در فاصله چند روز مانده به آغاز المپیک برزیل، سه گلستانی راه یافته به این رقابت ها خود را برای حضور در میدان ریو و کسب افتخار و عنوانی دیگر آماده می کنند.

سلام گلستانی ها به المپیک

به گزارش گلستان24، بی تردید ورزش گلستان هم اینک درخشان ترین دوران تاریخ خود را طی می کند، پیش از این ورزشکاران استان موفقیت های بسیاری در رقابت های کشوری و جهانی کسب کرده بودند، اما جای 'افتخار کسب سهمیه حضور در المپیک' در آن خالی بود.

امسال برای اولین بار در تاریخ گلستان ورزشکاران استان در سه رشته ورزش های تیمی و انفرادی سه سهمیه حضور در المپیک را کسب کردند تا ماندگاری خود را در ورزش ایران و گلستان بیشتر کنند.

* فرهاد قائمی

قائمی عضو ثابت تیم ملی والیبال که نقشی انکار نشدنی در رسیدن ایران به افتخارات سال های اخیر داشت و هیچ کدام از مربیان تیم ملی نتوانستند از کنار نام او به راحتی بگذرند، از جمله المپیکی های استان است.

در مورد ارزش های بالای قائمی همین بس که بسیاری از کارشناسان والیبال ایران، غیبت او برای همراهی تیم ملی والیبال در لیگ جهانی را از دلایل اصلی و عمده ناکامی تیم و صعود نکردن به مرحله بعد دانستند.

قائمی در رقابت های انتخابی المپیک، یکی از خوب های ایران بود که در همه مسابقات در سطح بالای آمادگی قرار داشت.

بی شک قائمی در ادامه راه نیز از ستون های اصلی والیبال ایران در المپیک است، او که اولین سهمیه ورزش گلستان برای حضور در برزیل را کسب کرد به همراه تیم ملی بختی هم برای مدال آوری در این رقابت ها دارد.

بازگشت قائمی به تمرینات تیم ملی پس از رهایی از مصدومیت، بهترین خبر برای والیبال دوستان بود تا با حضور این ستاره گنبدی، تیم ملی با استفاده از تمام توان و قوا به مصاف حریفان برود.

شورای شهر گنبد در مراسم استقبال از قائمی پس از کسب سهمیه حضور در المپیک برزیل، برای قدردانی از این ورزشکار ارزشمند ،علاوه بر اهدای 200 مترمربع زمین، یکی از پارک های این شهر را هم به نام او نامگذاری کرد.

*پژمان قلعه نویی

پرتابگر جوان و خوش اخلاق شهر کردکوی از مدت ها قبل تلاش خود برای کسب سهمیه المپیک را آغاز کرد و با گذراندن تمرینات سخت و سفر به بسیاری از مسابقات داخلی و خارجی و صرف هزینه های فراوان، بالاخره در مسابقات بین المللی اوکراین سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد.

اوکراین ، آخرین بخت پژمان برای رسیدن به المپیک بود و او که با هزینه شخصی به این کشور سفر کرده بود با پرتابی معادل 77 متر و 18 سانتی متر موفق به کسب سهمیه المپیک در ماده پرتاب چکش شد.

دومیدانی، از جمله رشته هایی است که رقابت برای کسب مدال آن در المپیک بسیار است و قلعه نویی با توجه به این که زمان کمی برای آماده سازی دارد، نیازمند تلاش بیشتر و نیز همراهی بیشتر است.

قلعه نویی به خوبی از سطح بالای مسابقات پرتاب چکش در المپیک با خبر است و می داند که برای صعود به مرحله فینال و امیدواری به کسب مدال باید از همه توان مایه گذاشت.

او نشان داده که مرد روزهای سخت و دشوار است و شاید با پرتابی غافلگیر کننده، دومیدانی جهان را با ستاره ای جدید از ایران آشنا کند.

*زهرا دانای طوس

شاید کمتر کسی فکر می کرد دختری که در 18 سالگی و به واسطه ابتلا به یک بیماری، مجبور به ادامه زندگی بدون یک پا می شود، پس از یک سال به تیم ملی و با گذشت چند سال به پارالمپیک برسد و آرزوهای بلندپروازانه خود را در این آوردگاه بزرگ جهانی جستجو کند.

کار بسیار سختی که زهرا دانای طوس بانوی والیبال نشسته گنبدی این کار دشوار را با اراده آهنین انجام داد و به اولین ورزشکار گلستانی راه یافته به مسابقات پارالمپیک تبدیل شد.

رقبای سرسخت، کار را برای مدال آوری بازیکنان والیبال نشسته کشور در برزیل دشوار می کنند، اما ملی پوشان ایران مصمم هستند این کار سخت را انجام دهند که در آن صورت ، افتخاری بی بدیل برای ورزش گلستان کسب خواهد شد.

ورزشکاران گلستانی نشان دادند که با وجود امکانات کم ، به کسب حداقل ها قانع نبوده و رویاهای بلندپروازانه دارند که حضور در المپیک یکی از آنها است.

استان گلستان افزون بر 54هزار ورزشکار سازمان یافته دارد.


انتهای پیام / ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار