پیشنهاد بندرنشینان جدی است؟

پیوستن سردار ایرانی به لیورپول مدعی در لیگ برتر جزیره می تواند یک اتفاق بسیار خوش برای فوتبال ایران باشد. اتفاقی که در چند روز اخیر نه کاملا تکذیب شده نه تایید و در روزهای نزدیک به نیم فصل این موضوع روشن خواهد شد.

رقبای سرشناسِ احتمالی سردار آزمون در لیورپول +عکس

به گزارش گلستان24، این روزها درخصوص بحث پیشنهاد احتمالی لیورپول به سردار آزمون اخبار ضد و نقیضی به گوش می رسد. در یک مصاحبه از قول یورگن کلوپ سرمربی موفق لیورپول گفته شد که اگر چه که مهاجم کارآمد تیمش سادیو مانه حدود یک ماه درگیر بازی های تیم ملی سنگال در جام ملتهای آفریقا ۲۰۱۷ است اما فعلا فرمینیو برزیلی توانسته یک مهاجم نوک برای تیمش باشد و در حال حاضر دنبال یک وینگر می‌گردد تا مثلت هجومی تیمش را کامل کند.

سردار آزمون در لیورپول

اما در گفتگوی دیگری از قول یورگن کلوپ بر جذب سردار آزمون به خاطر نبود مهاجم اول تیمش سادیو مانه تاکید شده بود.

 
با تمام این اوصاف پرونده انتقال مهاجم ۲۱ ساله تیم ملی ایران به لیورپول همچنان باز است. سردار طی ۴۸۳ دقیقه در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا به سه تیم سرشناس اندرلخت بلژیک، آژاکس هلند و اتلتیکو مادرید اسپانیا گل زده این یعنی سرمایه گذاری روی یک مهاجم آینده دار.

اما آیا خیال یورگن کلوپ و لیورپول بالانشین در لیگ برتر جزیره فعلا در فاز تهاجمی آسوده است؟ عملکرد فصل جاری مهاجمان لیورپول را با هم بررسی می کنیم:

مهاجم ۳۰ میلیون یورویی تا ۲۰۲۱ اینجاست

مهاجم نوک لیورپول سادیو مانه سنگالی با ۲۴ سال سن مرد شماره یک پازل هجومی کلوپ است. البته مهاجم ۲۴ ساله لیورپول تمام حواسش به بازیهای تیم ملی کشورش در ژانویه که اوج مسابقات لیگ برتر انگلیس خواهد بود. مهاجم شماره ۱۹ لیورپول در فصل جاری طی ۱۰ بازی ۶ گل به آرسنال، لسترسیتی، هال سیتی، وست برومویچ و واتفورد(۲) زده است.

 مهاجمی که ۴ سال قبل با قیمت ۵۰۰ هزار یورو به سالزبورگ اتریش پیوسته بود بعد از دو فصل درخشش با پیراهن ساوتهمپتون، امروز ارزش قراردادش تا سال ۲۰۲۱ سی میلیون یورو عنوان شده است.

فرمینیو، مهاجمی که خیال کلوپ را آسوده ساخته

مهاجمی که توانایی بازی در پست مهاجم نوک را دارد، چارفرانسه کلوپ در زمان غیبت سادیو مانه سنگالی است و می تواند مهاجم نوک هم باشد. روبرتو باربوسا فرمینیو برزیلی ۲۵ ساله است و با شماره ۱۱ از مردان همیشه حاضر در برنامه های لیورپول فعلی بوده است.

روبرتو فصل گذشته طی ۳۱ بازی و ۱۹۸۲ دقیقه تلاش برای لیورپول ۱۰ گل به ثمر رسانده بود. با این حال در فصل جاری بیشتر به کار گرفته شد تا طی تنها ۱۰ بازی ۵ مرتبه توپ را از خط دروازه تیم های لستر سیتی(۲)، سوانسی، کریستال پالاس و واتفورد عبور دهد.

فرمینیو طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ برای هافنهایم در بوندس لیگا ۱۴۰ بازی انجام داد و ۳۸ گل زد تا راهش را به لیگ برتر جزیره و جمع مردان لیورپول باز کند. روبرتو که با قراردادی ۴ میلیون یورویی به هافنهایم پیوسته بود امروز قراردادش با لیورپول تا نیمه سال ۲۰۲۰ ارزشی معادل ۳۵ میلیون یورو دارد.
 
جالب اینکه روبرتو برای تیم ملی برزیل هم ۱۳ بازی انجام داده تا ۵ گل ملی در کارنامه اش به ثبت رسیده باشد.

منبع باروت لیورپول

اگر امروز کلوپ سرمربی لیورپول با در اختیار داشتن قوی ترین خط آتش فوتبال جزیره خیالش تا حدود زیادی راحت است باید این آسودگی را مدیون هنر مردی باشد به نام فیلیپو کوریا کوتینیو بازیکن سابق اینترمیلان ایتالیا و اسپانیول اسپانیا.

گوش راست تیم ملی برزیل که چند روز قبل به تیم ملی آرژانتین هم گل زد یک گل ساز کم نطیر در ترکیب اصلی لیورپول به شمار می رود. این گوهر ناب برزیلی جدا از اینکه طی ۱۱ هفته فصل جاری لیگ جزیره ۵ گل به ثمر رسانده موفق شده ۵ پاس گل هم برای مهاجمان تیمش ارسال کند تا بعد از کوین دی بروین بلژیکی بهترین پاسور حال حاضر فوتبال جزیره هم باشد.

در واقع  اگر انتقال سردار به تیم لیورپول عملی گردد حضور در کنار بازیکنی با خصوصیات کوتینیو یک فرصت طلایی برای  آزمون باشد. بازی کردن یک خط جلوتر از منبع باروت لیورپول، یعنی دریافت پاسهایی طلایی و تجربه شرایطی متفاوت توسط مهاجم تیم ملی ایران. باید دید در فصل نقل و انتقالات زمستانی ادعای رسانه های معتبر اروپایی در مورد این انتقال به واقعیت خواهد پیوست یا خیر؟


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار