منصور عتیقی، در مصاحبه با گلستان24؛

یکی از کانال های مهمی که در ابتدا مورد هدف گذاری دشمنان قرار گرفته است، ادبیات انقلاب اسلامی است، پاسداری از ادبیات انقلاب اسلامی یک گام بلند برای مقابله با نفوذ است.

مسئولین نظام در تیررس نفوذ/پاسداری از ادبیات انقلاب اسلامی گامی بلند برای مقابله با نفوذ است

منصور عتیقی، فعال فرهنگی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، گفت:  برخی از واژگان به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی در ادبیات کشور برجسته سازی شد. واژگانی مثل مستضعف، استکبار، ایثارگری و شهادت، امت اسلامی یا شیطان بزرگ، واژگانی هستند که به واسطه انقلاب اسلامی در جهان برجسته سازی شدند. این مجموعه از واژگان را به عنوان ادبیات انقلاب اسلامی می شناسیم.

 وی با تاکید بر این که این نوع ادبیات، دینی و اسلامی است و در دیگر انقلاب های جهان وجود نداشته است، افزود: پاسداشت از این ادبیات نیز یکی از وظایف و مسئولیت هایی است که همه ما بر عهده داریم. امروز برخی از واژگان نیز به وسیله رهبر انقلاب به این واژگان افزوده شده است. واژگانی مثل جنبش نرم افزاری، بصیرت، فتنه و اخیرأ هم ایشان موضوع "نفوذ" را برجسته سازی کردند.

 

منصور عتیقی نفوذ

 

فعال فرهنگی شهرستان گرگان با بیان این که یکی از کانال های مهمی که در ابتدا مورد هدف گذاری دشمنان قرار گرفته است، ادبیات انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: پاسداری از ادبیات انقلاب اسلامی یک گام بلند برای مقابله با نفوذ است.  به همین دلیل در برخی برهه ها ، واژه های انقلاب جای خود را به واژگان دیگری دادند. مثلا واژه مستضعف جای خود را به واژه اقشار آسیب پذیر می دهد. واژه امت اسلامی را داریم که در برهه ای به واژه شهروند تغییر پیدا می کند. این به دور از شأن انقلاب اسلامی ماست. این ها مدخل های نفوذ هستند و گام بزرگ ما پاسداری از آنان است.

عتیقی افزود: ما نباید تصور کنیم همیشه دشمنان در لباس دوست برای نفوذ اقدام می کنند. عمده نفوذ، با رخنه و نفوذ به افکار مسئولین نظام صورت می گیرد و دشمن این گونه سمت و سوی نظام را در تصمیم گیری ها به سمت و سویی می برد که خودش می خواهد. همه ما باید خود را در انقلاب اسلامی به عنوان یک مسئول بدانیم و در تمام رده ها مراقب این موضوع باشیم. هر مسئول در هر رده ای که قرار دارد ممکن است هدف نفوذ دشمن قرار بگیرد.

 

منصور عتیقی نفوذ

 

وی در ادامه گفت: درمورد "نفوذ موردی" مورد خطاب رهبری، باید بدانیم افرادی که مورد هدف قرار می گیرند افراد تاثیر گذار هستند. این افراد که به حوزه های قدرت و ثروت متصلند، می توانند مدخلی برای نفوذ باشند. "نفوذ جریانی" نیز در قالب پروژه  های بلند مدت تری انجام می شود که حتی ممکن است با نام توسعه و پیشرفت و در شعارهای انقلابی مطرح شود. اما در عمل سمت و سویی غیر از سمت و سوی آرمان های انقلاب دارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار