دبیرفدراسیون:

دبیر فدراسیون ورزش های رزمی گفت: از سوی شورای ساماندهی ورزش های رزمی 105 سبک با مجوز در کشور فعالیت دارند.

105 سبک رزمی با مجوز در کشور فعالیت دارند

به گزارش گلستان 24؛فرهنگ شادنیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان افزود: این سبک های رزمی در قالب انجمن، کمیته و گروه در زیر مجموعه فدراسیون فعالیت می کنند و برخی از همین سبک ها با توجه به وجود فدراسیون های آسیائی به عنوان تیم های ملی کشور هستند.
وی عنوان کرد: علاقمندان به فعالیت در رشته ها و سبک های رزمی می توانند با مراجعه به سایت فدراسیون، از سبک های دارای مجوز و معتبر مطلع شده و اقدام به فعالیت نمایند.
به گفته وی؛ هر روز به علت فعالیت سبک های مختلف و اسم های غیراصولی و غیرمجاز، شاهد دریافت شکایات و گزارشات مردمی و سوء استفاده های مختلف هستیم که بیشتر وقت فدراسیون برای پیگیری و حل این مشکلات و معضلات گرفته می شود.
شادنیا گفت: برخی از سبک ها که امروزه در قالب انجمن فعالیت می کنند و بازی های آسیائی رسمی و تیم ملی دارند، باید از وزارت ورزش و جوانان بودجه بگیرند، زیرا فدراسیون ها تشکل های غیردولتی بوده که باید بودجه های خود را از طریق جذب حامیان مالی تامین کنند.
دبیر فدراسیون ورزش های رزمی کشور افزود: از سوی دیگر نباید تنها به بودجه های اختصاصی از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای اعزام به رقابت های مختلف اکتفا شود زیرا مبلغ تخصیصی اندک است و کفاف بسیاری از نیازها را نمی دهد.
وی در خصوص برنامه های ارائه شده از سوی انجمن پنچاک سیلات ایران برای آمادگی بیشتر تیم ملی به منظور حضور در بازی های آسیائی 2018 جاکارتا، گفت: بعد از فراخوان نفرات مدنظر کادر فنی تیم ملی، فدراسیون ورزش های رزمی هماهنگی های لازم را برای برگزاری اردو با انجمن مربوطه انجام می دهد.
شادنیا تصریح کرد: امید به کسب مدال در بازی های 2018 جاکارتا توسط رزمی کاران این سبک داریم و تلاش می شود که بهترین امکانات را در بخش های مختلف در اختیار اردونشینان تا رقابت های آسیایی قرار دهیم.
وی با اشاره به المپیکی شدن سبک 'موتای' و برگزاری رقابت های پنجاک سیلات در گرگان اضافه کرد: گلستان در کنار فعالیت خوب و درخشان سبک 'پنچاک سیلات' در سبک 'موتای' نیز درخشش خوبی دارد و امید است با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در این استان و وجود استعدادهای نهفته جوانان و علاقمندان به رشته های رزمی، شاهد درخشش بیشتر سبک های رزمی در گلستان و سطوح داخلی و بین المللی باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار