کیمیا علیزاده با گذشتن از سد تکواندوکار سوئدی و کسب مدال برنز المپیک 2016 ریو، اولین مدال‌آور تاریخ ورزش بانوان کشورمان در المپیک شد.

کیمیاگری دختر 18 ساله ایرانی در المپیک/ علیزاده اولین مدال‌آور تاریخ بانوان ایران شد +فیلم
به گزارش گلستان24، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم بانوان توانست با غلبه بر نیکیتا گلاسنوویک رقیبی از سوئد و نفر چهار رنکینگ به مدال برنز برسد و اولین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را رقم بزند. این دیدار با نتیجه پنج بر صفر به نفع نماینده ایران به پایان رسید. (فیلم مبارزه کیمیا علیزاده با حریف سوئدی را اینجا ببینید)

علیزاده در دیدار اول خود برابر قهرمان جهان از کرواسی به برتری 8-7 رسید. در دیدار دوم و در مرحله یک چهارم پایانی مقابل اوا کالوا گومز نفر دوم رنکینگ جهانی از اسپانیا نتیجه را 8-7 واگذار کرد. با راهیابی گومز به فینال، علیزاده به شانس مجدد راه یافت و در دیدار اول این مرحله برابر فاناپا هارنیسوجین تایلندی در حالی که تا راند اخر 9-6 عقب بود با نتیجه 14 بر 10 پیروز شد. 

هدایا وهبا تکواندوکار محجبه مصری نیز با غلبه بر راحله آسمانی تکواندوکار ایرانی الاصل بلژیک مدال برنز دیگر این وزن را از آن خود کرد.
 
در دیدار فینال نیز جِید جونز بریتانیایی با برتری 16-7 برابر تکواندوکار اسپانیایی، مدال طلای المپیک لندن را تکرار کرد و قهرمان وزن 57- کیلوگرم زنان شد.

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار