ملی‎پوش پرتابگر گلستانی در گفت‎وگو با فارس:

ملی‎پوش پرتابگر گلستانی با بیان اینکه با افرادی که حجاب زنان را محدودیت می‎دانند موافق نیستم، گفت: حجاب ورزشکاران زن ایرانی ورزشکاران خارجی را شگفت‎زده می‎کند

حجاب ورزشکاران زن ایرانی ورزشکاران خارجی را شگفت‎زده می‎کند/ هنگام حضور در مسابقات با حجاب اسلامی احساس غرور می‎کنم

به گزارش گلستان 24، امینه کشیری ملی‎پوش پرتابگر اهل استان گلستان شهرستان کردکوی است.

وی رکورددار پرتاب چکش در رده جوانان و بزرگسالان است و موفق شد طی 80 روز چهار بار رکورد پرتاب چکش ایران را جابه‎جا کند.

فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب بهانه‎ای شد تا گفت‎وگوی کوتاهی را با این بانوی ورزشکار کشورمان که با حضور خود در مسابقات ملی و فراملی با حجاب اسلامی ثابت کرد که حجاب محدودکننده زنان نیست، ترتیب دهیم که در ادامه از نظر می‎گذارنید.

ملی‎پوش پرتابگر گلستانی به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اشاره و اظهار کرد: رعایت عفاف و حجاب بسیار خوب است و فواید آن علاوه‎بر فرد شامل جامعه نیز می‎شود.

امینه کشیری درباره اعتقاد برخی افراد که حجاب را مانع ابراز زیبایی و موفقیت زنان می‎دانند، گفت: حجاب محدودیت نیست و بنده با افرادی که چنین نظری دارند موافق نیستم، در واقع افرادی که حجاب را مانع موفقیت می‎دانند تفکر آنها محدودیت دارد در حالی که عفاف و حجاب برای افراد سودمند است و اگر بانوان آن را رعایت کنند بسیار هم عالی است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج حجاب در جامعه، بیان کرد: خانواده در ترویج عفاف و حجاب نقش به‎سزایی دارد از طرفی استفاده از ظرفیت رسانه‎ها به‎ویژه صدا و سیما در گسترش عفاف و حجاب در جامعه موثر است.

رکورددار پرتاب چکش ایران تصریح کرد: از اینکه به‎عنوان یک بانوی ورزشکار با حجاب اسلامی در مسابقات حاضر می‎شوم بسیار خوشحالم و احساس غرور می‎کنم.

کشیری با بیان اینکه حضور بانوان ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی در مسابقات موجب تعجب ورزشکاران خارجی  می‎شود، اذعان کرد: وقتی در مسابقات فراملی و یا مسابقاتی که از سایر کشورها حضور دارند شرکت می‎کنیم آنها تعجب می‎کنند که چگونه بانوی ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی در مسابقات شرکت می‎کند، می‎دود، پرتاب می‎کند و مقام می‎آورد.

ملی‎پوش پرتابگر گلستانی با بیان اینکه فعالیت ورزشی‎ بنده و کسب مقام در مسابقات مختلف نشان‎دهنده آن است که به‎هیچ عنوان حجاب محدودکننده و مانع مموفقیت زنان نیست، خاطرنشان کرد: می‎توان با حجاب اسلامی فعالیت کرد و موفق بود همانطور که بانوان ورزشکار مسلمان که با حجاب اسلامی در مسابقات حاضر می‎شوند موفقیت‎های بسیاری را کسب می‎کنند.

وی متذکر شد: از لحاظ توانمندی و شانس موفقیت بین یک بانوی ورزشکار مسلمان با حجاب اسلامی با بانوی ورزشکار بدون پوشش تفاوتی وجود ندارد، اگرچه رعایت عفاف و حجاب به ورزشکاران مسلمان ارزش دیگری می‎دهد.

رکورددار پرتاب چکش ایران نقش خانواده را در ترویج عفاف و حجاب پُررنگ خواند و گفت:  خانواده‎ها با روش‎های مختلف اهمیت عفاف و حجاب را به فرزندان یادآوری کنند و اجازه بدهند فرزندان خود به اهمیت حجاب پی ببرند و با اختیار و میل خود آن را انتخاب کنند.

کشیری با بیان اینکه بانوان محجبه نسبت به بانوان دارای پوشش نامناسب و بدحجاب در جامعه از امنیت بیشتری برخوردار هستند، یادآور شد: بانوانی که حجاب را رعایت نمی‎کنند و با پوشش نامناسب در جامعه حاضر می‎شوند بیشتر در معرض خطر قرار می‎گیرند و با این پوشش اجازه می‎دهند دیگران به حریم شخصی‎ آنها وارد شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار