عادل مجللی ملی‌پوش قایقرانی ایران اهل بندرتورکمن با مثبت شدن دوپینگ نماینده قزاقستان راهی المپیک ریو شد.

عادل مجللی ملی‌پوش قایقرانی گلستان عازم ریو میشود

به گزارش گلستان24، ملی‌پوش قایقرانی کانوی ایران سهمیه المپیک ریو را کسب کرد. با مثبت شدن دوپینگ ورزشکار روسیه در مسابقات جهانی و قایقران قزاقستان در رقابت‌های انتخابی المپیک، عادل مجللی پاروزن ایران سهمیه المپیک ریو را کسب کرد تا قایقرانی ایران دو نماینده در سی و یکمین دوره بازی‌های المپیک داشته باشد.

پنج قایقران روسیه از المپیک حذف شده‌اند که با این شرایط طبق رده‌بندی رقابت‌های جهانی میلان، عادل مجللی به سهمیه رسیده‌ است.

در مسابقات جهانی میلان، چین و برزیل در قایق دو نفره به سهمیه المپیک رسیده‌اند و روسیه و بلاروس به دلیل دوپینگ از مسابقات حذف شدند. با این شرایط عادل مجللی که در رقابت‌های جهانی سیزدهم شده‌بود با این تغییرات در جایگاه نهم رده‌بندی قرار می‌گیرد و المپیکی می‌شود.

همچنین مجللی در رقابت‌های انتخابی المپیک سوم شد و نماینده قزاقستان اول، که سهمیه پاروزن قزاق به دلیل دوپینگ از لیست حذف شد و عادل مجللی به عنوان قایقران دوم به سهمیه رسید. نماینده ازبکستان که دوم شده بود به دلیل حضور قایق دو نفره این کشور در المپیک سهمیه نگرفت و به همین دلیل مجللی به عنوان نفر دوم آسیا راهی المپیک می‌شود. در واقع مجللی از دو طریق شانس حضور در المپیک را پیدا کرده که با توجه به قطعی بودن دوپینگ ورزشکار روسی، مجللی دیگر نیازی به انتظار کشیدن برای تائید مثبت بودن نمونه دوم ورزشکار قزاقستان ندارد.

فدراسیون جهانی قایقرانی با تماسی که با فدراسیون ایران داشته اعلام کرده که اگر ایران می‌خواهد مجللی در المپیک حضور داشته باشد نام او را به فدراسیون جهانی اعلام کند تا شرایط حضور او در ریو مهیا شود. فدراسیون ایران اکنون در حال مذاکره با فدراسیون جهانی برای نهایی شدن حضور مجللی در المپیک 2016 است.

با این سهمیه تعداد ورزشکاران ایران در کاروان المپیک ریو به عدد 64 رسید و هم چنین علاوه بر مهسا جاور ، مجللی دومین قایقران ایران در المپیک است.

انتهای پیام/ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار