محمد اسماعیلی، در پاسخ به سوالات گلستان24:

عده ای در داخل با تعویض بعضی از واژه ها از جمله توافق نهایی بجای بیانیه می خواهند از تیم مذاکره کننده حمایت کنند.

بازی با کلمات در داخل، بیانیه یا توافق نهایی/درک متقابل، علت اصلی شعار امسال

محمد اسماعیلی، دبیر کانون جوانان منطقه فندرسک و فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، در باره موضوع مذاکرات 1+5 و گروه مذاکره کننده ایرانی در سوئیس می گوید: در خصوص مذاکرات باید گفت که ما با خود مذاکره هیچ مشکلی نداریم اما چه مذاکره ای و چه توافقی. این مهم تر هست. با شناختی که ملت ایران از غرب دارد به خوبی می دانیم که آنان به دنبال توافق خوب نیستند و به دنبال زورگویی هستند. اما به فرموده حضرت آقا آن ها به مذاکره با کشور ما نیاز دارند  تا این را به عنوان یک امتیاز در حزب خود ثبت کنند.

وی درخصوص تیم مذاکره کننده هسته ای ما در سوئیس نیز می گوید: ما به این تیم اعتماد داریم و انصافا هم در این مدت تمام تلاش خودشان را برای حفظ عزت مردم کشور کرده اند. البته در بعضی از نقطه ها نیز اشکالاتی وجود دارد که وظیفه ما انتقاد دلسوزانه است. اما نکته مهمتر این است که عده ای در داخل با تعویض بعضی از واژه ها از جمله توافق نهایی بجای بیانیه می خواهند از تیم مذاکره کننده حمایت کنند و امتیازی را به نفع خود ثبت کنند که این اشتباه است.

مذارکات

محمد اسماعیلی در تعریف معنای شعار ملت و دولت، همدلی و همزبانی می گوید: معنی اصلی این شعار درک متقابل و همکاری بین دولت و ملت و ملت و دولت است.

 

وی معتقد است که نامگذاری سال 94 چندین هدف دارد. در بعد سیاسی حضرت آقا با دید بسیار باز و وسیعی که دارند از سال 88 و فتنه آن سال، خبر از فتنه ای بزرگتر را داده بودند. اتفاقاتی که در بعد از انتخابات سال 92 رخ داد و تنش های بسیار عمیق سیاسی و انتقادات تند علیه دولت می رفت که کم کم کشور را به سوی چند قطبی شدن ببرد و حضرت آقا با نامگذاری امسال از فتنه ای بزرگتر جلوگیری کردند.

 

اسماعیلی ادامه می دهد: در بعد اجتماعی هم وقتی به عقبه تاریخی انقلاب نگاه می اندازیم می بینیم هرجا دولت ها با تهدیدی مواجه بوده اند این ملت بوده است که با حضور به موقع در میدان جلوی هر تهدیدی را گرفته است.

وی همچنین درباره بعد اقتصادی این نامگذاری را می گوید: وقتی به نامگذاری سال های گذشته حضرت آقا نگاهی می اندازیم می بینیم که ایشان مدام ملت را دعوت به دوری از اصراف ، اصلاح الگوی مصرف و تشویق به مصرف کالاهای داخلی نموده اند و این بدان معناست که باتوجه به تحولات اقتصادی از جمله کاهش قیمت نفت و غیره مردم می بایست به کمک دولت بیایند و به اقتصاد مقاومتی دولت کمک کنند. دولت نیز باید در این زمینه به مردم کمک کند و به خواسته های مردم احترام بگذارد.

اسماعیلی یکی از راه های تحقق این شعار را این می داند که آن را شعار ندانیم بلکه نقطه هدف بدانیم و رسیدن به این نقطه هدف جز با اعتماد دولت به ملت و اعتماد ملت به دولت در سایه همدلی و همزبانی شکل نخواهد گرفت.

محمد اسماعیلی

دبیر کانون جوانان منطقه فندرسک، انتقاد های تند و غیرکارشناسانه که در آن صرفا دیدگاه حزبی مطرح باشد نه ملی را یکی از موضوعاتی می داند که بشدت باید از آن دوری کرد. وی همچنین معتقد است دولت باید در تمام امور ملت را غربیه نداند و به بیان صریح واقعیت ها بپردازد تا در ملت اعتماد سازی کند.

وی با بیان این که وظیفه ما زمانی عملی می شود که دولت هم به وظیفه خودش در قبال ما عمل کند، می گوید:  وظیفه ما در مرتبه اول حفظ آرامش سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی کشور است و بعد از آن نقد های دلسوزانه با ارائه بهترین راهکار ها به دولت است و وظیفه دولت نیز پذیرش نقد های دلسوازنه است. اگر این اتفاق رخ بدهد ملت خودش را در دولت سهیم می داند و دولت نیز خودش را در ملت.

ارسال نظر

  • بعضیا
    0

    برای کلاه گشادی که سر ایران و ایرانی رفت به همه مردم با عزت ایرانی تسلیت می گم.

  • جواد
    0

    برخلاف نظر رهبرانقلاب توافق دو مرحله ایی شد...
    بر خلاف نظر رهبرانقلاب رفع تحریم‌ها جزو نتیجه مذاکرات شد؛ نه موضوعات مذاکرات
    بر خلاف نظر رهبرانقلاب تصمیمات ایران در مذاکرات هسته‌ای بازگشت‌ناپذیر شد

آخرین اخبار