حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان:

حمید سوریان قهرمان کشتی فرنگی جهان گفت:«برای من مهم قهرمانی است نه کمربند و این چیزها.»

امیدوارم مرا ببخشند که نتوانستم به بندرگز بروم

به گزارش گلستان 24، فدراسیون کشتی اعلام کرد همزمان با مسابقات کشتی آلیش زنان و مردان قهرمانی کشور کمربند اهدایی اتحادیه جهانی کشتی UWW به حمید سوریان اهدا می‌شود. این رقابت‌ها پنج‌شنبه و جمعه در شهرستان بندرگز برگزار شد اما حمید سوریان در خانه کشتی مشغول تمرین بود و به گلستان نرفت. با پایان تمرین فرنگی‌کاران در خانه کشتی، با نامدارترین و پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ کشورمان به گفت‌وگو نشستیم.

حمید سوریان خسته از تمرین و فراری از حاشیه‌های آزار‌دهنده نمی‌خواست به هیچ سؤالی پاسخ بدهد تا در پایان سال 93 حاشیه یا تنشی به جامعه کشتی یا تیم‌ملی تحمیل نشود. دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک اصرار خیلی زیادی داشت تا سوءتفاهم یا سوء‌برداشت منجر ‌به بروز حاشیه یا تنش برای جامعه کشتی یا تیم‌ملی به ذهن کسی خطور نکند.

سوریان و تعدادی از قهرمانان جهان و المپیک هر کدام بنا به دلایلی در جام‌جهانی‌ 2014 - تهران کشتی نگرفتند و حرف و حدیث‌هایی به وجود آمد، ولی مرد باتجربه امروز کشتی‌فرنگی دنیا، آنچنان پخته و منطقی از پاسخ به سؤالات فرار می‌کند که به خوبی متوجه می‌شوید نباید بیشتر از این بر دریافت جواب اصرار کنید. به رغم اینکه اتفاقات کشتی‌فرنگی در ایام پایانی سال 93 و حتی رویدادهای سال 94 می‌توانست ما را از شنیدن جواب‌های شنیدنی و خواندنی او سیراب کند اما همین 4 تا جواب کوتاه و تلگرافی را نیز با انبردست از زیر زبانش بیرون کشیدیم.

*این یک عرف و برنامه چندین ساله است که در مسابقات قهرمانی جهان، هر کس به مقام قهرمانی می‌رسد، کمربند قهرمانی را به کمر نفر اول هر وزن می‌بندند. من تا به حال 5 تا از این کمربندهای قهرمانی جهان را به‌دست‌آورده‌ام.

*اصلاً در جریان نیستم و نمی‌دانم چرا در تاشکند این کمربند را ندادند. هیچ وقت هم در این باره سؤال نکردم. از مسائلی هم که گفته می‌شود هیچ اطلاعی ندارم و هرگز به این حرف و حدیث‌ها فکر نمی‌کنم.

*مهم این است که در مسابقات قهرمانی جهان 2014- تاشکند طلا گرفتم و تیم ایران هم قهرمان شد. حالا چه کمربند قهرمانی بدهند، چه ندهند اصلاً مهم نیست. مهم این است که سال خوبی برای ما و کشتی ما بود.

*حالا هم که نماینده اتحادیه جهانی کشتی زحمت‌کشیده و این کمربند را به فدراسیون کشتی ایران تحویل داده، خیلی تشکر می‌کنم و امیدوارم مرا ببخشند که نتوانستم به بندرگز بروم و آنجا این کمربند را تحویل بگیرم. 
*خیلی دوست داشتم می‌توانستم کنار هموطنانم در بندرگز بودم ولی چون باید خودم را برای مسابقات پیش‌رو آماده کنم، متأسفانه نتوانستم آنجا بروم.

*هرچند به مصدومیت‌ها عادت کرده و با تحمل مشکلات ناشی از مصدومیت‌ها باید مدارا کنیم ولی الحمدلله فعلاً مشکل چندانی با مصدومیت‌های کهنه و قدیمی ندارم. ان‌شاءا... که بتوانیم این چند مدت را نیز با سربلندی طی کنیم.

*سال 94 سال شلوغ و پرکاری را پیش‌رو داریم. سال کسب سهمیه المپیک همیشه خیلی سخت است. مسیر خیلی سختی داریم. هم باید سهمیه المپیک بگیریم و هم مدال جهانی بگیریم. ان‌شاءا... که با دعای هموطنان بتوانیم در این راه سخت و دشوار سربلند و روسفید بشویم.

*باتوجه به برنامه‌های خیلی زیادی که در سال جدید خواهیم داشت دیگر هیچ فرصتی ندارم که به مسابقات لیگ فکر کنم. 
*سال خیلی خیلی خوبی برای همه هموطنانم آرزو می‌کنم و امیدوارم که ان‌شاءا... با مدال خوشرنگ مسابقات جهانی در آمریکا و سهمیه المپیک شرایطی فراهم شود که در المپیک ریودوژانیرو بتوانم مسئولیت سنگین نمایندگی هموطنانم در تیم‌ملی را به دوش بکشم./مشرق نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار