بخشدار مرکزی مینودشت با اشاره به تهیه زمین توسط دولت برای آسیب‌دیدگان سیل و رانش اخیر، گفت: بیش از 7/5 هکتار زمین ایمن برای ساخت منزل به کسانی که منزل آنها دچار تخریب شده، تحویل شده است.

واگذاری زمین به آسیب‌دیدگان رانش زمین در مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا قره‌جانلو امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه سیلاب ابتدای سال جاری در شهرستان مینودشت بیشتر به شکل رانش زمین خودنمایی کرد، افزود: متاسفانه شهرستان مینودشت در این حوادث غیرمترقبه آسیب‌های بسیار زیادی را دریافت کرد که عمده این آسیب‌ها نیز در بخش مرکزی شهرستان بوده است.

* تخریب 188 منزل مسکونی در رانش

وی با بیان اینکه در بخش مرکزی شهرستان مینودشت بالغ بر 188 منزل در رانش‌های اخیر تخریب شده است، خاطرنشان کرد: از این میان تعداد 104 منزل به صورت 100 درصد تخریبی بوده است و تعداد 84 واحد مسکونی نیز بین 10 تا 90 درصد دچار تخریب شده‌اند.

بخشدار مرکزی شهرستان مینودشت با تاکید بر اینکه برای تمامی واحدهای مسکونی که به طور کامل تخریب شده‌اند زمین ایمن جایگزین تهیه کرده‌ایم، ادامه داد: برای این دسته از منازل مسکونی بالغ بر 5/7 هکتار زمین از اراضی را به مناطق مسکونی در بخش‌های مختلف الحاق کرده‌ایم.

قره‌جانلو با اشاره به اینکه بخشی از مردم نیز که خود دارای زمین ایمن برای ساخت بوده‌اند با دریافت تسهیلات در دو بخش بلاعوض و کم‌بهره کار ساخت منزل را شروع کرده‌اند، تصریح کرد: این منازل در مرحله پایان فونداسیون و آغاز کار ستون‌گذاری و تیرریزی هستند.

وی با بیان اینکه تفاوت بین کسانی که خود زمین برای سخت در منطقه ایمن داشته و کسانی که زمین از دولت دریافت می‌کنند در میزان و نوع تسهیلاتی است که به آنها ارائه می‌شود، گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از تبعیض جلوگیری کرده و به صورت عادلانه بتوانیم به رفع مشکلات مردم بپردازیم.

* 40 بازدید میدانی فرماندار و بخشدار از مناطق سیل‌زده

بخشدار مرکزی شهرستان مینودشت با تاکید بر اینکه زمین‌های منازل تخریب شده که در منطقه غیر ایمن قرار دارند نیز در اختیار ما قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: در این زمین‌ها نیز تلاش می‌کنیم با کاشت درخت و ایجاد باغ، ارزش افزوده ایجاد کنیم.

قره‌جانلو از حضور بیش از 40 مرتبه‌ای خود و فرماندار مینودشت در مناطق سیل‌زده و دچار رانش شده در طی ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: به صورت جدی و تمام وقت پیگیر اجرای طرح بازسازی این مناطق و رفع مشکلات مردم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که منازل آنها در سیل و رانش اخیر دچار آسیب شده است نیز زمین‌های ایمن خود را دریافت کرده‌اند، افزود: الحمدالله با ارائه تسهیلات لازم به این عزیزان مراحل ساخت منازل مسکونی در این زمین‌ها نیز آغاز شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار