طوفان امید ها در برابر دیدگان 80 هزار افغانی

تیم ملی امید ایران با برتری قاطع 6 بر صفر برابر امید افغانستان به مرحله بعدی مقدماتی المپیک ریو 2016 راه یافت.

برد قاطع تیم امید ایران برابر امید افغانستان
به گزارش گلستان 24 ، از استادیوم آزادی در استقبالی بی شمار از سوی تماشاگران امید های افغانستان بیش از 70 هزار نفر از تیمشان در بازی مقابل ایران حمایت کرده اند که این رقم برای تیم افغانستان آن هم در یک بازی خارج از خانه اتفاقی ویژه به شمار می رود.

تیم های امید ایران و افغانستان
یکشنبه 09/01/94 ورزشگاه آزادی

داوران: تنتاشف ایلیز، کماخا، منصور کازیموف، زامیربک

تیم امید ایران:
محمدرضا اخباری، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش(62 بهنام برزای)، سردار آزمون، شاهین ثاقبی، احمد نورالهی(46 علیرضا نقی زاده)، میلاد کمندانی، حسین فاضلی، میلاد محمدی، علی عبدالله‌زاده(59 احسان پهلوان)
سرمربی: محمد خاکپور
 
تیم امید افغانستان:
نوید نادم، سید محمد،صمیم کوهستانی، محمد انور، پرویز کاظمی، معروف، فرید حکیمی، حمیدالله حاجی عبدالله، روح الله اقبال زاده، صفی الله عزیزی(55 عبدالرئوف)، مسعود عبدالسعید( 43 عبدالمنان)

شرح گل:
 1-0
(ایران) : پاس عمقی شاهین ثاقبی را سردار آزمون در دقیقه 12 به یک ضربه دقیقه وارد دروازه افغانستان کرد تا کمی فشار تماشاگران حریف از روی تیم امید کم شود.
2-0 (ایران) : روی ضربه کرنر ارسالی میلاد محمدی که به شکل پاس کوتاه صورت گرفت توپ به مدافع پیش تاخته امید های ایران رسید و محمد حسین مرادمند با ضربه سر در دقیقه 24 دروازه افغانستان را برای بار دوم دوم باز کرد.
3-0 (ایران) : فرار علی عبدالله زاده از سمت راست محوطه جریمه افغانستان و پاس به بیرون او باعث شد تا میلاد کمندانی گل سوم ایران را در دقیقه 28 با یک بغل پای دقیق به ثمر برساند.
4-0 (ایران) : در حالی علیرضا جهانبخش میرفت تا با دروازه بان تک به تک شود مدافع افغانستان روی او مرتکب خطا شد و این خطا منجر به زدن ضربه ایستگاهی توسط ملی پوشان ما شد که در این صحنه علیرضا جهانبخش که پشت توپ ایستاده بود، تنها با یک ضربه و شوت مستقیم آن را وارد دروازه حریف کرد.
5-0 (ایران): سانتر علیرضا جهانبخش را روزبه چشمی با ضربه سری دقیق در دقیقه 61 وارد دروازه افغانستان کرد تا لحظه به لحظه شکست افغانستان سنگین تر شود.
6-0 (ایران): سردار آزمون، برای دومین بار در این بازی اقدام گلزنی کرد و فرصت طلبی وی شمار گلهای تیم‌ملی را در این بازی به شش رساند.
 
 
گزارش بازی:
امروز بازی دو تیم امیدهای ایران و افغانستان در حالی انجام  شد که حدود هشتاد هزار هوادار افغانستانی در ورزشگاه آزادی برای حمایت از تیم امید کشورشان جمع شده بودند و این شاید تنها اسلحه افغانستانی ها برای مقابله با تیم پر مهره ایران بود.
محمد خاکپور باز هم برای این بازی تیم امید را با تغییراتی به میدان فرستاد که تمامی مهره های خود را مورد آزمایش قرار دهد. این تغییرات که قالبا در دفاع تیم امید صورت پذیرفته بود در شرایطی انجام شد که افغانستانی ها از قدرت کافی برای رسیدن به دروازه ایران بهره مند نبودند. در این بازی ملی‌پوشان ایران چهاربار در نیمه اول توانستند دروازه حریف خود را باز کنند و این اتفاق دو بار نیز در نیمه دوم به وقوع پیوست. سردار آزمون و علیرضا جهانبخش که از جمع بزرگسالان به این تیم پیوسته بودند توانستند سه بار دروازه حریف را باز کنند، ضمن آن که آزمون در این بازی موقعیت های دیگری نیز داشت که می‌ توانست شمار گل های زده ایران را بالاتر ببرد.
سردار آزمون دو بار، علیرضا جهانبخش، روزبه چشمی، میلاد کمندانی و محمد مرادمند زننده گل های ایران در این بازی بودند تا تیم ایران در بازی آخر خود در مرحله مقدماتی، با خیال راحت تری در مقابل عربستانی ها قرار بگیرند، چرا که در آن بازی تیم ایران با یک تساوی هم می‌ تواند به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد مسابقات شود. این پیروزی، پرگل ترین برد تیم امید در این دوره از رقابت ها بود که در مقابل چشمان هشتاد هزار هوادار افغانستانی مهمان به وقوع پیوست.
 ایران اکنون با 9 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد و افغانستانی ها نیز با چهار امتیاز امیدی برای دوم شدن نیز نخواهند داشت.

اتفاق ویژه:
بعد از مدت ها پرتماشاگر شدن ورزشگاه آزادی توسط یک تیم مهمان انجام گرفت. حضور پرتعداد و عجیب و غریب نزدیک به هشتاد هزار تماشاگر افغانستانی در این بازی ویژه ترین اتفاق ممکن بود. این مسئله در حالی به وقوع پیوست که در ماههای اخیر، ورزشگاه آزادی برای بازی های تیم های بزرگ پایتخت، به سختی به بیشتر از پانزده هزار تماشاگر را در خود جای می‌ داد.

 
بهترین بازیکن:
تیم ایران در این بازی، علاوه بر گل هایی که به ثمر رساند، موقعیت های زیادی داشت که توسط بازیکنان متعددی خلق شد. شاید بتوان برای انتخاب بهترین بازیکن زمین از عناصر هجومی تیم ایران نام برد، از علیرضا جهانبخش که با تجربه بازی های اروپایی کلاس بازی خود را بالا برده است و یک پاس گل و یک گل حاصل حضور او در این بازی بود، سردار آزمون که اگر دقت بیشتری داشت می‌ توانست گل های دیگری نیز برای تیم به ثمر برساند، مرادمند که خود را به عنوان یک مدافع گلزن به جامعه فوتبال معرفی کرده است. میلاد کمندانی و روزبه چشمی نیز در بازی امروز توانستند روز موفقی را پشت سر بگذارند.
 


دقایق حساس:
دقیقه 9 : سانتر علیرضا جهانبخش را سردار آزمون با ضربه سر و با بی دقتی به بیرون زد.
دقیقه 11 : سانتر علیرضا جهانبخش را فاضلی با ضربه سر به بیرون دروازه زد.
دقیقه 16 : شوت حسین فاضلی از پشت محوطه جریمه را دروازه بان با کف دست دفع کرد و در ادامه توپ به تیر دروازه برخورد کرد.
دقیق 49: شوت انور بازیکن افغانستان از بالای دروازه اخباری به بیرون رفت و این موقعیت نه چندان حساس باعث شادی تماشاگران افغانستانی شد.
دقیقه 57: شوت علیرضا جهانبخش که از پشت محوطه جریمه زده شد با اختلاف کمی از کنار دروازه افغانستان به بیرون رفت.
دقیقه 58:  توپ ارسالی از پشت محوطه جریمه به آزمون رسید و ضربه سر او از بالای دروازه حاجی عبدالله به بیرون رفت.
دقیقه 65:  پاس تند و تیز بهنام برزای به آزمون و ثاقبی که جلوی دروازه افغانستان حضور داشتند نرسید و از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه 75: ضربه استگاهی میلاد کمندانی به بهنام برزای در محوطه جریمه رسید  اما ضربه سر این بازیکن بی حاصل ماند و بدین ترتیب همکاری دو  بازیکن از  تیم سرخابی های ثمری نداشت.

امیدایران

حاشیه بازی
*با شروع بازی و قبل از اینکه حتی یک دقیقه از آن بگذرد سردار آزمون دو موقعیت به دست آورد که در دومین موقعیت او با دروازبان  تک به تک شد اما تبدیل به گل نشدند، باید دید تا پایان بازی آزمونی که تمام چشم ها به سمت اوست پایش  به گلزنی باز می شود یا خیر.
*افغانستانی های مقیم ایران استقبال شدیدی از بازی تیم امید کشورشان با امید های ایران کردند و تیمشان را در آزادی تنها نگذاشتند.
*سردار آزمون از سه بازی ای که برای تیم ملی امید به میدان رفته موفق به زدن سه گل شده است، او که در این دیدار در همین دقایق کوتاه موقعیت های زیادی به دست آورد توانست یکی از آن ها را تبدیل به گل کند و بدین ترتیب او زننده تک گل امید های ایران تا اینجای است.
*محمدحسین مرادمند، که در دوبازی اخیر از روی نیمکت بازی ها را دنبال می‌ کرده در اولین بازی که برای امیدها به میدان رفت موفق به گلزنی شد. این مدافع پیش تاخته توانایی گلزنی بالایی دارد که در تیم امید و سپاهان این قضیه را ثابت کرده است.
*کاپیتان اول تیم‌ملی امید، در بازی قبلی و این دیدار، نیمکت نشین بوده است. بهنام برزای که یکی از شانس های اصلی امیدها در امر گلزنی است با نظر خاکپور، در این دو بازی در ترکیب ثابت قرار نگرفته است.
*اولین تعویض تیم افغانستان، زودهنگام و در دقیقه 41 صورت گرفت تا از دریافت گل های بیشتر جلوگیری کند.
*سردار آزمون که اولین گل این دیدار را به ثمر رساند می توانست در دقایق مختلف نیمه اول چندین بار دیگر دروازه افغانستان را باز کند اما کم دقتی اش در زدن ضربات آخر از این امر جلوگیری  کرد.
*یک بازیکن لیگ یکی از تیم صنعت نفت  آبادان در میان چندین بازیکن لیگ برتری تیم ملی امید در ترکیب ثابت قرار دارد،علی عبدالله زاده همچنین عملکرد موثری در این دیدار از خود نشان داده است.
*دومین تعویض ایران در شرایطی صورت گرفت که علی عبداله زاده مصدوم شد و جای خود را به احسان پهلوان داد.
*تعویض سوم ایران، تعویض دو کاپیتان تیم بود. جهانبخش در حالی از زمین بازی بیرون رفت که بهنام برزای کاپیتان اول تیم‌ملی امید به جای وی وارد بازی شد.
*کمترین موقعیت بازیکنان تیم افغانستان باعث به وجد آمدن هواداران این تیم می‌ شود.
جهانبخش که با برزای تعویض شد و اکنون روی نیمکت نشسته روی پای خود یخ گذاشته است اما مصدومیت او زیاد جدی به نظر نمی رسد.

ارسال نظر

آخرین اخبار