سردار آزمون جوان اول فوتبال ایران شد

سود و ضرر پرسپولیس از اشتباهات داوری +عکس و فیلم

آنچه در برنامه 90  دیشب گذشت

برنامه 19 بهمن نود با محوریت مرور مسابقات هفته 18 و 19 لیگ برتر فشرده تر از همیشه از ساعت 22:32 دوشنبه از شبکه سه آغاز شد.

ه گزارش گلستان24، عادل فردوسی پور پس از تبریک دهه فجر اعلام کرد امشب به خاطر پخش ویژه برنامه هفت، مختصر تر و فشرده تر در خدمت شما خواهیم بود و تا حدود ۴۰ دقیقه بامداد برنامه خواهیم داشت.

 سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب بهترین بازیکن جوان فوتبال ایران پخش شد. مجری برنامه نود اعلام کرد احسان پهلوان خیلی به این گزینه ها نزدیک بود و می توانست در نظرسنجی قرار بگیرد، ملاک ما برای قرار گرفتن در این نظرسنجی هم بازیکنانی بودند که می توانند سال آینده در المپیک بازی کنند.

خلاصه ای از آنچه در برنامه ۱۹ بهمن نود خواهید دید پخش شد که شامل این بخش ها بود:

- ماجرای توپ مشکوکی که می توانست قعرنشین را برابر صدرنشین پیروز کند

- داستان پرسپولیسی که خوب بازی می کند و امتیاز از دست می دهد

- آخرین بخش سفر فوتبالی به استان کرمان

- گل زلاتانی در فوتسال بانوان

 بخش جدید نود این هفته کلیپ جالب از داستان هفته هجدهم بود که پخش شد.(ویدیو)

نود درجه و مرور طنز مسابقات هفته جاری لیگ برتر قسمت بعدی بود که با حال و هوای فیلم های جشنواره فجر و علاقه ذاتی فوتبالیست های ایرانی به فنون ورزش کشتی پخش شد.(ویدیو)

اولین مسابقه از بازی های باقی مانده هفته هجدهم بازی ذوب آهن و استقلال در اصفهان بود که به پخش رسید.(ویدیو)

بازی بعدی بین پدیده و سایپا با برتری شاگردان مهاجری بود.(ویدیو)

ترین های هفته هجدهم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود.(ویدیو)

حرکات تکنیکی برتر هفته: وحید امیری(نفت تهران) - بختیار رحمانی(تراکتورسازی) - حسین بهرامی (استقلال اهواز) - حسن بیت سعید(استقلال خوزستان) - محمد دانشگر(نفت تهران) - رحمان احمدی(سپاهان) - طالب ریکانی(استقلال اهواز) - کاوه ضایی(ذوب آهن) - احمد مهدی زاده (راه آهن) - امید عالیشاه(پرسپولیس) - مهرداد محمدی(راه آهن) - حسین بهرامی (دومین بار از استقلال اهواز)

حرکت خوب هفته: امیر کریمی از گسترش فولاد و بستن بند کفش بازیکن صبا

موقعیت از دست رفته هفته: یونس شاکری و نزدن دروازه خالی مقابل سایپا

پاس گل برتر هفته: امید عالیشاه مقابل سپاهان

مهار برتر هفته: مهدی رحمتی مقابل ذوب آهن

گل برتر هفته: میلاد پاک پرور از- استقلال اهواز  مقابل ملوان

آخرین مسابقه هجدهم بازی جذاب پرسپولیس و سپاهان بود. پرسپولیس با ۶ گل، سرزن ترین تیم لیگ شد.

 آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته گذشته از خارج کشور با اپلیکیشن پیامکی برنامه نود ۴۴۶۱ نفر اعلام شد.

مسعود مرادی به عنوان کارشناس داوری به برنامه اضافه شد و داوری دو مسابقه بررسی شد.

مرادی درباره تنها صحنه داوری مسابقه ذوب آهن و استقلال گفت: حرکت رحمتی در تلف کردن وقت کارت زرد داشت چون بازی را به تاخیر انداخت و کارت زرد را هم راحت پذیرفت اما اینکه حرکتش عمدی بود یا نه که بازی بعد را از دست بدهد نمی توانم تشخیص بدهم.

او درباره مسابقه پرسپولیس و سپاهان گفت: محسن بنگر در نیمه اول در محوطه جریمه خلعتبری را با دست گرفت و خطا بود و یک ضربه پنالتی باید برای سپاهان اعلام می شد که نشد. گل دوم پرسپولیس به دلیل گرفتن قرار گرفتن یک بازیکن در موقعیت آفساید مقابل دید دروازه بان آفساید بود، ولی از این زاویه تشخیص آن برای کمک داور سخت بود. اخراج پادوانی مدافع سپاهان به دلیل خطا روی طارمی درست بود و خطا هم بیرون محوطه جریمه بود. برخورد نامناسب خلعتبری اقتدار داور را زیر سوال برده بود و باید با یک کارت زرد جریمه شد. بعد از همین برخورد تمرکز داور از بین رفت و چند خطا روی پرسپولیسی ها اعلام نکرد.(ویدیو)

پرسپولیس با گلزنی برابر ذوب آهن با ۲۷ بازی، رکورددار گلزنی متوالی تاریخ لیگ برتر شد.

تغییر جالب در جدول نیم فصل دوم لیگ برتر و جابجا شدن تیم های بالا و پایین جدول هم از دیگر نکات هفته نوزده بود.

 مسابقه ملوان و نفت تهران با تساوی دو تیم بازی بعدی هفته نوزده بود که روی آنتن رفت.(ویدیو)

 بازی بعدی بازی سایپا برابر استقلال خوزستان بود که به پخش رسید.(ویدیو)

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر براساس نمرات گروه آنالیز برنامه نود معرفی شد که سه بازیکن با نمره ۱،۵ بهترین بودند.

ترین های هفته نوزدهم لیگ برتر هم پخش شد که بخش های زیر را شامل می شد.(ویدیو)

حرکات تکنیکی برتر هفته: ماتیاس چاگو(فولاد) - هاشم بیگ زاده(ذوب) - معین عباسیان(پدیده) - هاشم بیگ زاده(دومین بار از ذوب آهن) - محرم نوید کیا(سپاهان) - مکی شریفی(استقلال اهواز) - احسان پهلوان(ذوب آهن) - یعقوب کریمی (استقلال)

کار تیمی برتر هفته: بازیکنان راه آهن مقابل صبا

تصمیم داوری برتر هفته: آوانتاژ اشکان خورشیدی بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن

موقعیت ازدست رفته هفته: پنالتی و ریباند کامیابی نیا مقابل ذوب آهن

پاس گل برتر هفته: دانیال اسماعیلی فر مقابل پرسپولیس

مهار برتر هفته: رشید مظاهری مقابل پرسپولیس

گل برتر هفته: امید ابراهیمی مقابل استقلال اهواز

داوری دو مسابقه مورد بررسی قرار گرفت که مرادی درباره مسابقه ملوان و نفت تهران گفت: برخورد توپ با دست مدافع نفت تهران در محوطه جریمه پنالتی بود که گرفته نشد.  ضربه کف پای علیرضا عزت کرامت با استوک به بازیکن ملوان باید با کارت قرمز جریمه می شد.

در مسابقه تراکتورسازی و پدیده: برخورد توپ به دست مدافع پدیده پنالتی بود که گرفته نشد. پنالتی پدیده درست نبود و برخوردی دیده نشد. پنالتی تراکتور هم اشتباه بود و خطای هندی رخ نداد. کرنر منجر به گل برتری پدیده درست بود.(ویدیو)

بازی جذاب ذوب آهن و پرسپولیس همراه با حواشی آن و از حال رفتن آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن پخش شد.(ویدیو)

داوری بازی پرحادثه ذوب آهن و پرسپولیس بررسی شد که مرادی درباره آن گفت: سرنگونی طارمی در دقیقه ۴۰ نیمه اول پشت محوطه جریمه خطا بود و مدافع ذوب آهن باید از زمین اخراج می شد که نشد. قبل از اعلام پنالتی پرسپولیس مهدی طارمی در  آفساید قرار داشت اما خطای پنالتی به درستی اعلام شد، دروازه بان ذوب آهن یک گام جلو آمد و پنالتی باید تکرار می شد. پنالتی ذوب آهن درست بود و کامیابی نیا با دو دست توپ را دفع کرد. روی ضربه کرنر مدافع ذوب آهن بازیکن پرسپولیس را در نیمه دوم سرنگون کرد و یک پنالتی پرسپولیس گرفته نشد. آوانتاز داور روی گل دوم پرسپولیس درست بود.(ویدیو)

 بازی تیم های صدرنشین و قعرنشین جدول لیگ برتر، استقلال تهران و اهواز بازی بعدی بود.(ویدیو)

ساعت ۲۳:۵۵ برای اولین بار نتایج نظرسنجی پخش شد که سردار آزمون با ۳۰،۸ اول بود و احمد نورالهی با ۲۷،۲ درصد در رده دوم قرار داشت.

داوری بازی استقلال تهران و اهواز بررسی شد که کارشناس برنامه درباره آن گفت: سرنگونی علیرضا رمضانی در محوطه جریمه تیم اهواز خطا نبود و ادامه بازی صحیح بود. برای ضربه پای مگویان به صورت زهیوی داور باید کارت زرد استفاده می کرد. ضربه ایستگاهی استقلال اهواز در دقیقه ۹۰ گل شد و توپ از خط دروازه عبور کرده بود که اعلام نشد. نمی شود از کمک داور ایراد گرفت چون روی خط آفساید بود و این بدشانسی داوران بود، تمام توپ باید از تمام خط رد شده باشد و احتمال گل شدن آن خیلی زیاد است.(ویدیو)

بازی فولاد و سپاهان از هفته نوزدهم بازی بعدی بود که به پخش رسید.(ویدیو)

بازی بعدی این هفته بازی صبای قم و راه آهن با شکست تیم علی دایی بود.(ویدیو)

مسابقه سیاه جامگان و گسترش فولاد در ادامه روی آنتن رفت.(ویدیو)

سایت برنامه نود و بخش های مختلف آن توسط عادل فردوسی پور بررسی شد.(ویدیو)

داوری مسابقات پخش شده بررسی شد که مرادی درباره بازی فولاد - سپاهان گفت: سپاهان یک گل به ثمر رساند که به اشتباه خطای هادی عقیلی اعلام شد. رحمان احمدی در شرایط تک به تک مهاجم فولاد را زد که باید پنالتی و اخراج اعلام می شد که نشد. خطای شدید گردانی با کف پا روی بازیکن فولاد باید با کارت قرمز جریمه می شد. سرنگونی خالدی در محوطه جریمه سپاهان خطا و پنالتی نبود. سرنگونی عبدالله کریمی هم در محوطه جریمه فولاد پنالتی نبود.

وی درباره مسابقه صبای قم و راه آهن گفت: سرنگونی فرید بهزادی کریمی در محوطه جریمه راه آهن پنالتی نبود ولی شبیه سازی هم انجام نشد.(ویدیو)

گزارشی به مناسبت درگذشت فاروق فتاحی پیشکسوت فوتبال و گزارشگری آبادان پخش شد.(ویدیو)

 یک صحنه از داوری مسابقه سایپا و استقلال خوزستان جا مانده بود که پخش شد و مرادی درباره آن گفت روزبه شاه علی دوست در محوطه جریمه با دست مانع ورود توپ به دروازه شد و داور باید پنالتی و اخراج اعلام می کرد.

در این برنامه اعلام شد این هفته ۱۴ اشتباه تاثیرگذار داشتیم و بدترین هفته از نظر آمار اشتباهات داوری بوده است.

از نود تا نود شامل حواشی یک هفته گذشته فوتبال کشور ، از درگیری با داور در فوتبال نونهالان آذربایجان تا سوپرگل فوتسال بانوان از جمله بخش های ویژه آن بود.(ویدیو)

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته بخش بعدی نود این هفته بود.(ویدیو)

سومین و آخرین بخش از ایران نود و سفر به کرمان و بررسی فوتبال شهرهای جنوبی این استان پخش شد.(ویدیو)

با توجه به کم بودن زمان برنامه فرصت نشد تعدادی از بخش ها پخش شود و گل های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول روی سایت برنامه نود منتشر شد.(ویدیو)

با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود پس از دو ساعت و ۱۲ دقیقه به پایان رسید. در پایان با شرکت یک میلیون و ۳۷۴ هزار نفر سردار آزمون با ۳۲،۶ درصد آرا عنوان بهترین بازیکن جوان فوتبال ایران را کسب کرد و پس از او احمد نورالهی با ۲۶،۴ درصد دوم و علیرضا جهانبخش با ۱۵ درصد در رده سوم قرار گرفتند. فردوسی پور در اواخر برنامه اعلام کرد از جمله افراد دیگری که می توانستند بین گزینه ها قرار بگیرند علی علیپور بود که می گویند دو، سه تا شناسنامه دارد و کسی نمی داند دقیقاً چند سالش هست و به خاطر همین بین گزینه ها نبود!

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار