حواشی بسکتبال شهرداری گرگان؛

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال عملکرد بسیار ضعیفی داشته و یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به دسته یک است.

کارت به کارت به عضو کادر فنی برای بازی کردن!

به گزارش گلستان24، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال عملکرد بسیار ضعیفی داشته و یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به دسته یک است.

این تیم در پایان هفته پانزدهم لیگ برتر با ۱۲ شکست و سه برد در رده نهم جدول ۱۰ لیگ برتر قرار دارد. این تیم علاوه بر عملکرد فنی ضعیف، حواشی زیادی هم دارد و یکی از پرخبرترین تیم‌های لیگ برتر به شمار می‌رود. اول هفته خبر رسید که دومین بازیکن خارجی شهرداری گرگان هم به دلیل مشکلات مالی از این تیم جدا شده و قدیمی‌ترین تیم فعال بسکتبال ایران باید فصل را بدون بازیکن خارجی ادامه دهد.

یکی از بازیکنان تیم شهرداری گرگان درباره دلایل وضعیت عجیب تیمش به سایت نود می‌گوید:

برای پاسخ دادن به این سوال باید از قبل شروع فصل شروع کنیم؛ زمانی که تیم‌ها یارگیری انجام می‌دادند. آن زمان یکی دو بازیکن در تمرین‌های ما حضور داشتند که نظر سرمربی روی آن‌ها منفی بود. گرفتن بازیکن کاملا سلیقه سرمربی است و او این بازیکن‌ها را دید و نخواست. این بازیکن‌ها رفتند و چند نفرشان برگشتند و قرارداد بستند. جالب اینکه یکی از این بازیکن‌ها که سرمربی او را اصلا نمی‌خواست سقف قراردادهای تیم را گرفت. اصلا متوجه نشدیم چطور در چند روز نظر سرمربی تیم اینقدر تغییر کرد. حداقل ۵ نفر بازیکن‌های تیم در شرایطی قرارداد بستند که سرمربی زمان تست‌گیری آن‌ها را تایید نکرد و نمی‌خواست.

این بازیکن شهرداری گرگان که نمی‌خواهد نامش مطرح شود، در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

لیگ برتر از ابتدای آبان شروع شد. ما از اوایل شهریور تمرین‌ها را شروع کردیم اما تمرین‌ها اصلا منظم نبود. چند روز تمرین داشتیم، چند روز نداشتیم. سرمربی تیم یک هفته بود، یک هفته نبود و اردوی پیش فصل با این شرایط پیش می‌رفت. خیلی از زمان آماده‌سازی را اینطور از دست دادیم. نحوه آماده‌سازی تیم در حد تیم‌های لیگ یک و دو هم نبود. زمانی که لیگ شروع شد، نتایج تیم اصلا خوب نبود. کاملا میشد پیش بینی کرد که ما فصل را اینقدر بد شروع کنیم چون اصلا آماده‌سازی انجام نشده بود. سیستم‌هایی که سرمربی برای تیم درنظر گرفته بود کاملا ابتدایی و ساده بود. برای خود من باورکردنی نبود که ما حتی سه جلسه تمرین هم روی دفاع کار نکردیم.

با شروع ضعیف شهرداری گرگان، فشارها روی این تیم پرطرفدار شمالی زیاد شد. بازیکن شهرداری می‌گوید:

سرمربی از ابتدا تا همین حالا تمام فشارها را به بازیکن‌ها منتقل کرده. همیشه می‌گوید بازیکن مقصر است. یک بار این شهامت نبود که از تمرین‌هایش بگوید و اینکه خودش غیبت‌های هفتگی داشت.

بازیکن شهرداری ضعف فنی را تنها دلیل نتیجه نگرفتن این تیم نمی‌داند. او از اتفاقات عجیبی می‌گوید که در طول فصل برای تیمش رخ داده:

یکی از بازیکن‌های تیم مصدوم شد. همسترینگش آسیب دید و ۱۰ روز نبود. قبل از بازی مقابل تیم ... پزشک تیم گفت حاضرم تمام قراردادم را بدهم اما ثابت می‌کنم این بازیکن هیچ مصدومیتی ندارد. بعد از اینکه این مسئله مطرح شد در کمتر از ۲۴ ساعت مصدومیت همسترینگ این بازیکن خوب شد. عجیب‌تر اینکه فردای آن روز یار شروع کننده تیم بود و یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش را هم انجام داد. همین بازیکن مقابل تیم ... سه روز جمعه، شنبه و یکشنبه تمرین نکرد. گفت مصدوم هستم و همراه تیم برای بازی سفر نکرد اما خودش را رساند و در آن بازی هم بازی کرد و اتفاقا در آن بازی هم افتضاح بود. اینکه چطور می‌شود یک بازیکن تمرین نکند،‌ بگوید مصدوم هستم اما روز بازی بازیکن اصلی باشد را سرمربی تیم باید پاسخ بدهد. این شرایط انگیزه بقیه بازیکن‌ها را هم از بین برده. 

از این دست اتفاق‌ها در تیم ما کم نیست. یکی از بازیکن‌‌های تیم خیلی کم بازی می‌کرد. در شیراز مبلغی را برای یکی از اعضای کادرفنی کارت به کارت می‌کند. بعد از این اتفاق او که نهایتا ۲ دقیقه زمان بازی داشت، ۱۰، ۲۰ دقیقه در هر بازی بازی می کند. این مسئله را تقریبا همه بازیکن‌های تیم شهادت می‌دهند.

کادرفنی شهرداری گرگان در طول فصل همواره از کمبود بودجه تیم شکایت می‌کنند. این بازیکن شهرداری گرگان می‌گوید:

بله بودجه ما کم است اما اینکه سرمربی تیم سر تمرین حاضر نمی‌شود، سیستم درست و خوبی نداریم، تیم بهم ریخته و نامنظم است و اصلا شبیه یک تیم لیگ برتری اداره نمی‌شود هم به بودجه مربوط است؟ وقتی بازیکن می‌بیند که تمرین می‌کند، ولی قرارداد خوب و زمان بازی زیاد برای بازیکن دیگری است، انگیزه‌ای برای او نمی‌ماند. همه جریمه‌ها و فشارها هم متوجه بازیکن‌هاست. در این شرایط بازیکن هرچقدر هم از نظر فنی خوب باشد نمی‌تواند کارایی داشته باشد. من فقط باید از سرپرست تیم تشکر کنم که باوجود همه این مسائل تلاشش را می‌کند که همه چیز سر جایش باشد.

انتهای پیام/ سایت نود

ارسال نظر

آخرین اخبار