تیم فوتبال دارایی گز شهرستان بندرگز با صعود به مرحله پلی آف لیگ دسته سوم فوتبال، امید ورزش گلستان را به ظهور تیمی در سطوح بالای کشور بدون خرید امتیاز بیشتر کرد.

دارایی گز قطب جدید فوتبال گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛پیش از این فوتبال گلستان به جز تیم اتکا که با خرید امتیاز در لیگ دسته اول کشور بازی کرد و پس از چند سال برای همیشه به تاریخ پیوست، تیم دیگری در فوتبال کشور نداشت.
برخلاف مشکلات تیمداری، فوتبالیست های گلستانی در سال های اخیر آرام آرام در حال ترقی بوده و نامی برای خود در فوتبال ایران و آسیا دست و پا کرده اند.
به جز سردار آزمون که یکی از ستاره های سال های اخیر فوتبال ایران و پای ثابت لیست کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی است، احمد نوراللهی هافبک پرسپولیس، آرمین سهرابیان مدافع استقلال، عزت الله پورقاز مدافع سپاهان، رضا اسدی هافبک سایپا، وفا هخامنش مدافع صنعت نفت آبادان و چند بازیکن دیگر، گلستانی هایی هستند که برای اعتلای ورزش استان و رسیدن به مدارج و افتخارات بیشتر تلاش می کنند. 
به جز نسل کنونی، از عبدالجلیل گل چشمه آقای گل فوتبال ایران، صلاح الدین اونق دروازه بان تیم ملی، نساجی و ابومسلم، اصغر محمودی مربی نامدار رده های سنی پایه و کاشف سردار آزمون، اکبر میثاقیان بازیکن گنبدی استقلال تهران، ملوان و ابومسلم و حاتم بک پور داور نامدار لیگ آزادگان می توان به عنوان شناخته شده ترین فوتبالیست ها و تلاشگران این رشته پرطرفدار گلستان در سال های گذشته نام برد.
با وجود این ظرفیت ها، استعدادها و نسل پرامید ،اما فوتبال گلستان سال ها است تیمی در سطح اول کشور ندارد و خاطره حضور اتکا در لیگ دسته اول به دلیل نحوه ورود آن به جدول مسابقات و پرداخت پول برای خرید امتیاز برای مردم استان شیرین و جذاب نیست.
فوتبال دوستان گلستان می خواهند به جای خرید امتیاز، تیم های استان با گذراندن مراحل به سطح اول فوتبال کشور برسند که در آن صورت شیرینی جدال با تیم ها برایشان تماشایی تر خواهد بود. 
کاری که تراکتور سازی تبریز و نساجی مازندران انجام دادند و با وجود برخورداری از تمکن مالی فراوان، امتیاز نخریدند و به جای آن سال ها جنگیدند تا توانستند راهی لیگ برتر شوند. 
از طرف دیگر، تجربه انتقال امتیاز تیم ها، شکست خورده و بی ثمر است که تنها نتیجه آن نابودی همیشگی تیم است، بلایی که بر سر تیم پاس آمد و آخرین قهرمان ایرانی باشگاه های آسیا را پس از انتقال غیرکارشناسی به همدان برای همیشه به خزان تاریخ سپرد.
اما در گلستان و با وجود تجربه ناموفق اتکا قرار بود بار دیگر این انتقال انجام شود که با وجود پیگیری مسوولان ارشد استان، این اتفاق صورت نگرفت و حالا همه چشم های فوتبال دوستان گلستانی به تیم دارایی گز است. 
تیمی که با شایستگی قهرمان مرحله اول لیگ دسته سوم شد و حالا قرار است در پلی آف و برای به دست آوردن جواز صعود به لیگ دسته دوم به مصاف رقبا برود. 
رقابت های این مرحله از هشتم دی ماه آغاز می شود. 
تیم دارایی گز درمرحله اول با 7 برد 3 مساوی و 2 باخت با زدن 12 گل و 12 گل خورده به عنوان نخست این گروه دست یافت.
دارایی گز، شهرداری فریدونکنار، آلتون تهران، مقاومت نوین تهران، ستاره کاسپین بابل، مقاومت البرز، نزاجا بیرجند، پارک آبی مشهد، آریا مهدی شهر، شاه جهان اسفراین، سهند تهران، میهن مشهد و پاس مشهد سیزده تیم حاضر در این گروه بودند.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار