خلعتبری یک مهاجم طلایی؛

حمدرضا خلعتبری به دلیل آنچه مشکلاتش با باشگاه اعلام شده بنابر تصمیم حسین فرکی مقابل پرسپولیس به میدان نمی‌رود و این برای قرمزها خبر خوبی است.

ستاره مغضوبی که موجب خوشحالی پرسپولیس شد +جدول عملکرد

به گزارش گلستان 24، هفته بیست و ششم لیگ برتر فردا (پنجشنبه) آغاز می شود و در حساس ترین بازی سپاهان از ساعت 19 برای آسیایی شدن مقابل قرمزهای پایتخت که در منطقه خطر هستند قرار می گیرد.

شاید آنچه فردا بیشتر از هر چیز به چشم بیاید غیبت مهاجمی است که در سه فصل اخیر با پیراهن سپاهان و پرسپولیس نمایش دلپذیری داشته است.

محمدرضا خلعتبری به دلیل آنچه مشکلاتش با باشگاه اعلام شده مقابل پرسپولیس به میدان نمی‌رود و این برای قرمزها خبر خوبی است.
گویا محمدرضا خلعتبری مهاجم سپاهان در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که اگر بخواهد از سپاهان جدا شود، پرسپولیس اولویت اصلی او خواهد بود. ظاهرا این مسئله باعث ناراحتی مسئولان سپاهان شد و آنها به همراه حسین فرکی سرمربی این تیم تصمیم گرفتند این بازیکن در دیدار فردا (پنج‌شنبه) سپاهان مقابل پرسپولیس حضور نداشته باشد.

22 پاس و 27 گل طی 76 بازی
به گزارش مشرق، بررسی عملکرد خلعتبری که در سه فصل اخیر پیراهن سپاهان و پرسپولیس را بر تن داشته نشان می‌دهد این هافبک - مهاجم گریز پا همواره برابر رقبا مهره‌ای ویژه و خطرناک بوده است.

این بازیکن مازندرانی در 3 فصل اخیر لیگ برتر طی 76 بازی و 6234 دقیقه تلاش، 27 گل به ثمر رسانده و 16 گل زده در حالی که 22 مرتبه همبازی‌هایش را با ارسال پاس‌های طلایی به گل رسانده است. محمدرضا 4 پنالتی هم در این مدت گرفته تا ارزش‌هایش را بیش از پیش نشان دهد.


ستاره ای که پرسپولیس از نبودش خوشحال است +جدول عملکرد


هر 96 دقیقه یک تاثیر مستقیم
مقایسه عملکرد خلعتبری در سپاهان و پرسپولیس هم جالب می‌نماید. این هافبک - مهاجم ریزنقش در ابتدای لیگ دوازدهم از فوتبال امارات جدا شد تا سر از سپاهان در بیاورد. محمدرضا برای نصف‌جهانی‌ها در لیگ دوازدهم 13 گل زد و 13 پاس گل داد و البته با گرفتن 2 پنالتی مقابل ذوب‌آهن و نفت تهران روی هم 28 تاثیر مستقیم در ثبت نتایج سپاهان داشت.

خلعتبری در لیگ 12 مجموعا 2695 دقیقه پیراهن زرد نصف‌ جهانی‌ها را پوشید تا به طور میانگین هر 96.25 دقیقه یک‌بار روی نتایج تیمش تاثیرگذار باشد.

خلعت قرمز و 12 امتیاز برای نایب قهرمان
به گزارش مشرق، خلعتبری از هفته هشتم لیگ سیزدهم و داربی تهران پس از مدتها جنجال بر سر آمدنش از لیگ امارات، پیراهن سرخ بر تن کرد تا برای پرسپولیس علی دایی 22 بازی انجام دهد. خلعت سرخ در لیگ 13 طی 1586 دقیقه 6 گل زد و 5 پاس گل داد. این عملکرد اگر چه که با نمایش وی در سپاهان لیگ 12 یکی نبود اما به هر تقدیر «بد» هم نبود.
 

ستاره ای که پرسپولیس از نبودش خوشحال است +جدول عملکرد

محمدرضا در بازی دومش با پیراهن قرمز برابر گسترش (هفته 13) به محسن فروزان از روی نقطه پنالتی گل زد. این بازیکن در ایستگاه 14 لیگ هم به راه‌آهن گل 3 امتیازی زد. وی برای نشان دادن اثرگذاری‌اش برابر تیم اسبق خود ذوب‌آهن هم 2 گل زد تا برای سومین بار پیروزی پرسپولیس را به ثبت برساند. این هافبک خلاق که در بازی 6 تایی مس - پرسپولیس از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های قرمزها را وارد دروازه تیم پرویز مظلومی کرد، در دیدار با ملوان هم گل 3 امتیازی زد تا روی هم 12 امتیاز نایب قهرمان لیگ 13 را به ثبت برساند.

11 امتیاز برای سپاهان
هافبک مازنی پرسپولیس از ابتدای لیگ چهاردهم دوباره به سپاهان بازگشت و باز هم همان هافبک تاثیرگذاری شد که اصفهانی‌ها می‌خواستند.
محمدرضا در فصل جاری سطح اول فوتبال ایران در 22 بازی وارد ترکیب اصلی سپاهان شد تا طی 1953 دقیقه 8 گل به ترتیب وارد دروازه گسترش، پدیده، تراکتورسازی، نفت مسجد سلیمان، گسترش (3) و ذوب‌آهن نماید. در این بین گل‌های او به پدیده، نفت مسجد سلیمان و گسترش 3 امتیازی بود. ضمن اینکه گل‌های خلعت مقابل تراکتورسازی و ذوب‌آهن منجر به تساوی سپاهان برابر تیم‌های مذکور شد.
 

ستاره ای که پرسپولیس از نبودش خوشحال است +جدول عملکرد

خلعت این فصل 2 پنالتی در دیدار برابر استقلال و گسترش گرفت و 4 پاس گل هم در تقابل سپاهان با استقلال، ذوب‌آهن، سایپا و پدیده داد تا روی هم رفته 14 تاثیر مستقیم روی گل‌های این فصل زردپوشان اصفهانی داشته باشد. این ارقام نشان می‌دهد خلعت با میانگین تاثیرگذاری در هر 139.5 دقیقه روی گل‌های سپاهان نسبت به فصل قبل پیشرفت داشته است. هر چند که هنوز خلعت دو فصل اخیر با عملکردی که در لیگ 12 به ثبت رسانده اندکی تفاوت دارد.

جدول عملکرد محمدرضا خلعتبری در سه فصل اخیر لیگ برتر

لیگ

تیم

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

کارت زرد

پاس گل

گل زده

میانگین تاثیرگذاری/دقیقه

گرفتن پنالتی

امتیازآوری

توضیح

چهاردهم

سپاهان

22

22

1953

6

4

8

139.5

2

11

مقابل استقلال و گسترش پنالتی گرفت

سیزدهم

پرسپولیس

22

19

1586

4

5

6

144.18

-

12

برابر مس (2) و صبا (2) و داماش پاس گل داد.

دوازدهم

سپاهان

32

32

2695

6

13

13

96.25

2

8

به گهر و داماش گل‌های 3 امتیازی زد

مجموع

76

73

6234

16

22

27

126.64

4

31

-

ارسال نظر

آخرین اخبار