رئیس هیات کاراته گلستان گفت: فراهم نبودن زیرساخت های مناسب برای انجام تمرینات کاراته کاران و مشکلات مالی خانواده ها ، عامل اصلی افت تعداد ورزشکاران این رشته در استان است.

 مشکلات مالی خانواده ها، عامل افت کاراته گلستان

به گزارش گلستان24، اسماعیل جبله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارنگاران اظهار کرد: هم اینک بیش از 4 هزار نفر در استان به صورت سازمان یافته کاراته را به صورت حرفه ای دنبال می کنند که با توجه به جمعیت جوان استان، این تعداد ورزشکار کافی نیست.

وی بیان کرد: البته دیگر رشته های ورزشی استان هم در سال های اخیر به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی خانوادها ، با مشکل افت تعداد ورزشکاران مواجه هستند.

رئیس هیات کاراته گلستان افزود: این استان استعدادهای فراوانی در رشته ورزشی کاراته دارد که فراهم کردن زمینه حضور جوانان مستعد در سالن ها، آینده درخشان و مدال آوری را برای این استان رقم خواهد زد.

جبله ادامه داد: بر اساس رتبه بندی فدراسیون ، هیات کاراته گلستان در سال 92، آخرین استان کشور بود اما پس از تغییر ساختار هیات و حضور افراد جدید و انجام برنامه های گوناگون شامل طرح های استعدادیابی ، برگزاری دوره های آموزش مربیان و داوران واعزام به رقابت های کشوری، جایگاه این هیات به رده ششم هیات های استانی کشور ارتقاء یافت.

وی گفت: یکی از طرح های مورد تاکید هیات کاراته استان ، برگزاری طرح های استعدادیابی با هدف شناسایی چهره های جدید و نفرات مستعد این رشته است.

رئیس هیات کاراته استان گلستان بیان کرد: با هدف آسان تر شدن اجرای این طرح، گلستان را به 3 منطقه تقسیم و با اعزام مربیان حرفه ای استعدادیابی از 3 ماه قبل تاکنون ، طرح بزرگ استعدادیابی کاراته گلستان را آغاز کردیم.

جبله افزود : این طرح شامل رده های سنی 8 تا 13 سال استان می شود که از زمان آغاز این طرح تاکنون، چندین استعداد جدید شناسایی و برای انجام تمرینات حرفه ای به مربیان استان معرفی شده اند.

وی ادامه داد: با هدف تقویت هر چه بیشتر کاراته کاران شناسایی شده در طرح های استعدادیابی ، لیگ اختصاصی این ورزشکاران را طراحی و اجرای آن را به زودی آغاز می کنیم.

جبله به برگزاری لیگ سراسری کاراته استان در رده های سنی گوناگون اشاره کرد و گفت: پس از شش سال وقفه ، این مسابقات در همه رده های سنی و با حضور تیم هایی از شهرهای استان برگزار می شود.

وی کمبودهای مالی را یکی از مشکلات اصلی این هیات ورزشی دانست و افزود: بودجه های اندک دولتی پاسخگوی نیازهای فراوان این رشته در استان نیست و نمی توانیم با اتکا به این مبالغ اندک، برای رشد هر چه بیشتر کاراته برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: فروش احکام به ورزشکاران و دریافت کمک از خیرین ورزشی از جمله روش های دیگر تامین منابع مالی هیات است که این شیوه ها هم تاکنون نتوانسته به همه نیازهای مالی این هیات پاسخ دهد.

رئیس هیات کاراته استان به شرایط مطلوب کاراته در گلستان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با وجود محدودیت های مالی ، روند رشد کاراته گلستان متوقف نشده که نشانه آن حضور 2 گلستانی در ترکیب تیم ملی و کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا است.

جبله ادامه داد: 40 مربی زن و مرد گلستانی آموزش بیش از 4 هزار کاراته کای سازمان یافته استان را بر عهده دارند که امیدواریم در سایه این تلاش ها ، شاهد کسب موفقیت های بیشتر از سوی ورزشکاران گلستانی در رقابت های معتبر باشیم.

وی پیش بینی کرد با بهره برداری از سالن طبقاتی در دست احداث گرگان و واگذاری یکی از طبقات آن به کاراته ، این ورزش شاهد رشد بیشتری در مقایسه با سال های قبل باشد.

رئیس هیات کاراته گلستان همچنین از میزبانی استان در دو رویداد کشوری کاراته خبر داد و گفت: در هفته های آینده این استان میزبان مسابقات کاراته قهرمانی شمال کشور در فاضل آباد و رقابت های سبک آزاد در کردکوی است.

جبله بیان کرد: مسابقات کاراته شمال کشور 15 بهمن ماه با حضور تیم های مازندران، خراسان شمالی، سمنان و دو تیم از استان گلستان در فاضل آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود : مربیان کاراته استان این رقابت ها را به منزله مسابقات تدارکاتی دانسته و تلاش می کنندکاراته کاهای اعزامی گلستان به رقابت های قهرمانی کشور را محک بزنند.

رئیس هیات کاراته استان گلستان ادامه داد: اسفندماه امسال مسابقه انتخابی تیم ملی برگزار می شود و کاراته کاهای گلستان به دنبال کسب حداکثر سهمیه برای حضور در اردوی تیم ملی و اعزام به رقابت های آسیایی نوجوانان و جوانان آسیا در تایوان و قهرمانی بزرگسالان جهان در اتریش هستند.


انتهای پیام/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار