برانکو 7 ملی پوش و لیگ آسیایی هم دارد

با دقت در برنامه دیدارهای پیش روی دو تیم مدعی قهرمانی لیگ مشخص است نه تنها همه چیز برای آنها یکسان است بلکه پرسپولیس شرایطی سخت تر از تراکتور هم پیش رو دارد.

برنامه لیگ به ضرر تراکتور است یا پرسپولیس؟

به گزارش گلستان24، بی گمان یکی از تیم های لیگ برتر که در سال های اخیر اسباب گرمای بیشتر این مسابقات را فراهم کرده همین تراکتورسازی است. تیم مشهور به پرشورها که از وقتی به سطح اول فوتبال ایران برگشته همواره با ماجراهای خاص خود چه از نظر فنی و چه حواشی جذابش سهم عمده ای از جذابیت های فوتبال فارسی (بخوانید فوتبال_آذری) را به خود اختصاص داده است.

 
 
بر اساس این گزارش، در ارتباط با موضوع اخیر برنامه بازی ها و اعتراضی که مسئولان تیم تراکتور به تدوین و طراحی اش دارند را مورد بررسی دقیق تر قرار دادیم. تراکتورسازی از خیلی جهات تیمی منحصر به فرد است. تماشاگرانش همواره پر حرارت هستند و بازی های تیم شان را (حتی بی دلیل) جذاب می کنند و این اصل اول فوتبال که باید تماشاگر محور باشد را به خوبی ادا کرده است.
 
در بحث فنی هم این تیم همیشه یکی از مدعیان بوده و توانسته پایه ریز زیبایی این رشته در دیدار با همه تیم های لیگ برتری باشد. به ویژه این فصل که با حضور سرمربی ای با تفکرات تهاجمی و کلکسیونی از بازیکنان هجومی بر این مهم نیز افزوده است اما....
 
*بازی های برگزار شده حکم پلاسکو را دارند!

 

 
اما به نظر می رسد تراکتورسازی در روزهای اخیر بازی با تاریخ مسابقات را تا حدی برای فرافکنی در ارتباط با نتایج احتمالی پایان فصل به راه انداخته است. هرگز تیمی نمی تواند ادعا در نیم فصل یا در هفته های 15 یا 16 مدعی قهرمانی بوده است. به گذشته کاری نداریم که آب رفته به جوی باز نمی گردد. مانند پلاسکو که ریخت و سوخت و دود شد و باید از این به بعد ساختمان های تهران و دیگر شهرها را ایمن سازی کرد.
 
*سازمان لیگ می دانست تراکتور اعتراض می کند؟

از هفته 19 تا 27 که دو تیم باید 8 بازی دیگر برگزار کنند (تا به سه هفته پایانی برسند که دیدارهای شان همزمان برگزار می شود) هر دو تیم در 4 بازی دیرتر از حریف خود به میدان می روند. اتفاقی که البته بی دلیل نبوده و با پیش بینی و تدبیر اعضای مسئول در کمیته مسابقات سازمان لیگ برای چنین روزهایی (که شاید قلعه نویی و دیگر عوامل تیم تراکتور به برنامه ریزی معترض بشوند) طراحی و برنامه ریزی شده است. تا پیش از این که حساسیتی بر جدول نبوده و اگر هم بوده می توان آن را به منزله مته به خشخاش گذاشتن بی دلیل تبریزی ها تلقی کرد.
 
اینکه 12 هفته (36 امتیاز) مانده به پایان لیگ کسی بخواهد نقشه قهرمانی بکشد کمی دور از منطق به نظر می رسد. اگر بتوان از هفته 16 و 17 به قهرمانی مطمئن بود پس ذوب آهن هم با 5 امتیاز اختلاف نسبت به تراکتور بازی به برگزاری دیدارهایش قبل و بعد این دو تیم معترض شود!
 
  
 
 
*پرسپولیس و تراکتور 4 - 4 برابر!

 

 
طبق برنامه اعلام شده از هفته 19 تا 28 که از آن پس بازی ها همزمان برگزار می شوند تراکتورسازی باید در هفته های 19، 21، 23 و 27 زودتر از پرسپولیس به میدان برود و در عوض پرسپولیس در هفته های 22، 24، 25 و 26 زودتر به میدان می رود. البته همه این دیر و زود به میدان رفتن ها در شرایطی برنامه ریزی شده که در این میان قرمزپوشان تهرانی درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم هستند.
 
*پرسپولیس از اسفند درگیر آسیا هم می شود

 

 
به گزارش مشرق، در روزهایی که تراکتورسازی (اواخر بهمن تا اوایل اسفند) استراحت می کند و ریکاوری بهتری برای دیدار بعدی اش در لیگ دارد پرسپولیسی ها 3 اسفند با الهلال، 10 اسفند با برنده پلی آف یکی از گروه ها و 24 اسفند با الریان قطر بازی دارند. در بازیهای هفته بیست و سوم در روزهایی که نمایندگان ایران از جمله پرسپولیس در لیگ آسیایی باید به کشور سومی (مانند عمان) برود تراکتورسازی استراحت می کند تا آماده دیدار با حریف داخلی اش شود. تراکتور همان هفته 2 روز زودتر از پرسپولیس (13 اسفند) در خانه بازی دارد. پرسپولیس هم 15 اسفند میهمان تیم نفت است.
 
  
 
 
*تراکتور سفر خارجی ندارد

 

 
در هفته بیست و  چهارم پرسپولیس 19 اسفند و یک روز زودتر از تراکتور به میدان می رود چون باید برای بازی با الریان عازم قطر شود. سفری که قطعا به لحاظ بدنی روی نفرات این تیم تأثیر می گذارد. در واقع شاگردان برانکو از سوم تا 24 اسفند علاوه بر 2 بازی لیگ سه بازی خارج از کشور هم در برنامه آسیایی شان دارند. در این بین تراکتورسازی که (فعلا) رقیب اصلی پرسپولیس به شمار می رود نه تنها رنج سفر به خارج از کشور و تغییر آب و هوا را تحمل نمی کند بلکه وقتی جمعه 20 اسفند به میدان رفت تا 12 فروردین تعطیل می شود و هیچ مسابقه ای ندارد.
 
*پرسپولیس 7 ملی پوش هم دارد

 

 
این نکته در دیدارهای هفته های 26 و 27 هم لحاظ شده است و ریز شدن در روز بازی ها تنها تکرار مکررات به نظر می رسد و بهتر این است مسئولان باشگاه تراکتورسازی با در نظر گرفتن همه این موارد از جمله برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و درگیر بودن پرسپولیس در این تورنمنت و برگزاری مسابقات تیم ملی که اتفاقا باز هم رقیب جدی شان شش هفت بازیکن در اردوی تیم ملی دارد برنامه پیشنهادی شان را به سازمان لیگ ارائه بدهند تا برنامه ریزان کمیته مسابقات طبق همان برنامه عدالت بهتری نسبت به آنچه فعلا در نظر گرفته شده است (هر دو  تیم بطور مساوی در 4 بازی دیرتر از رقیب شان به میدان خواهند رفت) جلو بروند.
 
*این فرافکنی تراکتوری هاست یا...!؟

 

 
نکته دیگر اینکه تنور رقابت برای قهرمانی بی گمان در 5، 6 هفته پایانی داغ و داغتر می شود که سازمان لیگ باز هم با در نظر گرفتن این وضعیت این نکته را از 11 هفته زودتر در برنامه ارائه شده شان دیدند و علاوه بر این سه هفته پایانی را نیز به طور همزمان برگزار می کنند.
 
قطعا مسئولان باشگاه و تیم تراکتورسازی هم از سر دلسوزی چنین صحبت هایی را مطرح می کنند اما با بررسی دقیق برنامه رقابت های در هم پیچیده پیش رو و نظم خوبی که در تقدم و تأخر بازی های این دو تیم دیده شده شاید برخی کج اندیشان اینگونه تصور کنند که مسئولان تیم تراکتورسازی از حالا قصد فرافکنی دارند تا در صورت قهرمان نشدن تیم پرشورها، این موضوع را به عنوان بهانه ای جهت توجیه عدم قهرمانی احتمالی تراکتورسازی به خورد هواداران تیم محبوب آذری ها بدهند.


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار