبل از این که دوباره به پرسپولیس برگردد، همراه با پیکان قهرمان جام تهران شد. پس از آن در پرسپولیس ماند و همراه این تیم قهرمان لیگ ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ شد.

از جمله افتخارات همایون بهزادی هتریک در بازی معروف پرسپولیس و تاج (استقلال) است که در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ برگزار شد که با برتری شش بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت.

گلستان24، درگذشت این پیشکسوت فوتبال ایران را به خانواده و اهالی فوتبال ایران تسلیت می گوید.

ارسال نظر

آخرین اخبار