اعتراض جمعی از شهروندان کردکویی به تأخیر در آسفالت خیابان‎ها

​شهروند کردکویی با اعتراض نسبت به تأخیر در آسفالت خیابان‎های کردکوی، گفت: به نظر می‎رسد آسفالت خیابان‎ها به یک ابزار سیاسی برای اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی تبدیل شده تا هر کسی با استفاده از آن به نفع خود تبلیغ کند.

آسفالت خیابان‎ها به ابزار سیاسی برای تبلیغ در شورای شهر کردکوی
به گزارش گلستان24، سیصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی امشب با حضور اعضای شورای شهر کردکوی برگزار شد.
 

 یکی از اتفاقات این جلسه حضور برخی از شهروندان کردکویی در شورای شهر برای اعتراض به تأخیر در آسفالت خیابان‎ها و کوچه‎ها بود.

 جمعی از شهروندان ساکن در برخی نقاط شهرستان کردکوی از جمله کوچه دانش 17 این شهرستان کردکوی خواستار آسفالت آن شدند و نسبت به تأخیر به وجود آمده اعتراض کردند.

یکی از شهروندان کردکویی که به نمایندگی از جمع سخن می‎گفت از اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی قانع نشد و گفت: در شهریور سال گذشته نیز نشستی در خصوص وضعیت آسفالت این کوچه داشتیم اما در آن زمان و همچنین امشب پاسخ قانع‎کننده‎ای نشنیده‎ایم.

 

وی با بیان اینکه اصل مصوبه شما و نوع اولویت‎بندی شورای اسلامی شهر کردکوی ایراد دارد، خاطرشنان کرد: شورای شهر کردکوی بدون هیچ معیاری مصوبه آسفالت خیابان‎ها را تصویب کرده است.
رمضان شعبانی با بیان اینکه شهردار فعلی می‎گوید به او ارتباطی ندارد و شورای شهر مصوبه آسفالت این خیابان را به وی تحویل نداده است، بیان کرد: در حالی که شهرداری کردکوی از ساکنان این کوچه هزینه نوسازی دریافت کرده و تراکم فروخته اما هیچ رسیدگی نسبت به این کوچه نداشته است.

شهروند کردکویی تصریح کرد: اهالی این کوچه در خصوص آسفالت با احترام به تصمیمات شورای اسلامی شهر کردکوی درخواستی نداشتند، آیا این منطقی است که به دلیل عدم مراجعه مردم خیابان مورد نظر جزو اولویت‎های آسفالت نباشد.

 

شعبانی که از پاسخ‎ها و اظهارات نسبت به ضعف مالی شهرداری قانع نشد، گفت: شهرداری از لحاظ مالی ضعیف نیست بلکه ضعف از جای دیگری نشأت می‎گیرد.

وی به انتخاب شهردار سابق کردکوی هم اشاره کرد و افزود: وقتی در انتخاب‎های خود توجه نمی‎کنیم و انسانی که ظرفیت انتخاب شدن را ندارد در جایگاه شهرداری قرار می‎گیرد قطعاً ضرر آن را باید شهروندان متحمل شوند.

 

*حواله‎های قیر شهرداری کردکوی در هاله‎ای از ابهام قرار دارد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی در این خصوص گفت: آسفالت همه خیابان‎های شهر به طور مساوی و عادلانه خواسته همه اعضای شورای اسلامی شهر است، اما آن چیزی که شهردار وقت به اعضای شورای اسلامی شهر به‎عنوان عوامل نظارتی اطلاع داده با واقعیت‎ها تطابق نداشته است.

 

فرشته ترک با بیان اینکه آسفالت 15 کوچه به‎عنوان اولویت در شورای شهر کردکوی مصوب شد، ابراز کرد: شورای اسلامی شهر کردکوی براساس تراکم، قدمت و جمعیت آسفالت کوچه‎ها را اولویت‎بندی کرده است که از 15 مورد مصوب شده هنوز 6 مسیر آسفالت نشده است.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده و مورد تأکید ما حواله‎های قیر است که در حال حاضر اثری از آن در شهرداری نیست، اضافه کرد: حواله‎های قیری که حق شهرهای 50 هزار نفر بوده است برای شهرستان کردکوی در هاله‎ای از ابهام قرار دارد و وضعیت آن توسط مراجع ذیصلاح در حال بررسی است.

ترک ادامه داد: حواله‎ها و وعده‎های شهرداری در آسفالت خیابان‎ها محقق نشد و در صورت پیدا شدن حواله‎های قیر بیش از 50 کوچه آسفالت می‎شود.

به گفته وی؛ این خیابان فاقد کاربری بوده و از نظر فنی این مکان در طرح جامعی که شهرداری ابلاغ شده قرار ندارد، در عین حال به دلیل پرداخت عوارض و صدور پروانه ساختمای باید آسفالت شود.

اما نجیب زنگی عضو دیگر شورای شهر کردکوی معتقد است حدود چهار سال است که قیر برای آسفالت خیابان‎ها نیامده است، با این وضعیت آسفالت خیابان مورد نظر جزو اولویت‎های شورای اسلامی شهر کردکوی است.

وی آسفالت را حق همه شهروندان دانست و ابراز کرد: تأخیر در آسفالت خیابان‎ها به دلیل نبود بودجه و ضعف مالی شهرداری کردکوی است.

گفتنی است؛ در پایان این نشست تصمیم گرفته شد آسفالت کوچه مورد نظر به شرط مشارکت شهروندان ساکن آن انجام شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار