سید علی طاهری، در مصاحبه با گلستان24؛

قطعا این رفتار، رفتار بسیار نامطلوبی بود که از طرف آقای دکتر لاریجانی رقم زده شد. امیدواریم این یک بدعت در طرح ها و لوایحی که آقایان به آن نگاه سیاسی دارند نشود که این گونه با نمایندگان برخورد شده و حق مسلم آنان ضایع شود.

حق نمایندگان و کمیسیون ها ضایع شد/ رفتار دکتر لاریجانی نامطلوب بود/ امیدواریم این رفتار بدعت نشود

حجت الاسلام و المسلمین، سید علی طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، درباره تصویب 20 دقیقه ای طرح جزئیات برجام در مجلس شورای اسلامی و حاشیه های آن می گوید: اتفاقی که دیروز افتاد، اتفاقی بود که قطعأ خلاف آیین نامه بود. پیشنهاد های زیادی مطرح بود که به هیچ وجه فرصت ارائه آن داده نشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این جلسه فقط دو پیشنهاد مطرح شد و رای گیری انجام شد، می گوید: بیش از صد پیشنهاد مطرح شده که برخی از آن ها رنگ و بوی سیاسی هم نداشت که آقایان نگران آن باشند، مطرح نشد. مثلا کمیسیون فرهنگی پیشنهادی را مطرح کرده بود مبنی بر این که برجام ممکن است یک سری عواقب فرهنگی برای کشور داشته باشد و ما انتظار داریم دولت حتما پیوست فرهنگی آن را آماده کند. اما حتی به این گونه پیشنهاد ها اجازه طرح داده نشد.

سید علی طاهری برجام لاریجانی

وی با اعتقاد به این که حق نمایندگان و کمیسیون ها ضایع شده است، می گوید: قطعا این رفتار، رفتار بسیار نامطلوبی بود که از طرف آقای دکتر لاریجانی رقم زده شد. امیدواریم این یک بدعت در طرح ها و لوایحی که آقایان به آن نگاه سیاسی دارند نشود که این گونه با نمایندگان برخورد شده و حق مسلم آنان ضایع شود.

 

 

سید علی طاهری برجام لاریجانی

 

( بسم الله الرحمن الرحیم

«الذین یبلغون رسالات الله ویخشونه ولا یخشون الا احدأ الا الله»

همکاران محترم و معزز، نمایندگان ملت شریف ایران اسلامی

سلام علیکم. با احترام

ما روحانیون امضا کننده این بیانیه نکات ذیل را به استحضارتان میرسانیم:

1. این طرح بر خلاف قانون اساسی است (اصول 77 و 125)

2. این طرح مخالف نظرات علنی مقام معظم رهبری است و ما نمی توانیم با سر افراشته از تصویب آن دفاع کنیم.

3. دولت محترم باید در خصوص برجام، لایحه به مجلس ارائه کند.

4. این طرح باعث سوء استفاده دشمن خواهد شد.

بنابراین با تصویب این طرح مخالفیم.

                                                                «والله علی ما نقول وکیل»)

 

حجت الاسلام طاهری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، درباره خط نوشته ای که در رسانه ها منتشر شده است و چند تن از نمایندگان مجلس ذیل آن را امضا نموده اند می گوید: فراکسیون روحانیت قبل از جلسه علنی روز یکشنبه، جلسه ای داشت و در آن اعضای حاضر به این نتیجه رسیدند که نظرات خود را در خصوص طرح مرتبط با برجام اعلام کنند.

وی ادامه می دهد: من نظرات دوستان را نوشتم و با شانزده امضا بیانیه ما آماده شد که دکتر لاریجانی اجازه پخش آن در مجلس را ندادند و گفتند به هیچ یک از بیانیه هایی از این جنس اجازه پخش داده نمی شود.  من آن را به رسانه ها دادم. این نظرات شانزده تن از روحانیون محترم مجلس در رابطه با طرح برجام است که به صورت شفاف بیان شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار