یکی از صفات اخلاقی که طبق تعالیم و آداب اسلامی اهمیت بسیار زیادی دارد، حیا و عفت عمومی است که متاسفانه اخیرا در برخی شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام میتوان اباحه گری و اشاعه فرهنگ غرب در میان زنان و کاربران ایرانی این شبکه را به چشم می خورد.

 زنان چگونه مسخ شبکه های اجتماعی می شوند؟ + تصاویر

به گزارش گلستان 24، دنیای امروز را باید دنیای بی در و پیکر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نامید. شبکه هایی مجازی که هیچ قانونی برای فعالیت و نفوذ در جوامع و نهاد های مقدسی مثل خانواده برایش نگارش نشده است. متاسفانه در ایران نظارتی هم بر آن وجود ندارد و آزادانه هر شبکه ی اجتماعی مجازی اجازه فعالیت را دارد بدون آنکه کنترلی روی آن اعمال شود.

با توجه به رصد ی که حزب الله سایبر در صفحات اینستاگرام انجام داده، به صفحه ای بر خوردیم که بدون در نظر گرفتن اعتقادات این سرزمین با پیشینه ی کهن و آداب و رسوم مذهبی برخی کاربران ترویج و اشاعه ی فرهنگ غرب و تبلیغ اباحه گری و بی بند و باری و هنجارشکنی می نماید. این صفحه ی اینستاگرامی با سوء استفاده از فضای مجازی و با حمایت گروههای غیرمجاز توانسته است فعالیت خود را در قالب  موضوعات فرهنگی - اجتماعی بسیاری از بانوان را اغفال نموده و تصاویر آنان را در شبکه های اجتماعی منتشر کند.
باید گفت پدیده مدلینگ توسط برخی عکاسی ها ، آرایشگاه ها ، مزون ها و مدل های خانم با ترغیب برخی از زنان و دختران و الگو برداری از شبکه های غربی و ماهوره ای اقدام به عکاسی و فیلمبرداری مغایر حریم شخصیت زن و به ابتذال کشیدن آن می کنند.  

بر اساس این گزارش، تلاش برای ترویج فرهنگ اباحه گری، سست کردن و نفی شخصیت زن، تمسخر اعتقادات و ارزش های دینی، ترویج روابط خارج از قواعد اخلاقی، انتشار تصاویر خصوصی، سو استفاده از دختران برای مطالب غیراخلاقی و ضد دینی در قالب انتشار تصاویر زنان بی حجاب، را می توان از تخلفات این گروه معرفی کرد.

خاطر نشان می سازد، مدیران این مزون ها با انتشار عکس های مدلینگ، عروس و دادماد، بصورت عکاسی زیر زمینی و یا در استودیو عکاسی، کاربران را برای تبلیغ و جلب مشتری به واحدهای صنفی مزون عروس و آرایشگاه زنانه ارسال کرده و یا این تصاویر و فیلم ها را در سایت ها و شبکه های اجتماعی اینستاگرام منتشر می نمایند.

مزون ها در یکی از شبکه های اجتماعی غیرمجاز و تعیین جایزه برای نفرات اول تا سوم ، کاربران عضو این شبکه ها را به مدل شدن و گرفتن عکس های غیر اخلاقی و بارگذاری آن در پروفایل خود ترغیب می کنند.

زنان حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی مجازی دارند که این امر باعث شده تا شبکه های فساد تلاش زیادی برای استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای شناسایی سوژه ها و به گمراهی کشاندن و سو استفاده از افراد ناآگاه کنند.

در اصل اگر بخواهیم با یک نگاه جامع به این مقوله مهم بی اندیشیم  ، متوجه خواهیم شد که این صفت دو گونه تاثیر دارد. اولین اثر آن بر وجود اشخاص است که حفظ حریم و آرامش خاطر آن ها را در پی خواهد داشت. دومین اثر گذاری این مهم بر جامعه و اطرافیانی است که شخص  با آن ها ارتباط دارد. به بیانی دیگر اگر حیا کم رنگ شود، شاهد رفتارهای خارج از هنجار های دینی و عرفی خواهیم بود.

امام حسن عسگری (علیه السلام) در بیانی گهر بار می فرمایند : آن کس که از روی مردم خجالت نمی کشد از خداوند نیز شرم نخواهد کرد.1

 

لازم به یادآوریست که رابطه مستقیمی بین حیای با مخلوق و خالق وجود دارد. لذا حضرت در این بیان نورانی تصریح می کنند که اگر حیا از جامعه زدوده شود به طور ناخودآگاه اشخاص نسبت به خدا و فرامین دینی بی تفاوت خواهند شد.این نکته ظریف را دشمنان اسلام و شیعه بسیار دقیق و موشکافانه متوجه شده اندو همیشه مترصد موقعیتی بوده اند تا بتوانند با قبح شکنی و قداست زدایی به اسم روشنفکری و مدرنیته ، به جامعه اسلامی ضربه وارد نمایند.آن ها دقیق می دانند که اگر مردم مسلمان را نسبت به دستورات  دینی خود بی تفاوت نمایند ، به مقصود خود که ترویج فرهنگ ابتذال می باشد به راحتی خواهند رسید. اما نکته مهم تری که می شود به آن اشاره کرد این است که ، وقتی بحث حیا و شرم پیش می آید ناخود آگاه اذهان به سمت زنان جامعه معطوف می شود.

چرا که حیا در زنان نمود ظاهری بیشتری خواهد داشت.جالب است بدانیم که دشمن نیز روی همین مقوله بسیار در حال تلاش و فعالیت می باشد. از همین روی سعی می کند تا با زیبا جلوه دادن فرهنگ اباحه گری و برهنگی، این قشر از جامعه را به سمت ابتذال و گمراهی بکشد. یکی از ابزارهایی که دشمن بسیار از آن استفاده می نماید و به تعبیری مهم ترین وسیله او می باشد شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی است.اشتراک گذاری عکس های تهییج کننده در این فضاها موجب دعوت غیر مستقیم مخاطب به سمت این نوع تفکر و زندگی می شود و توهم عقب نبودن از جامعه موجب می شود تا فرد عکس های شخصی خود را در صفحات مختلف اینترنتی ، در معرض دید همگان قرار دهد.
 




 

با توجه به یادداشت هجوم مانکن ها که توسط حزب الله سایبر در سال گذشته به مخاطبان محترم ارائه شد، اخیرا  فعالیت هایی را در کشور مشاهده می کنیم که با برگزاری شو ها و جلسات مد و لباس سعی بر ترویج فرهنگ غلط غربی دارند. 

در پی تماس تلفنی حزب الله سایبر با یکی از این مراکز ، شیوه کار این مراکز این گونه می باشد که هر سه ماه یک بار این جلسات را برگزار می کنند و نکته جالب توجه این است که گاها مکان مشخصی هم برای برگزاری این جلسات ندارند. همچنین یکی از کارمندان این مزون اذعان داشت که غالبا مدل هایی که در عکس های فضای مجازی مشاهده می شود خود آن ها هستند. همچنین این مراکز به بهانه جذب مدل، عکس های شخصی و خصوصی افراد را از طریق شبکه های اجتماعی دریافت می کنند که این خود شکستن حریم شخصی افراد است.

حال چه تضمینی وجود دارد که از این عکس ها سوء استفاده نشود؟ مسئله ایی که بسیار حائز اهمیت است، اینکه؛ غالبا هزینه این نوع پوشش ها بسیار زیاد بوده و کمترین مبلغ آن زیر 500هزار تومان نیست.



اما سوال اصلی این است که در این کوران تهاجم فرهنگی وسیع غرب علیه حیا و عفت زنان جامعه اسلامی ، نقش دستگاه های ذی ربط مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟ آیا فعالیت اینگونه مراکز که علنا سعی بر ترویج فرهنگ ابتذال دارند نباید تحت نظر باشد؟در کشوری که جهت تشکیل حکومت اسلامی در آن هزارن هزار جوان فدا گشته اند تا پرچم اسلام و انقلاب به اهتزاز در آید ، فعالیت این گونه مراکز که مخالف دستورات شرع مقدس می باشد ، چه معنایی دارد؟

 

 

ان شاءالله با جلوگیری از فعالیت این مراکز شاهد توقف فرهنگ اباحه گری باشیم.

1.کتاب بحارالانوار ، جلد 17 ، صفحه 218

حزب الله سایبر

ارسال نظر

آخرین اخبار