تاساعتی دیگر ماجرای پرونده اعلا عبدالزهرا مشخص می شود. اما تقریبا کمتر کسی از حواشی مربوط به پرونده جنجالی اعلا عبدالزهرا باخبر است. حالا از مقرکنفدراسیون فوتبال آسیا خبر می رسد که این پرونده دوپینگ، سبب دردسر جدی عراق و روزنه ای به بازگشت نتیجه به نفع تیم ملی ایران باشد.

ایران برنده بازی با عراق است اگر ...

به گزارش گلستان 24، تاساعتی دیگر ماجرای پرونده اعلا عبدالزهرا مشخص می شود. اما تقریبا کمتر کسی از حواشی مربوط به پرونده جنجالی اعلا عبدالزهرا باخبر است. بازیکن تراکتورسازی که به دلیل آزمایش دوپینگ از حضور در فوتبال محروم شد اما به دلیلی عجیب و بدون خبررسانی از تراکتورسازی جداشد. حالا به نظر می رسد ان مدل جدایی سبب دردسر جدی عراق و روزنه ای به بازگشت نتیجه به نفع تیم ملی ایران باشد.

 

شروع قصه

19 شهریور سال جاری اعلا عبدالزهرا از باشگاه تراکتورسازی و به صورت کاملا توافقی جداشد. بازیکن عراقی این تیم دران روزها که تست دوپینگ اش اعلام شده بود بدون کمترین پی گیری از تراکتورسازی جدا شد و البته طبق مسائل مطرح شده پولش را هم به صورت کامل به باشگاه تراکتورسازی بازگردانده است. ماجرایی که به نظر می رسد در عدم خبررسانی علیه اعلا عبدالزهرا موثر باشد. هافبک خلاق عراقی که از تراکتورسازی جداشد وبه راحتی در تیم پلیس عراق به بازی کردن ادامه داد.

 

ایران منتظر عبدالزهرا تا آخرین پنالتی!

مسوولان فدراسیون فوتبال از زمانی که قرار شد ایران حریف تیم عراق شود. یعنی از پایان بازی دوم می دانستند که با چه مساله ای رو به رو هستند انها امکان سنجی کرده اند و منتظر نتیجه بازی مقابل عراق نشسته اند. فدراسیون فوتبال ایران با اشراف کامل براینکه عبدالزهرا از حضور در میادین فوتبال محروم است. دقایقی کوتاه پس از پایان بازی نامه ای را به AFC ارسال کرده و به کمیته انضباطی بابت حضور این بازیکن اعتراض کرده است. ایران بنا نداشته حتی در صورت پیروزی برابر عراق اعتراضی بکند. اما از پنالتی عراق که گل شد تا لحظه ای که نامه اعتراض امیز تحویل داده شد نهایتا 30 دقیقه طول کشیده است. طبق قوانین هر نوع اعتراض و شکایتی به این شکل در نهایت 2 ساعت پس از بازی باید تحویل داده شود و غیر از این اصلا قابل بررسی نیست.

 

امیدهای علی کفاشیان!

رییس فدراسیون فوتبال کاملا به بازگشت ایران به تورنمنت امیدوار است. او پرونده ایران شامل ، نامه ارسالی فیفا ، اعلام دوپینگ عبدالزهرا و شکایت به حضورش را کاملا قانونی تحویل داده و امیدوار است که نتیجه بگیرد. این طور که او مدعی است از کنفدراسیون فوتبال آسیا به او توصیه کرده اند که تیم ایران را در استرالیا نگه دارد و منتظر اعلام نتیجه رای کمیته انضباطی باشد. این همه آن چیزی است که رییس می داند. اگر همه چیز همان طور باشد که کفاشیان می گوید بازگشت نتیجه حق تیم ملی ایران خواهد بود. این به شرطی است که پرونده ایران کامل باشد که رییس فدراسیون مدعی چنین مساله ای است.یعنی برخلاف جو سازی رسانه ها و مسوولان فدراسیون فوتبال عراق ، ایران از نظر قانونی می تواند برنده نتیجه بازی مقابل تیمی باشد که بازیکن غیرقانونی دارد. عبدالزهرا محروم بوده و خودش از این مطلب کاملا اطلاع داشته ، فیفا برایش حکم صادر کرده و ممکن است در جریان مشکلات عراق این نامه به دست مسوولان فدراسیون این کشور نرسیده باشد یا رسیده و نادیده گرفته شده باشد.اما این همه ماجرانیست.

 

 

آیا اردن حق اعتراض دارد؟

یکی از نکاتی که سبب شده همه تصور کنند این حکم به نفع ایران تغییر نمی کند نتایج گذشته عراق است. اعلا عبدالزهرا به خاطر دوکارته بودن بازی اخر را از دست داده. تیم ملی عراق به ژاپن باخته و در این بین فقط می ماند اردن که با پیروزی به مرحله بعد می رسد. این سیکل می تواند صدور رای به نفع ایران را کاملا غیرممکن کند. اما در اصل اردن به خاطر عدم اعتراض و شکایت امروز حقی برای اعتراض به نتیجه بازی ندارد و نتیجه بازی این تیم و اصولا هر تیم دیگری تغییر نخواهد کرد.

 

چطور ممکن است رای به نفع ایران نباشد؟

« کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور چنین رایی همه جوانب را در نظر خواهد گرفت حتی اگر قانونا همه چیز به نفع تیم ملی ایران باشد» این جملات را یک منبع آگاه به عصر ایران می گوید. جملاتی که نشان می دهد علی رغم امیدواری های ایران و ادعایی که برای کامل بودن پرونده وجود دارد همچنان هم مسائلی هست که بر صدور حکم تاثیر می گذارد.

 

 

ازبین رفت نظم مسابقات

اعلام نتیجه بازی به نفع ایران تبعاتی در برنامه ریزی مسابقات خواهد داشت. اولین نکته حریف تیم ملی ایران ، کره جنوبی است که حتما معترض خواهد شد. آنها در بازی نیمه نهایی باید مقابل عراق قرار بگیرند و به این راحتی ها به کنفدراسیون اجازه تغییر رقیب را نخواهند داد. البته منظور این است که آنها اعتراض خواهند کرد که برای بازی مقابل ایران امادگی ندارند و باید اماده شوند. این مدل حتما به نظم مسابقات ضربه خواهد زد و اگر هر تصمیم بگیرندباید به شکلی باشد که مسابقات در وقت خودش به پایان برسد. اگر نتوانند صدور حکم به نفع ایران با مشکل مواجه خواهد بود .

کشته ها و زخمی های عراقی

مردم عراق در جریان خوشحالی پس از پیروزی مقابل ایران دو کشته و 60 زخمی داده اند. این آمار برای مسوولان وحشتناک خواهد بود و از آنجایی که هیچ چیز با ارزش تراز زندگی انسان ها نیست ممکن است جلوی صدور حکمی در این مورد گرفته شود. این استدلال شاید خیلی منطقی به نظر نرسد اما تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر قرار باشد برجان انسان ها تاثیر بگذارد حتما با دقت بیشتری اعلام خواهد شد.این نکته ای که منبع اگاه آن را تایید می کند.

 

 

داستان نفوذ شیخ احمد

شیخ احمدرییس شورای المپیک آسیاست . به نظر می رسد که در صدور چنین حکمی حتما نظر شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اثر بیشتری داشته باشد اما حقیقت این است که نفر اول ورزش آسیا در حال حاضر شیخ احمد است و حتما در مورد این گونه پرونده ها می تواند تاثیر گذارد باشد. تاثیر شیخ احمد در حکم شایعه ای تایید شده نیست اما او برخلاف رییس قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، بن همام ، اهمیت زیادی برای اجرای قانوان قائل نیست و بیشتر شاید به منافع جایگاهش و منافع کشور عراق فکر می کند. کشوری که بین کشورهای عربی بسیار مظلوم واقع شده و همیشه تحت فشار بوده. حکم تغییر نتیجه بازی ایران مقابل عراق به راحتی از کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا صادرنخواهدشد مخصوصا باقدرتی که شیخ احمد دارد.

 

فدراسیون فوتبال زیر سوال است؟

یکی از مهمترین تبعاتی که این پرونده دارد برای فدراسیون فوتبال است. فدراسیونی که این پرونده را رو کرده اما همچنان توضیحی وجود ندارد که چرا قبل از این پیگیر ماجرای بازیکن دوپینگی نشده است. عبدالزهرا به راحتی از ایران رفته و در عراق بازی کرده است. در شرایطی که فدراسیون فوتبال از ماجرا با خبر بوده . فدراسیون در اصل یک ریسک بزرگ کرده که اگر نتواند در این پرونده پیروز شود حتما بازنده خواهد بود. این طور به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال وظیفه اش را برای پی گیری ماجرای بازیکن عراقی به درستی انجام نداده و همین سبب شده که این بازیکن از محرومیت فرار کند. حالا اگر ایران بالا برود و به نیمه نهایی برسد شاید برای فدراسیون ارزش داشته باشد اما به غیر از این حتما باید پاسخ روشنی داشته باشد برای اینکه چطور پرونده ای به این مهمی نزدیک به 5 ماه مغفول مانده.

 

جلسه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا

تاساعتی دیگر جلسه کمیته انضباطی afcبرگزار می شود . ساعت 4صبح به وقت تهران ساعت 8 صبح به وقت کوالالامپور است و ظهر به وقت سیدنی، زمانی که می تواند جلسه آغاز شود. بعد از این جلسه حکم مربوط به بازی اعلام خواهدشد. مسوولان فدراسیون با توجه به مدارک بسیار امیدوار هستند و فکر می کنند می توانند تیم ملی را به نیمه نهایی برسانند. باید این چند ساعت را صبر کرد وامیدوار بود. این دوئل لعنتی ایران وعراق که تا دقیقه 120 و بعد از 6 پنالتی ادامه داشت انگار هنوز ادامه دارد. انگار این بازی تمام شدنی نیست. 

عصر ایران

ارسال نظر

آخرین اخبار