سید علی طاهری، در مصاحبه با گلستان24؛

به نظر من این طرح یک طرح حداقلی است. انشاالله که بتوانیم با این طرح از حقوق ملت ایران دفاع کنیم.

طرح "الزام دولت به حقوق هسته ای" یک طرح حداقلی است

سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، در مصاحبه با گلستان 24، درباره طرح "الزام دولت به حقوق هسته ای" می گوید: این طرح حقوق حداقلی را در این شرایط برای ملت ایران تضمین خواهد کرد. حفظ حق تحقیق و توسعه صنعت هسته ای در این طرح تاکید شده است و باید محیا شود. این مورد نقطه مقابل خواسته دشمن است که برچیده شدن تحقیقات و صنعت هسته ای ماست.

طاهری با اشاره به این که مورد دیگر در این طرح نیز موضوع همزمانی لغو تحریم ها با اجرای تعهدات است، می گوید:  همان مطلبی که مقام معظم رهبری یکی دو روز قبل به آن تاکید کردند. باید یک همزمانی متناظر بین اجرای تعهدات توسط ایران و لغو تحریم ها وجود داشته باشد. در حالی که گفته شده بود ، ایران باید تعهداتش را انجام دهد و بعد از راستی آزمایی آژانس هسته ای، تحریم ها تعلیق می شود. ما تاکید کردیم که تعلیق نباشد و تحریم ها باید لغو شوند و ثانیا باید اجرای تعهدات با لغو تحریم ها متناظر و همزمان باشد.

سی علی طاهری طرح الزام دولت به حقوق هسته ای

نماینده مردم گرگان و آق قلا، مورد دیگر این طرح را ممنوعیت بازرسی های غیر متعارف نا می بر و می گوید: در این طرح ذکر شده است که بازرسی ها باید در حد متعارفی باشد که در همه دنیا اعمال می شود و به هیچ وجه نباید بازرسی ها فراتر از آن به مراکز نظامی و غیر هسته ای  کشانده شود.

سید علی طاهری درباره تبصره این طرح نیز می گوید: تبصره این طرح هم این است که مذاکرات با همه جزئیات آن باید در اطلاع مجلس شورای اسلامی برسد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی میگوید: به نظر بنده این طرح یک طرح حداقلی است. انشالله بتوانیم با این طرح از حقوق ملت مان دفاع کنیم.

ارسال نظر

  • زهرا
    0

    ای کاش حداکثری را تصویب میکردین

    همه چی را میدن و حداقلی را میگیرن

آخرین اخبار